اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت و زورگیری سریالی از فعالان رسانه!



 

 

سرقت و زورگیری سریالی از فعالان رسانه!

 

در یک ماه گذشته، سرقت و زورگیری از فعالان حوزه رسانه به طرز عجیبی، گسترش پیدا کرده است.

حاکی است در یک ماه گذشته، چند تن از اعضای فعال رسانه‌های گوناگون، مورد سرقت خودرو، وسایل خودرو و وسایل شخصی قرار گرفته‌اند و با توجه به این سرقت‌ها از فعالان رسانه، احتمال‌ سریالی بودن این سرقت‌ها می رود!

بنابر این گزارش، در یک ماه گذشته سه مورد سرقت خودرو و وسایل درون آن، به ویژه اسناد و مدارک، سرقت خود خودرو و زورگیری و سرقت تلفن همراه خبرنگاران و برخی مدیران فعال رسانه‌های گوناگون گزارش شده است.

نکته جالب اینجاست که در سرقت وسایل درون خودرو، هیچ‌یک از وسایل از جمله ضبط و... سرقت نشده و سارقان، تنها به سرقت اسناد و مدارک داخل خودرو بسنده کرده‌اند که در این میان، برخی اسناد و مدارک اخبار منتشره در رسانه‌ها نیز دیده می‌شود.

در این باره باید گفت: در موارد گزارش شده، سارقان به شکلی حرفه‌ای اقدام کرده اند به گونه ای که در خودروها به صورت فنی باز شده و هیچ‌گونه نشانی از شکستن شیشه و... به چشم نمی خورد و همچنین سرقت خودروی یکی از خبرنگاران نیز به صورت حرفه ای انجام شده است.

بنا بر این گزارش، در جدیدترین مورد سرقت نیز شب گذشته، دو نفر راکب یک موتورسیکلت پولسار با خیال راحت و به صورت حرفه‌ای با یک شوکر به جان یکی از مدیران فعال رسانه افتاده و تنها موبایل وی را به سرقت برده‌اند؛ موردی که با توجه به سرقت نکردن پول نقد و... از وی، نشان از برنامه‌ریزی‌شده بودن این کار دارد!

ناگفته نماند، هرچند پلیس رفت و آمد برخی موتورسیکلت‌ها را ممنوع اعلام کرده، موتوسیکلت پولسار که دارای شتاب و قدرت مناسبی است و در عمده سرقت‌ها و زورگیری‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنان در حال رفت‌وآمد و خرید و فروش است.

گفتنی است، با توجه به این موارد، ‌احتمال می‌رود این سرقت‌ها، سریالی و برنامه‌ریزی‌شده انجام شده باشد که لزوم پیگیری جدی مسئولان تأمین امنیت جامعه (پلیس) کاملا آشکار و روشن است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
زورگیری و سرقت از دختر جوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف سرقت‌های سریالی از طلافروشی‌ها



 

 

توقف سرقت‌های سریالی از طلافروشی‌ها

 

دزدهای حرفه‌ای كه قصد سرقت سریالی از چند طلافروشی در استان آذربایجان شرقی را داشتند، از سوی ماموران پلیس آگاهی دستگیر شدند.



چندی پیش ماموران پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از طریق گزارش‌های مردمی اطلاع یافتند ۳ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار قصد دارند به صورت سریالی به چندین مغازه طلافروشی دستبرد بزنند.


سرهنگ مداحی، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی در ارتباط با پیگیری این پرونده به «جام‌جم»، ‌گفت: پس از بررسی گزارش‌‌های مردمی، با تشكیل یك تیم ویژه از ماموران پلیس آگاهی جستجو برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.



وی افزود: در اولین اقدام و با سرنخ‌هایی كه در این ارتباط به دست آمد، ماموران ردپای این سارق را در شبستر شناسایی كردند و در مرحله بعد متوجه شدند تبهكاران قصد دارند به چندین طلافروشی در شرفخانه دستبرد بزنند.



● استقرار تیم‌ها


رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی اضافه كرد: یك هفته پس از استقرار ماموران پلیس آگاهی در بازار طلافروشان و با همكاری كلانتری محل، سرانجام روز گذشته ماموران ۲ نفر از سارقان را كه با احتیاط قصد



نزدیك شدن به یك طلافروشی را داشتند، دستگیر و در بازرسی از ساك دستی آنها ۲ قبضه چاقوی قصابی، جوراب توری، چسب پهن و لوازمی از این قبیل كشف كردند.



با دستگیری این دو متهم، بلافاصله دیگر همدست آنها نیز كه به فاصله كمی با یك دستگاه خودرو انتظار آنها را می‌كشید و پلاك جعلی روی خودرویش نصب كرده بود، دستگیر شد.



● سرقت‌های گسترده


رئیس پلیس آگاهی استان تصریح كرد: با تحقیق از این دو متهم مشخص شد آنها از چندی پیش درصدد سرقت‌های سریالی از چند طلافروشی بوده‌اند كه در اولین گام شناسایی و دستگیر شده‌اند. سرهنگ مداحی اضافه كرد: متهمان دارای سوابق كیفری هستند كه در حال حاضر با صدور دستور قضایی تحقیق از آنها آغاز شده است..../ گزارش : جام‌جم آنلاین