اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت وکیل قلابی از زنان با شیوه بیهوشی


وکیل قلابی که با فریب زنان و با شیوه بیهوشی طلاهای آنها را سرقت می کرد، در دام ماموران گرفتار شد.

خبرگزاری مهر:  وکیل قلابی که با فریب زنان و با شیوه بیهوشی طلاهای آنها را سرقت می کرد، در دام ماموران گرفتار شد.

اواخر بهمن ماه سال گذشته زن جوانی با مراجعه به کلانتری 169 مشیریه به مأموران اعلام کرد که طلا و جواهراتش به شیوه بیهوشی و از سوی فردی که خود را "وکیل دادگستری" معرفی کرده ، مورد سرقت قرار گرفته است  .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور شعبه دوازدهم دادیاری دادسرای ناحیه 14 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : 26 بهمن ماه برای انجام امور حقوقی و شکایت به دادسرا مراجعه و در حال پارک کردن خودرو بودم که ناگهان جوانی حدود 30 ساله به بنده مراجعه و با معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری و ارائه کارت وکالت ، در خصوص علت مراجعه من به دادسرا سووال کرد. در ادامه و به بهانه ارائه اطلاعات حقوقی اقدام به اعتمادسازی کرده و در حالیکه در داخل ماشین نشسته و در حال صحبت در خصوص پرونده بودیم ، اقدام به تعارف یک عدد آبمیوه به من کرد. پس از نوشیدن قطره ای از ان بیهوش شدم . بعد از گذشت یک ساعت ، زمانیکه به هوش آمدم متوجه شدم که فرد یاد شده اقدام به سرقت تعداد 24 النگوی طلا و تعداد 4 حلقه انگشتر از من کرده است . بلافاصله با شماره تلفن همراه درج شده بر روی کارت وکالت تماس گرفتم اما تلفن خاموش بود .

با توجه به شیوه و شگرد سرقت ، کارآگاهان اقدام به چهره نگاری تصویر متهم کرده و با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام "حجت . ع" شدند که در سال 1380 نیز دستگیر و روانه زندان شده بود .

همزمان با شناسایی هویت متهم پرونده ، کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی شکایت های مشابه موفق به شناسایی شاکی دیگری در منطقه بازار تهران شدند که متهم به همین شیوه و معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری ، با طرح دوستی و به شیوه بیهوش کردن مالباخته با آبمیوه مسموم اقدام به سرقت سه عدد النگو از وی کرده بود . مالباخته بعدی نیز در یکی از شهرهای شمال غرب کشور شناسایی شده که طلا و جواهراتش به همین شیوه و از سوی متهم مورد سرقت قرار گرفته بود .

تصاویر به دست آمده از چهره نگاری مالباختگان با تصویر حجت مطابقت داده شد و این مالباختگان نیز پس از مراجعه به پایگاه ششم آگاهی ، تصویر وی را مورد شناسایی قرار دادند . با بررسی اظهارات مالباختگان مشخص شد که "حجت" خود را به نام های مجعول از قبیل "سعید نیکبخت" معرفی و پس از اعتماد سازی و به شیوه ای مشابه اقدام به سرقت طلا و جواهرات از مالباختگان کرده است .

سرهنگ کارآگاه محمد  اشراقی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه این خبر با اعلام خبر دستگیری متهم گفت : با شناسایی هویت متهم مخفیگاه وی در شمال غرب کشور شناسایی ، کارآگاهان پایگاه ششم با اخذ نیابت قضایی به این محل مراجعه و "حجت . ع" را 20 مرداد دستگیر کردند که متهم پس از انتقال به پایگاه ششم آگاهی و مواجهه حضوری با مالباختگان ، لب به اعتراف گشود و به سرقت طلا و جواهرات با استفاده از آبمیوه مسموم و جعل عنوان وکیل دادگستری اعتراف کرد.

وی با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی گفت : با توجه به احتمال ارتکاب سرقت های مشابه و برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگانی که تاکنون اقدام به طرح شکایت نداشته اند ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است . به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نبرد _ انتهای خیابان شهید بیدی مراجعه کنند .


ویدیو مرتبط :
شیوه جدید سرقت ماشین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عاملان سرقت زنان به شیوه «آویزان‌بری»



دستگیری عاملان سرقت زنان به شیوه «آویزان‌بری»

ماموران پلیس دو سارق حرفه‌ای كه اقدام به سرقت از زنان می‌كردند را دستگیر كردند.

در ساعت 20 روز 11 مردادماه سال‌جاری مأموران کلانتری 136 فرجام در حین گشت‌زنی در خیابان سراج متوجه فریادهای تعدادی از شهروندان شدند که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت مشکی را تعقیب می‌کردند.

مأموران کلانتری با مشاهده صحنه تعقیب سارقان موتورسوار توسط شهروندان، به تعقیب موتورسواران پرداخته و در بلوار دلاوران یکی از سرنشینان آن به هویت «فرهاد - ز» 37 ساله را دستگیر كردند اما راننده موتورسیکلت، با استفاده از شلوغی ایجاد شده در محل دستگیری همدستش و نهایتا رهاکردن موتورسیکلت در محل متواری شد.

با دستگیری یکی از سارقان و کشف کیف‌دستی سرقت شده، متهم لب به اعتراف گشود و به سرقت کیف‌های دستی زنانه به شیوه «آویزان‌بری» در خیابان سراج اعتراف کرد كه مأموران پس از دستگیری یکی از متهمان، با مراجعه به محل سرقت در خیابان سراج زن جوانی كه صاحب کیف بود را شناسایی كردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت كه با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، کارآگاهان این پایگاه در اولین مرحله از اقدامات خود به بررسی سوابق «فرهاد - ز» پرداختند و مطمئن شدند که متهم یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی است که پیش از این چندین بار به جرم سرقت به شیوه کیف‌قاپی دستگیر شده و آخرین بار آن نیز مربوط به سال گذشته است که به تازگی از زندان آزاد شده است.

در ادامه تحقیقات و با توجه به دستگیری متهم در زمان ارتکاب سرقت، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف به ده‌ها فقره کیف‌قاپی در مناطق مختلف شرق تهران، همدست خود به هویت «علیرضا- ع» 30 ساله را نیز معرفی کرد.

با توجه به اعترافات فرهاد و معرفی همدستش، کارآگاهان با شناسایی محل تردد علیرضا در منطقه دروازه‌غار این محل را تحت مراقبت‌های خود قرار داده و نهایتا در ساعت 21 شب 26 شهریور وی را دستگیر كردند.

با دستگیری علیرضا و با توجه به اعترافات بدست آمده از همدستش، او نیز به ناچار لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره کیف‌قاپی از زنان و به شیوه «آویزان‌بری» اعتراف کرد.

در ادامه تحقیقات از متهمان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که هر دو متهم از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی به‌ ویژه به شیوه «آویزان‌بری» هستند که آخرین بار نیز پس از دستگیری، در زندان با یکدیگر آشنا شده و پس از آزادی و همچنین به واسطه سکونت در یک منطقه دروازه غار، با خرید یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی مشکی رنگ اقدام به تشکیل گروهی دو نفره کرده و برای جلوگیری از هرگونه دستگیری یا مقاومت احتمالی از سوی مالباختگان، در طول این مدت تنها به سرقت از خانم‌ها پرداخته‌اند.

با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در سرقت‌ها که متهمان با شناسایی مالباختگان خانم مراجعه کننده به شعبات بانکی، دستگاه‌های خودپرداز و ... از همراه‌بودن پول به همراه آنها اطمینان داشته و در مواردی نیز به صورت کاملا اتفاقی، اقدام به ارتکاب سرقت‌هایشان کرده بودند، کارآگاهان با جمع‌بندی شکایت‌های طرح‌شده در سطح کلانتری‌های مناطق مختلف شرق و شمال شرق تهران و بررسی سرقت های مشابه ده‌ها مالباخته زن را که عمدتا از ساعت 18 تا 22 و در زمان مراجعه آنان به محل زندگی، مورد سرقت قرار گرفته بودند، شناسایی كردند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان و همچنین شناسایی ده‌ها مالباخته زنی که متهمان را شناسایی كردند، قرار قانونی برای هر دو متهم صادر و متهمان برای رسیدگی تخصصی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و مالباختگان، در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند كه از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ، در مناطق مختلف شرق و شمال شرق تهران به‌ویژه در نارمک، رسالت، تهرانپارس، سراج و ... مورد سرقت قرار گرفته‌اند، خواست تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان ـ خیابان شهید ابوذر غفاری ـ بالاتر از بیمارستان رسالت مراجعه كنند./ایسنا