اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت 3.5 میلیاردی از زن ساده‌لوح



زنی که بعد از سرقت میلیاردی از خانه خواهرزاده‌اش خود را «جن» معرفی کرده و قصد اخاذی داشت، دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان در این باره گفت: با ارسال یک پرونده سرقت خانه به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون تومان به پلیس آگاهی، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت وارد عمل شدند.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی افزود: در تحقیق از شاکی معلوم شد ساعت 22 شب حادثه زمانی که از مهمانی به خانه بازگشته متوجه شده خانه وی مورد دستبرد قرار گرفته و مقادیری طلاجات، وجه نقد و ارز به سرقت رفته است.

با توجه به گزارش گروه صحنه جرم و بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد هیچ گونه آثار تخریب روی در و قفل ها وجود ندارد و احتمال دارد سرقت از سوی یکی از بستگان شاکی انجام شده باشد.

وی یادآور شد: ماموران در ادامه رسیدگی به این پرونده متوجه شدند زنی با شاکی تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان «جن»، عنوان داشته من جای طلاها را به شما نشان می دهم و شما باید در همان مکان مبلغ 34 میلیون تومان بگذارید و گرنه بر سر شما و خانواده ات بلا نازل می کنم و این زن نیز مبلغ خواسته شده را گذاشته و مقادیری طلاجات را از آن مکان برداشته است، بدون این که موضوع را به پلیس اطلاع دهد.

ملاشاهی افزود: پس از گذشت مدتی دوباره همان فرد (جن) با شاکی تماس گرفته و مبلغ 300 میلیون تومان تقاضا کرده که ماموران با آگاهی از این موضوع، بلافاصله وارد عمل شده و در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی موفق شدند زنی شصت ساله را که مسئول گرفتن پول ها بوده، شناسایی و مخفیگاه او را نیز کشف کنند.

وی خاطرنشان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم که مشخص شد خاله شاکی است، ماموران با هماهنگی مقام قضایی وارد این مکان شدند و این زن را همراه سه نفر دیگر که در محل بودند، دستگیر کردند.

متهمان در ابتدا منکر سرقت بودند ولی پس از مشاهده ادله پلیس، خاله شاکی اعتراف کرد: طلاها را سرقت کرده و با مبلغی که دریافت کردم دو خانه در زاهدان خریده ام.

سرهنگ ملاشاهی افزود: این زن «جن» نما که علت و انگیزه خود را از سرقت، بدهی فرزندش در بازار و فقر مالی اعلام کرده بود همراه دیگر همدستانش به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شدند.  


  اخبارحوادث -   جام جم


ویدیو مرتبط :
سود میلیاردی قاچاق فیلم بر روی لوح فشرده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل زن سالمند با انگیزه سرقت میلیاردی



قتل زن سالمند با انگیزه سرقت میلیاردی

مرد جوان که پس از قتل زن سالمند جسد او را سه ماه در فریزر مخفی کرده بود، بعد از محاکمه در دادگاه به قصاص محکوم شد.

حوادث - به گزارش مهر، رسیدگی به این پرونده از 16 تیرماه سال گذشته همزمان با ناپدید شدن زن 80 ساله ای در دستور کار پلیس قرار گرفت.
مرد جوانی که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در شکایتش گفت: تاجی هشتاد ساله به تنهایی در خانه اش زندگی می کرد و از دو روز قبل کسی از او اطلاع نداشت.

پس از این شکایت ماموران تحقیقات خود را آغاز کرده و در بررسی های خود متوجه شدند تاجی بازنشسته آموزش و پرورش بوده و ثروت زیادی دارد. او پس از مرگ همسرش که باستان شناس بود به تنهایی زندگی می کرد.

در ادامه تحقیقات ماموران به مرد جوانی که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود مظنون شده و او را دستگیر کردند در حالیکه رامین در بازجویی ها منکر هر گونه اطلاعی از سرنوشت خاله پدرش می شد اما بازپرس پرونده او را برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار داد.

با گذشت سه ماه از ناپدید شدن زن سالمند، همسر رامین در تماس با پلیس راز قتل تاجی را فاش کرد. او به ماموران گفت: امروز در زیرزمین خانه ام با یک یخچال فریزر روبرو شدم که پس از بازکردن در آن جسد زن سالمند را در داخل آن دیدم.
با کشف جسد، رامین لب به اعتراف گشود و به قتل زن سالمند با انگیزه فروش خانه سه میلیاردی اش اعتراف کرد.


در ادامه نیز پرونده با صدرو کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهم اوایل هفته در شعبه 71 دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت. رامین در دفاع از خود با انکار قتل اظهار داشت: زمانی که من وارد خانه تاجی شدم او به قتل رسیده بود و من فقط سند خانه اش را سرقت کردم تا با آن وام بگیرم.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه وارد شور شده و او را به قصاص محکوم کردند./مهر