اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرمایه‌گذاری بنز در بازار موتورسیکلت



اخبار,اخباراقتصادی,بازار موتورسیکلت


 اخباراقتصادی  - سرمایه‌گذاری بنز در بازار موتورسیکلت

مرسدس بنز زمانی با شرکت سازنده موتورسیکلت دوکاتی توافق بازاریابی داشت اما این توافق زمانیکه آئودی این برند ایتالیایی را در سال 2012 خریداری کرد، به پایان رسید.

 مرسدس بنز با تبعیت از رقیبش آئودی، برای ورود به بازار موتورسیکلت 25 درصد از شرکت ایتالیایی آگوستا موتور را خریداری می‌کند.
 
به گزارش ایسنا، مرسدس که زیرمجموعه دایملر است، به همراه این خرید یک قرارداد بلندمدت بازاریابی و توزیع را امضا کرد.
 
مرسدس بنز زمانی با شرکت سازنده موتورسیکلت دوکاتی توافق بازاریابی داشت اما این توافق زمانیکه آئودی این برند ایتالیایی را در سال 2012 خریداری کرد، به پایان رسید.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، مرسدس بنز با این قرارداد همچنین یک کرسی در هیات مدیره آگوستا به دست آورد.
 
این دو شرکت انتظار دارند رگولاتوری تا پایان نوامبر این قرارداد را تایید کند.
 
بی ام و که بزرگ‌ترین خودروساز لوکس جهان است، هم موتورسیکلت تولید می‌کند. 

 

اخباراقتصادی  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
شیوه های خرید وفروش در بورس و بازار سرمایه (بازار سرمایه 2)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تالار مجازی بازار سرمایه راه اندازی شد



 

 

 

تالار مجازی بازار سرمایه راه اندازی شد

 

'علی صالح آبادی' در افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی بورس، بانك، بیمه و خصوصی سازی با اشاره به دستاوردها و برنامه آینده بازار سرمایه در كشور، افزود: حجم معاملات در بورس و اوراق بهادار امسال حدود 18 هزار میلیارد تومان بود كه این میزان تا پایان سال نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به حجم معاملات سال گذشته، اظهار داشت: كل حجم معاملات در سال گذشته 18 هزار و 400 میلیارد تومان بود.

وی تاكید كرد: با این وجود مشاهده می شود تاكنون توانسته ایم به اندازه تمام سال گذشته حجم معاملات در بورس و وراق بهادار تهران را افزایش دهیم.

به گفته صالح آبادی هم اكنون نقدشوندگی بازار سرمایه روند مطلوبی دارد و در اكثر سهام شرایط خوبی داریم بطوری كه هر كس مبادرت به خرید و فروش كند تقاضا كننده در بازار وجود دارد.

رییس سازمان بورس تصریح كرد: بازار سرمایه چند پله ارتقا یافته زیرا زیرساختهای این بازار به درستی تامین شده است.

وی با اشاره به روند فعالیت در فرابورس گفت: فعالیت عمده این شركت از سال 89 شروع شده كه اكنون حجم آن پنج هزار میلیارد تومان است كه سال گذشته این میزان تنها 200 میلیارد تومان بوده است. در صورت افزایش فعالیت بورس اوراق بهادار حجم معاملات بورس و فرابورس در سال جاری به 23 هزار میلیارد تومان می رسد.

وی گفت: سال گذشته هفت هزار میلیارد تومان از 18 هزار میلیارد تومان مربوط به مخابرات بوده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: بازدهی بورس در سال جاری 52 درصد بوده زیرا امروز تمام اركان نظام سرمایه های خود را به جای هدایت به سمت معاملات غیرمولد، به سمت بازار سرمایه هدایت می كنند.

صالح آبادی درباره برنامه پنجم توسعه نیز گفت: در این برنامه احكام خوبی برای بازار سرمایه پیش بینی شده است.

وی حجم معاملات در بورس كالا را در سال جاری 10 هزار میلیارد تومان ذكر كرد و افزود: این میزان در سال گذشته 9 هزار و 50 میلیارد تومان بوده است.

** انتشار اولین ابزار صكوك اجاره در بازار سرمایه

رییس سازمان بورس گفت: ابزار صكوك به خوبی طراحی و مقررات آن ابلاغ شده كه اولین مجوز در حال صدور است.

** تامین مالی كارهای اقتصادی

صالح آبادی با اشاره به تامین مالی برای فعالیتهای اقتصادی گفت: از سال 85 تاكنون حدود 67 هزار میلیارد تومان بازار سرمایه تامین مالی كرده است.

وی اضافه كرد: امروز تالار مجازی آنلاین یا برخط افتتاح می شود كه باید برای استفاده از این تالار در كشور فرهنگ سازی شود و مردم در این خصوص آموزش های لازم را كسب كنند.

وی ادامه داد: این تالار مجازی با سرمایه مجازی در اختیار افراد قرار می گیرد تا افراد بتوانند سهمی را خرید یا فروش كرده زیرا با این روش پویا می توانند سبد درست كنند.

رییس سازمان بورس گفت: برای این تالار دو نرم افزار طراحی شده كه بزودی چند نرم افزار دیگر پس از اصلاحاتی به این تالار اضافه می شود.

صالح آبادی گفت: با راه اندازی معاملات آنلاین در حوزه بورس، بانك و بیمه كه مكمل یكدیگر هستند می توان از این شبكه بیشتر استفاده كرد.

وی گفت: هزینه تامین مالی در بخش مسكن كاهش یافته بطوری كه اوراق مشاركت مسكن در اولین روز معاملات 90 هزار تومان در بورس معامله شد كه امروز این رقم به 67 هزار تومان كاهش یافته است.

گفتنی است، چهارمین نمایشگاه تخصصی بورس، بانك، بیـمه و خصوصی سازی تا 17 دی ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به فعالیت خود ادامه خواهد داد.... / تحلیل :ایرنا