اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت ۱۷۰ میلیون تومانی با 500تومان سرمایه اولیه!!!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سرقت ۱۷۰ میلیون تومانی با 500تومان سرمایه اولیه!!!

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ شاگرد مغازه صرافی را که با خوراندن شیر کاکائو مسموم به صاحب کارش از حساب او ۱۷۰ میلیون تومان برداشت کرده بود را دستگیر کردند.

 ایسنا:  با مراجعه شخصی به کلانتری 113 بازار در در 20 فروردین ماه سال جاری ماموران در جریان وقوع سرقتی در یک مغازه صرافی قرار گرفتند.

شاکی با تسلیم شکوائیه‌ای عنوان کرد که روز گذشته شاگرد مغازه‌ام پس از بی‌هوش کردن من با شیر کاکائو مسموم اقدام به سرقت عابر بانک‌های مغازه صرافی و برداشتن بیش از 170 میلیون تومان پول از حساب عابر بانک‌ها کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه 9 دادسرای ناحیه 27 پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با مراجعه مالباخته به پایگاه هفتم پلیس آگاهی وی به کارآگاهان گفت که چند ماه پیش به پیشنهاد یکی از بستگان نزدیکم جوانی 25 ساله به نام فرامرز را به عنوان کارگر مغازه استخدام کردم که در این مدت این فرد کارهای خدماتی مغازه را انجام می‌داد تا اینکه در روز سرقت و به بهانه خوردن صبحانه در طبقه دوم مغازه به من شیرکاکائو مسموم داده که پس از بی‌هوش شدنم اقدام به سرقت عابر بانک و پس از آن برداشت 170 میلیون تومان وجه نقد از حساب کارت‌ها کرده است.

کارآگاهان در تحقیقات خود با شناسایی محل برداشت وجه از حساب عابر بانک‌ها اطلاع پیدا کردند که صاحب مغازه با مراجعه به یک صرافی دیگر در منطقه چهارم استانبول اقدام به خرید 90 هزار دلار کرده است.

کارآگاهان در ادامه بررسی تصاویر به دست آمده از صرافی محل سرقت چه فرامرز را در حال سرقت عابر بانک ها و همچنین تلاش ناموفق برای باز کردن در گاو صندوق نشان می‌داد کارآگاهان با شناسایی مغازه صرافی در چهارراه استانبول و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی شاگرد مغازه به همراه جوان دیگری شدند که هر دو نفر به همراه یکدیگر اقدام به خرید دلار با پول سرقتی کرده‌ بودند.

با توجه به دلایل و مدارک به دست آمده دستگیری فرامرز در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و آنان توانستند با شناسایی محل‌های تردد وی در میدان بهمن وی را هشت روز پس از سرقت دستگیر کنند.

با دستگیری فرامرز متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به سرقت عابر بانک‌ها و برداشت 170 میلیون تومان وجه نقد از عابر بانک‌ها هویت همدست خود به نام یاسر را نیز برای پلیس فاش و عنوان کرد که در داخل یک باشگاه ورزشی با یاسر آشنا شده که پس از مدتی به پیشنهاد یاسر اقدام به بی‌هوش کردن صاحب مغازه و سرقت عابر بانک‌ها کرده است.

فرامرز در ادامه اعترافات خود گفت: در طول چند ماهی که در مغازه صرافی به عنوان نیروی خدماتی مشغول به کار بودم چندین مرتبه به منظور انتقال و یا برداشت وجه از حساب عابر بانک‌ها رمز این کارت‌ها در اختیارم گذاشته بودند.

با اعتراف فرامرز، کارآگاهان شناسایی و دستگیری یاسر را در دستور کار خود قرار داده و توانستند این متهم را در مخفیگاهش واقع در شهرک آزادی در اولین روز خرداد ماه سال جاری دستگیر کنند.

یاسر نیز در اعترافات خود ضمن رد اظهارات فرامرز درباره ارائه پیشنهاد سرقت از وی عنوان کرد: پیشنهاد سرقت از طرف فرامرز بوده و او مدعی بود که مبلغی در حدود 50 هزار دلار برای سرمایه‌گذاری در اختیار صاحب مغازه صرافی قرار داده اما قادر به بازپس گرفتن پولش از صاحب مغازه نیست.

با توجه به اعترافات یاسر کارآگاهان در تحقیقات دریافتند که ادعای فرامرز مبنی بر سرمایه‌گذاری در مغازه صرافی کذب است.

سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی با اشاره به کاهش ارزش ریالی مبلغ 90 هزار دلار خریداری شده با پول‌های سرقتی گفت: در زمان ارتکاب سرقت توسط متهمان بیش از 170 میلیون تومان وجه نقد از حساب‌های بانکی مالباخته برداشت شده و این در حالیست که با توجه به کاهش ارزش دلار در حال حاضر شاهد کاهش ارزش 30 میلیون تومانی برای 90 هزار دلار خریداری شده از سوی متهمان هستیم.

وی با بیان اینکه با توجه به اعترافات صریح متهمان، قرار قانونی برای هر دو متهم صادر شده است، گفت: متهمان برای ادامه تحقیقات تخصصی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
سرقت 5 میلیون تومانی در دولت آباد اصفهان‬ -

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناكامی كلاهبردار در سرقت ۸/۲میلیارد تومانی از بانك



 

ناكامی كلاهبردار در سرقت ۸/۲میلیارد تومانی از بانك

 

كارمند قلابی بانك كه به اتهام كلاهبرداری تحت تعقیب پلیس بود، در یكی از محله های تهران دستگیر شد. این متهم با حضور در بانكی در شهریار، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از بخش خزانه داری بانك خارج كرده و قصد سرقت آن را داشت كه ناكام ماند.

هفته گذشته مردی جوان با ورود به بانكی در شهریار به سمت یكی از مسوولان رفت و با ارائه نامه ای به وی، مدعی شد كارمند یكی از بانك هاست و طبق حكمی ماموریت یافته است تا در شعبه مربوطه به فعالیت كاری اش ادامه دهد.

مسوول بانك پس از بررسی نامه و حكم مرد جوان، به وی اجازه داد در جایگاه كارمندی كه چند هفته پیش به شعبه ای دیگر منتقل شده، بنشیند و به فعالیت كاری اش ادامه دهد.

دقایقی بعد كارمند جدید، از كارمندان قدیمی خواست تا كار با سیستم رایانه جدید را به وی آموزش دهند كه آنها نیز پذیرفتند. یك ساعت بعد از حضور كارمند جدید، وی از مسوول بانك اجازه خواست تا برای تهیه دارو دقایقی محل كارش را ترك كند.

 

ناكامی در آخرین لحظه

به این ترتیب كارمند جدید از بانك خارج شد، ولی دیگر بازنگشت. مسوولان بانك كه به اوضاع مشكوك شده بودند، در بررسی رایانه ای كه او در حال كار كردن با آن بود، متوجه شدند مرد كارمند ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را از خزانه داری بانك خارج و به یك حساب بانكی دیگر واریز كرده است.

با مشخص شدن این موضوع، حساب دریافت كننده بررسی و معلوم شد صاحب حساب هنوز مبلغ واریزی را از حساب بانكی اش خارج نكرده است. مسوولان بانك بلافاصله مبلغ واریزی را از آن حساب خارج و به خزانه داری بانك منتقل كردند.

درپی وقوع این حادثه مدیر بانك موضوع را به نماینده حقوقی بانك اطلاع داد و با حضور در شعبه ۷ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار از مرد كلاهبردار شكایت كرد.

در پی این شكایت و به دست آمدن تصویر مرد كلاهبردار كه از طریق دوربین های مداربسته بانك ثبت شده بود، بازپرس اصغری زاویه، رئیس شعبه ۷ دادسرای شهریار پرونده را در اختیار ماموران اطلاعات ـ امنیت شهریار قرار داد و به این ترتیب تحقیقات پلیسی آغاز شد.

با دستور قضایی تصاویر به دست آمده از متهم به تمامی بانك های كشور ارسال و خواسته شد به محض مشاهده چنین فردی در محل كارشان، ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

 

هوشیاری مسوول بانك، متهم را گرفتار كرد

تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا این كه چند روز پیش رئیس یكی از بانك های تهران در تماس پلیس اطلاعات ـ امنیت شهریار، اطلاع داد كارمند قلابی تحت تعقیب پلیس در محل كارش شناسایی و دستگیر شده است.

در پی این گزارش ماموران پس از كسب نیابت قضایی به محل دستگیری كلاهبردار فراری اعزام شدند و متهم را به پلیس اطلاعات ـ امنیت شهریار انتقال دادند.

 

اعتراف كارمند قلابی

متهم در بازجویی های پلیسی گفت: از چند هفته پیش وقتی متوجه شدم یكی از كاركنان بانك به محل دیگری منتقل شده، از یك مرد جاعل خواستم برایم كارت كارمندی و حكم ماموریت كاری در بانك را تهیه كند.

وی یادآور شد: با در دست داشتن حكم ماموریت وارد بانك شدم و طبق نقشه پول كلانی را از حساب خزانه داری خارج و به حساب خودم واریز كردم. تصمیم داشتم با این ترفند از چندین بانك دیگر هم سرقت كنم كه دستگیر شدم.

بنابر این گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تكمیلی از وی ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین