اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت گاو صندوق ۳۰۰ كیلویی



 

 

گاوصندوق

 

 

سارقان حرفه ای نیمه شب با ورود به خانه ای در غرب تهران یك گاوصندوق ۳۰۰ كیلویی حاوی طلا، پول و ۸۰ فقره چك میلیونی را سرقت كردند كه در این ارتباط ۳ نقدكننده چك های مسروقه از سوی ماموران دستگیر شدند.

روزهای پایانی مردادماه هنگامی كه اعضای خانواده ای از سفر به خانه شان بازگشتند، متوجه شدند گاوصندوق ۳۰۰ كیلویی حاوی پول، چك، اسناد و مدارك و طلا سرقت شده، بدون این كه اثاثیه منزل به هم ریخته شود.

مرد صاحبخانه با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و ماجرا را خبر داد. ماموران پایگاه دوم آگاهی تهران با حضور در محل، تحقیقات اولیه را آغاز كردند و با تشكیل پرونده ای در این رابطه در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران، دستور قضایی در این ارتباط صادر شد.

● سرقت گاوصندوق۳۰۰ كیلویی

ماموران ابتدا به تحقیق از مرد مالباخته پرداختند كه وی در اظهاراتش گفت: در زمینه خرید و فروش پوشاك فعالیت می كنم. چند روز قبل از حادثه همراه اعضای خانواده ام به مسافرت رفتیم و قرار شد در غیاب مان یكی از اقوام به خانه مان سری بزند.

در دومین روز سفرمان مردی كه خانه مان را به او سپرده بودیم، برای شركت در مراسم ختم به شهرستان رفت و از من خواست به تهران بازگردم.

شاكی افزود: پس از اطلاع از این موضوع روز بعد به تهران بازگشتیم.

پس از ورود به خانه پی بردیم گاوصندوق ۳۰۰ كیلویی كه در اتاق خواب قرار داشت و حاوی مقادیری طلا و ۴ میلیون تومان پول و ۸۰ فقره چك كه ارزش كلی آنها ۲۰۰ میلیون تومان بود، به سرقت رفته است.

ماموران با ثبت اظهارات شاكی، مردی را كه نگهبان خانه شاكی بود، به عنوان تنها مظنون پرونده به پلیس آگاهی احضار كردند كه در بازجویی از وی مشخص شد او شب حادثه در شهرستان بوده و در سرقت نقشی نداشته است.

● چك های مسروقه از سوی مردم نقد می شد

با مشخص شدن این موضوع، ادامه تحقیقات نشان داد برخی از چك های مسروقه شاكی در بازار تهران به افراد مختلف فروخته شده یا با مدارك جعلی از بانك ها نقد شده است.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران به جستجوی نقدكنندگان چك ها پرداختند تا این كه معلوم شد بیشتر چك ها از بانك های كرج نقد شده است.

● ردپای یك متهم در كرج

به این ترتیب، از مسوولان بانك های كرج خواسته شد ه به محض مراجعه فردی برای نقد كردن چك های مسروقه، با پلیس تماس بگیرند.

در پی این ماجرا، هفته گذشته یكی از كارمندان بانكی در كرج با پلیس تماس گرفت و اطلاع داد مردی برای نقد كردن تعدادی از چك های مسروقه، به محل كارش مراجعه كرده است.

ماموران پایگاه دوم آگاهی تهران نیز با اعزام به محل بانك، فردی كه چك را در اختیار داشت، دستگیر كردند.

با انتقال این متهم به پایگاه دوم آگاهی تهران، وی در بازجویی مدعی شد یكی از دوستانش كه در تهران زندگی می كند، چك ها را به او و یكی از اقوامش داده و نقشی در سرقت خانه شاكی نداشته است.

در پی اظهارات این متهم، ۲ همدست فراری وی نیز در تهران دستگیر و برای ادامه تحقیقات به دادسرا منتقل شدند.

● اعتراف متهمان به خرید و فروش چك های مسروقه

حسین ـ یكی از متهمان ـ در اظهاراتش به بازپرس مشفق گفت: من از خانه شاكی سرقت نكرده ام، چك های مسروقه متعلق به وی را در حاشیه رودخانه كن از داخل نایلونی پیدا كردم.

سپس ماجرا را با ۲ نفر از دوستانم در میان گذاشتم و با همكاری آنها چك های مسروقه را نقد كردیم یا در بازار فروختیم.

به دنبال اظهارات متهم، دیگر همدست وی هم به همكاری با آنها اعتراف كرد. متهمان با قرار قانونی از سوی بازپرس مشفق در شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۵ تهران روانه زندان شدند. تحقیقات از آنها برای فاش شدن راز سرقت میلیونی از خانه شاكی ادامه دارد...../تحلیل:جام جم


ویدیو مرتبط :
عملیات سرقت از صندوق صدقات!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای سرقت میلیاردی 3 نوجوان از مرد ثروتمند/ رها کردن یک گاو صندوق پر از پول و طلا در خیابان



اخبار حوادث - ماجرای سرقت میلیاردی 3 نوجوان از مرد ثروتمند/ رها کردن یک گاو صندوق پر از پول و طلا در خیابان

سه نوجوان که با دستبرد به خانه یک مرد ثروتمند، یک گاو صندوق پر از پول و طلا سرقت کرده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

روز گذشته در پی اعلام یکی از شهروندان مبنی بر سرقت گاو صندوق منزلش در آدرس خیابان قائم مقام فراهانی ماموران سریعا به محل اعزام شدند.
 
پس از استقرار پلیس در محل مالباخته به نام حسین به ماموران مراجعه کرد و گفت: گاو صندوق منزلم که محتویات داخل آن بیش از یک کیلوگرم طلا وجواهرات برلیان و مروارید، مبلغ 3 میلیون 700 هزار تومان وجه نقد، یک هزاردلار آمریکا، 250 پوند و یک دستگاه دروبین عکاسی گران قیمت بود، به سرقت رفته است.
 
به دنبال اظهارات شاکی پرونده جهت بررسی بیشتر و تخصصی تر در دستور کار عوامل تجسس کلانتری سنایی قرار گرفت و ماموران طی بررسی های پلیسی دریافتند که سارق و یا سارقان به طور حتم از آشنایان و نزدیکان خانواده مالباخته می‌باشند.
 
در ادامه دوستان پسر خانواده که سهیل نام دارد و بنا بر گفته مالباخته به دفعات به خانه آنان رفت و آمد داشتند، مورد ظن پلیس قرار گرفته و به کلانتری احضار شدند.
 
این 3 نوجوان که رده سنی 16 تا 17 سال دارند، در برابر مستندات پلیس لب به اعتراف گشوده و به سرقت گاو صندوق از منزل دوستانشان اعتراف کردند و نحوه سرقت را اینگونه بیان داشتند: صبح امروز پدر و مادر سهیل از خانه بیرون رفتند و ما طبق معمول به خانه آنها رفتیم و از آنجایی که از پول و جواهرات داخل گاو صندوق پدر سهیل مطمئن بودیم با طرح و نقشه، سهیل را به خارج از خانه برده و با همکاری یکدیگر گاو صندوق را به بیرون از خانه آورده و با تاکسی به خیابان نجات الهی بردیم، ولی پس از ساعت ها تلاش و ناکامی در باز کردن درب گاوصندوق آن را به نزدیکی خیابان کارگر بردیم و رها کردیم.
 
پس از اظهارات سه دزد نوجوان که بیش از 100 میلیون تومان را سرقت کرده بودند، ماموران به خیابان کارگر رفته و با راهنمایی متهمان گاو صندوق را کشف و تحویل مالباخته دادند.
 
سرکلانتر سوم پلیس پایتخت سرهنگ شهریار بشتام با اعلام و تائید این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به ناحیه 29 ارجاع داده شدند. 

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران