اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت یاقوت هشت میلیارد تومانی در مشهد



 

سرقت یاقوت هشت میلیارد تومانی

 

شاكی به پلیس گفت: سال‌ها پیش یك یاقوت عتیقه 81 قیراطی به من ارث رسید و آن را در گاوصندوق نگهداری می‌كردم. هفته گذشته مرد غریبه‌ای كه خود را كارشناس و خریدار اشیای عتیقه معرفی می‌كرد،چند بار با تلفن همراهم تماس گرفت و خواست تا یاقوت عتیقه راببیند.

وی اضافه كرد: كارشناس عتیقه ادعا كرد اگر اصل بودن یاقوت را تایید كند، آن را به قیمت كلان از من می‌خرد.

سرقت یاقوت 81 قیراطی

شاكی با اشاره به ماجرای سرقت گفت: پس از چند بار گفت‌و‌گو با آن مرد، روز حادثه او همراه سه مرد به خانه‌ام آمدند. من نیز یاقوت عتیقه را به آنها نشان دادم. وی اضافه كرد: همراهان مرد خریدار پس از مشاهده یاقوت خانه را ترك كردند.

وی افزود: من و مرد خریدار به حیاط خانه رفتیم تا او در زیر نور آفتاب درخشش یاقوت را ببیند. اما دقایقی بعد مرد خریدار مرا هل داد و از خانه فرار كرد. من در همین موقع به دنبالش رفتم ولی او با همدستانش با یك خودرو متواری شدند.

در پی این سرقت، چهره‌نگاری رایانه‌ای از چهار سارق فراری انجام و تحقیقات برای دستگیری آنها آغاز شد تا این‌كه پس از چند روز با سرنخ‌هایی كه در این ارتباط به دست آمد یكی از متهمان فراری در جنوب شهر مشهد شناسایی و دستگیر شد.

اعتراف نخستین سارق

متهم با انتقال به پلیس آگاهی خراسان رضوی در بازجویی گفت: من و سه نفر از همدستانم ـ كه متواری‌اندـ چندی پیش اطلاع یافتیم مرد شاكی یك یاقوت عتیقه در خانه‌اش نگهداری می‌كند. ما نیز نقشه سرقت آن را كشیدیم. متهم اضافه كرد: یكی از اعضای باند با معرفی خود به عنوان كارشناس اشیای عتیقه، شاكی را فریب داد و اعتمادش را جلب كرد تا با وی معامله كند.

وی اضافه كرد: ما پس از حضور در خانه مالباخته و دیدن یاقوت عتیقه خانه شاكی را ترك كردیم تا سركرده باند بر سر قیمت آن با فروشنده به توافق برسد كه او نیز با هل دادن شاكی یاقوت را دزدید و همه متواری شدیم.

متهم افزود: همدستانم قصد دارند یاقوت عتیقه را بفروشند و آن را از كشور خارج كنند.

دستگیری سارقان یكی پس از دیگری

در پی اعتراف مرد متهم، همدستان او تحت تعقیب قرار گرفتند تا این كه اوایل همین هفته یكی از متهمان در تهران شناسایی و دستگیر شد.

متهم در بازجویی گفت كه در اجرای نقشه سرقت نقش داشته و یاقوت در اختیار سركرده باند است تا آن را در شهرستان كرج بفروشد.

به این ترتیب سركرده باند دو روز پیش دستگیر و در بازرسی از وی یاقوت 81 قیراطی كشف و ضبط شد.

بنابر این گزارش، یاقوت دزدیده شده تحویل مالباخته شد و متهمان با هماهنگی قضایی روانه زندان مشهد شدند. تحقیقات تكمیلی از آنها برای دستگیری دیگر اعضای فراری این باند ادامه دارد.

كارشناسان سنگ‌شناسی نیز پس از بررسی یاقوت عتیقه، اصل بودن آن را تایید و عنوان كردند این یاقوت هشت میلیارد تومان ارزش دارد..... / jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
سرقت 5 میلیون تومانی در دولت آباد اصفهان‬ -

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناكامی كلاهبردار در سرقت ۸/۲میلیارد تومانی از بانك



 

ناكامی كلاهبردار در سرقت ۸/۲میلیارد تومانی از بانك

 

كارمند قلابی بانك كه به اتهام كلاهبرداری تحت تعقیب پلیس بود، در یكی از محله های تهران دستگیر شد. این متهم با حضور در بانكی در شهریار، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از بخش خزانه داری بانك خارج كرده و قصد سرقت آن را داشت كه ناكام ماند.

هفته گذشته مردی جوان با ورود به بانكی در شهریار به سمت یكی از مسوولان رفت و با ارائه نامه ای به وی، مدعی شد كارمند یكی از بانك هاست و طبق حكمی ماموریت یافته است تا در شعبه مربوطه به فعالیت كاری اش ادامه دهد.

مسوول بانك پس از بررسی نامه و حكم مرد جوان، به وی اجازه داد در جایگاه كارمندی كه چند هفته پیش به شعبه ای دیگر منتقل شده، بنشیند و به فعالیت كاری اش ادامه دهد.

دقایقی بعد كارمند جدید، از كارمندان قدیمی خواست تا كار با سیستم رایانه جدید را به وی آموزش دهند كه آنها نیز پذیرفتند. یك ساعت بعد از حضور كارمند جدید، وی از مسوول بانك اجازه خواست تا برای تهیه دارو دقایقی محل كارش را ترك كند.

 

ناكامی در آخرین لحظه

به این ترتیب كارمند جدید از بانك خارج شد، ولی دیگر بازنگشت. مسوولان بانك كه به اوضاع مشكوك شده بودند، در بررسی رایانه ای كه او در حال كار كردن با آن بود، متوجه شدند مرد كارمند ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را از خزانه داری بانك خارج و به یك حساب بانكی دیگر واریز كرده است.

با مشخص شدن این موضوع، حساب دریافت كننده بررسی و معلوم شد صاحب حساب هنوز مبلغ واریزی را از حساب بانكی اش خارج نكرده است. مسوولان بانك بلافاصله مبلغ واریزی را از آن حساب خارج و به خزانه داری بانك منتقل كردند.

درپی وقوع این حادثه مدیر بانك موضوع را به نماینده حقوقی بانك اطلاع داد و با حضور در شعبه ۷ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار از مرد كلاهبردار شكایت كرد.

در پی این شكایت و به دست آمدن تصویر مرد كلاهبردار كه از طریق دوربین های مداربسته بانك ثبت شده بود، بازپرس اصغری زاویه، رئیس شعبه ۷ دادسرای شهریار پرونده را در اختیار ماموران اطلاعات ـ امنیت شهریار قرار داد و به این ترتیب تحقیقات پلیسی آغاز شد.

با دستور قضایی تصاویر به دست آمده از متهم به تمامی بانك های كشور ارسال و خواسته شد به محض مشاهده چنین فردی در محل كارشان، ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

 

هوشیاری مسوول بانك، متهم را گرفتار كرد

تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا این كه چند روز پیش رئیس یكی از بانك های تهران در تماس پلیس اطلاعات ـ امنیت شهریار، اطلاع داد كارمند قلابی تحت تعقیب پلیس در محل كارش شناسایی و دستگیر شده است.

در پی این گزارش ماموران پس از كسب نیابت قضایی به محل دستگیری كلاهبردار فراری اعزام شدند و متهم را به پلیس اطلاعات ـ امنیت شهریار انتقال دادند.

 

اعتراف كارمند قلابی

متهم در بازجویی های پلیسی گفت: از چند هفته پیش وقتی متوجه شدم یكی از كاركنان بانك به محل دیگری منتقل شده، از یك مرد جاعل خواستم برایم كارت كارمندی و حكم ماموریت كاری در بانك را تهیه كند.

وی یادآور شد: با در دست داشتن حكم ماموریت وارد بانك شدم و طبق نقشه پول كلانی را از حساب خزانه داری خارج و به حساب خودم واریز كردم. تصمیم داشتم با این ترفند از چندین بانك دیگر هم سرقت كنم كه دستگیر شدم.

بنابر این گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تكمیلی از وی ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین