اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت های سریالی ۳ سارق مسلح



 

سرقت های سریالی ۳ سارق مسلح

 

 ۳ سارق مسلح كه به صورت سریالی از مردم سرقت می كردند توسط پلیس پایتخت دستگیر شدند.سارقان خشن با موتورسیكلت در محله های شمالی تهران تردد می كردند و پس از سد كردن راه مردم یا ورود به مغازه ها، با تهدید سلاح اموالشان را به سرقت می بردند.

بعدازظهر روز ۲۸ شهریور امسال مردی در خیابان فرشته در شمال تهران برای دقایقی خودروی خود را ترك كرد و وقتی بازگشت، متوجه شد راكبان یك موتورسیكلت كنار خودرو توقف كرده اند. به اوضاع مشكوك شده و به آنها اعتراض كرد.

در همین موقع یكی از مردان غریبه با سلاحی كه مجهز به صداخفه كن بود، به سمتش نشانه رفت و با تهدید به مرگ پول و طلاهایش را گرفت و به اتفاق همدستش از محل متواری شد.

درپی تماس مالباخته با پلیس، ماموران كلانتری ۱۰۱ تجریش به محل حادثه اعزام شدند و به تحقیق از مالباخته و پدرش پرداختند و سپس جستجو برای دستگیری دزدان فراری آغاز شد.

 

۲ سرقت مسلحانه دیگر

چند ساعت بعد از این حادثه گزارش مشابه دیگری در اختیار پلیس قرار گرفت كه معلوم شد، دزدان مسلح مرد دیگری را هم نقره داغ كرده و پول هایش را برده اند.

با تشكیل این پرونده تحقیقات ادامه داشت تا این كه ۴ بامداد ۱۵ مهر امسال راننده ای با حضور در كلانتری نازی آباد تهران از ۲ دزد مسلح شكایت كرد و به پلیس گفت: درحال تردد در اتوبان آزادگان راكبان یك موتورسیكلت با تهدید سلاح راهم را سد كردند و مدعی شدند مامور انتظامی اند و باید كامیون مرا بازرسی كنند كه به آنها اعتراض كردم.

وی ادامه داد: در همین موقع آنها با سلاح مرا تهدید و پس از بستن دست و پایم مرا در كامیون انداختند و از آن محل دور شدند. در میانه راه خودم را از كامیون به بیرون پرت كردم كه یك راننده عبوری مرا نجات داد.

دوربین مداربسته، چهره سارقان را شكار كرد

تحقیقات در این ارتباط ادامه یافت تا این كه عصر روز ۲۸ مهر امسال صاحب یك مغازه پوشاك با پلیس تماس گرفت و از سرقت مسلحانه مغازه اش خبر داد.ماموران با اطلاع از چهارمین سرقت به محل حادثه اعزام شدند و در تحقیق از صاحب مغازه و كارگر وی پی بردند ۲ مرد مسلح با ورود به مغازه و تهدید به مرگ آنها با سلاح طلا، گوشی تلفن همراه، ۶۰۰ هزار تومان پول و ۱۲ ساعت مچی به ارزش ۲۰ میلیون تومان را با خود برده اند.

ماموران پس از ثبت اظهارات آنها پی بردند دوربین مداربسته نصب شده در مغازه تصاویر دزدان مسلح را ثبت كرده است.

 

ردپای دزد سابقه دار

به این ترتیب ماموران به بازبینی فیلم دوربین مداربسته مغازه پرداختند و پی بردند تصویر یكی از آنها با یك دزد سابقه دار به نام محمد مطابقت دارد. با مشخص شدن این موضوع، پاتوق های احتمالی وی زیر نظر گرفته شد و روز سوم آبان امسال وی در خیابان مولوی دستگیر شد.

محمد ـ متهم به سرقت ـ در بازجویی های پلیسی پس از اظهارات ضد و نقیض، سرانجام در مواجهه حضوری با شاكیان به مشاركت در سرقت های مسلحانه اعتراف كرد.

وی در تشریح ماجرای سرقت ها به پلیس گفت: من در میدان گمرك تهران در زمینه فروش و تعمیر موتورسیكلت فعالیت داشتم كه با برادر یكی از همسایه های محل كارم آشنا شدم.

متهم یادآور شد: آن مرد ـ موسی ـ وقتی فهمید مشكل مالی دارم، از من خواست تا در سرقت های مسلحانه با او همكاری كنم تا یكشبه پولدار شوم. من هم پذیرفتم و از شهریورماه همكاری ام را با او شروع كردم.

به این صورت كه با سد كردن راه مردم در خیابان های شهر یا ورود به مغازه، اموالشان را مسلحانه سرقت می كردیم.

 

دستگیری طراح سرقت ها

با ثبت اظهارات متهم، همدست وی ـ موسی ـ نیز تحت تعقیب قرار گرفت تا عاقبت روز بعد در خانه اش در یكی از محله های غرب تهران دستگیر شد و در بازرسی از آن محل یك قبضه سلاح، صداخفه كن، مقداری طلا، ۳ عدد گوشی تلفن همراه مسروقه و چند دستگاه موتورسیكلت كشف و ضبط شد.

پس از انتقال این متهم به اداره اول آگاهی تهران، وی در بازجویی به ده ها فقره سرقت مسلحانه از مردم، مغازه داران و راننده كامیون با همكاری متهم بازداشت شده ـ محمد ـ و همدست فراری اش به نام پیمان اعتراف كرد.

به این ترتیب پیمان نیز تحت تعقیب قرار گرفت و روزهای پایانی هفته گذشته در خانه ای در محله فلاح تهران شناسایی و دستگیر شد.

وی نیز در مواجهه حضوری با ۲ همدستش به همكاری با آنها در سرقت های مسلحانه اعتراف كرد.

 

دزدی های سریالی متهمان

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران درباره این پرونده گفت: در تحقیقات از دزدان خشن معلوم شد آنها در محله های تجریش، ولنجك، دربند، اتوبان آزادگان، نازی آباد، پاسداران، فرجام، پل حافظ و میدان انقلاب تهران مرتكب سرقت های مشابه شده اند.

سرهنگ محمدیان یادآور شد: برای متهمان از سوی بازپرس شعبه ۹ دادسرای جنایی تهران قرار قانونی صادر شده است و تحقیقات تكمیلی از آنها ادامه دارد. افراد گرفتار شده در دام آنها برای شكایت به پلیس آگاهی مراجعه كنند.... / گزارش : جام جم آنلاین 



ویدیو مرتبط :
دستگیریه دو سارق مسلح در هنگام سرقت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس به دنبال دستگیری دو سارق مسلح/ سرقت از سوپر مارکت با تهدید چاقو و اسلحه + تصاویر



دو دوست که با تهدید اسلحه و چاقو از یک سوپرمارکت دستبرد زده بودند،‌تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مورخه 25/03/1393 وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از یک مغازه سوپرمارکت واقع در اتوبان شهید محلاتی - خ آب موتور - خ واضحی فر - كوچه رشیدآباد به کلانتری 110 شهدا اعلام شد .

با حضور مأموران کلانتری در محل ، صاحب سوپرمارکتی اعلام کرد دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت ویو آبی رنگ اقدام به سرقت مسلحانه از مغازه وی کرده اند .

اخبار,اخبار حوادث ,سرقت  ازسوپرمارکت

پرونده در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات مالباخته :
 مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کاراگاهان گفت : "در ساعت 20:30  مورخه 25/03/1393 داخل مغازه خود بودم که ناگهان دو نفر وارد مغازه شده و یکی از آنها یک قبضه اسلحه را از زیر لباسش خارج کرد و اعلام نمود : "هرچه پول در مغازه داری ، بده" ؛ بنده به آنها اعلام کردم که اسلحه واقعی نیست که نفر دوم یک قبضه چاقو از زیر لباسش خارج کرد و گفت : "چاقو که دیگه الکی نیست" و پس از آن هر دو نفر به پشت دخل آمده و تمامی وجوه نقد داخل مغازه را سرقت و به سرعت سوار یک دستگاه موتورسیکلت ویو آبی رنگ پارک شده در مغازه شده و اقدام به فرار کردند ؛ در حین فرار سارقین ، یک قوطی کنسرو را به سمت آنها پرتاب کردم که به صورت یکی از آنها برخورد کرد اما آنها بدون توجه به این موضوع از محل فرار کردند" .

اخبار,اخبار حوادث ,سرقت  ازسوپرمارکت


مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با انتشار این خبر اعلام کرد : "با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در اداره یکم پلیس آگاهی و با توجه به تجهیز محل وقوع سرقت به دوربین های مداربسته و ثبت تصاویر لحظه سرقت ، دستور انتشار تصاویر بدست آمده ی متهمین از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شده و اطلاعاتی در خصوص هویت ، مخفیگاه و یا محل های تردد این اشخاص در اختیار دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس های 51055501 و 51055601 در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند " .


 اخبار حوادث  -  باشگاه خبرنگاران