اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت میلیاردی از صندوق امانات بانك



سرقت میلیاردی از صندوق امانات بانك

مردی كه به اتهام سرقت سكه، طلا و جواهرات میلیاردی و ارز سه مشتری از صندوق امانت آنها در یكی از بانك های دولتی دستگیر شده بود،بزودی در شعبه ۱۰۴۴ مجتمع قضایی قدوسی تهران محاكمه می شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رسیدگی به این پرونده شهریور ۸۸ در پی شكایت یك زن تهرانی مبنی بر سرقت طلا و جواهراتش از صندوق امانات یكی از بانك ها در شمال تهران در دستور كار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

شاكی گفت: مدتی پیش برای اطمینان خاطر و جلوگیری از سرقت اموالم، تصمیم گرفتم با اجاره صندوق امانات یكی از بانك ها در شمال تهران، اسناد ملكی، سكه و طلا و جواهرات خانوادگی ام را آنجا نگهداری كنم.

شاكی با اشاره به نحوه سرقت اموالش گفت: چند روز پیش از دزدیده شدن اموالم، تعدادی از طلاهایم را از صندوقم برداشتم و دو روز بعد از آن، هنگام گذاشتن بخشی از طلاهایم در صندوق امانت پس از باز كردن در صندوق متوجه سرقت ۶۰ عدد سكه طلا و صندوقچه طلا و جواهراتم به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان شدم.

وی اضافه كرد: بشدت شوكه شده بودم و باور نمی كردم اموالم به سرقت رفته است.

با صدای فریاد های من، یكی از كارمندانی كه مسوول واحد صندوق امانات بانك بود، سراسیمه به من نزدیك شد و وقتی ماجرا را برای او بازگو كردم، ادعا كرد حتما اموال را به مكان دیگری انتقال داده و فراموش كرده اید.

در پی این شكایت، پرونده ای تشكیل و تحقیق در این باره آغاز شد. در مرحله بعدی، با توجه به این كه شاكی از كارمند صندوق امانات شكایت كرده بود، زن كارمند بازداشت شد.این زن در بازجویی پلیسی ادعا كرد از سرقت اموال شاكی خبر ندارد.

در حالی كه تحقیق از این زن ادامه داشت، دو مرد دیگر نیز كه دارای صندوق امانات در همان بانك بودند، با حضور در مركز پلیس، شكایت های مشابهی را ارائه كردند.

دو سرقت مشابه دیگر از صندوق امانات بانك

یكی از شاكیان كه پزشك بود، درباره نحوه سرقت اموالش گفت: وقتی برای بررسی اموالم به واحد صندوق امانات بانك رفته بودم، متوجه شدم ۲۰۰ عدد سكه و مقادیری یورو و دلارهایم دزدیده شده است.

این در حالی بود كه كلید را فقط من داشتم و یدك آن در اختیار بانك بود.در ادامه تحقیق معلوم شد، پول و طلای میلیونی شاكی دیگر نیز از صندوق امانات به طرز مرموزی سرقت شده است.

ماموران با اطلاعات به دست آمده از شاكیان متوجه شدند، هر سه شاكی در صندوق امانات یك بانك، اموال خود را نگهداری می كردند و سرقت ها در روز های متفاوت اتفاق افتاده است.زنی كه كارمند بانك بود در بازجویی مجدد ادعا كرد از سرقت اموال دو شاكی دیگر نیز بی خبر است.

دستگیری یک مظنون

به این ترتیب برای این زن به اتهام خیانت در امانت قرار قانونی صادر شد، اما تحقیقات پلیس برای دستگیری سارق صندوق های امانات بانك ادامه داشت تا این كه تابستان سال گذشته ماموران اطلاع یافتند یك مرد بخشی از اموال دزدیده شده را در بازار فروخته است.

به این ترتیب با مشخص شدن هویت این مرد، او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و در یكی از محله های مركزی شهر شناسایی و دستگیر شد.

متهم اضافه کرد: به دلیل آن که مرتب در محل نگهداری صندوق امانات رفت و آمد میکردم در فرصتی که بهدست آوردم اموال مالباختگان را سرقت و اقدام به فروش طلاهای امانتی کردم.

بنا بر این گزارش، در پی اظهارات متهم برای او قرار قانونی صادر شد. با پایان یافتن تحقیقات پلیسی، پرونده با صدور كیفرخواست برای مرد سارق و كارمند واحد صندوق امانات بانك دولتی به شعبه ۱۰۴۴ مجتمع قضایی قدوسی تهران ارسال شد. قرار است متهمان بزودی محاكمه شوند./جام چم آنلاین


ویدیو مرتبط :
سرقت از بانك (تركی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای سرقت میلیاردی 3 نوجوان از مرد ثروتمند/ رها کردن یک گاو صندوق پر از پول و طلا در خیابان



اخبار حوادث - ماجرای سرقت میلیاردی 3 نوجوان از مرد ثروتمند/ رها کردن یک گاو صندوق پر از پول و طلا در خیابان

سه نوجوان که با دستبرد به خانه یک مرد ثروتمند، یک گاو صندوق پر از پول و طلا سرقت کرده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

روز گذشته در پی اعلام یکی از شهروندان مبنی بر سرقت گاو صندوق منزلش در آدرس خیابان قائم مقام فراهانی ماموران سریعا به محل اعزام شدند.
 
پس از استقرار پلیس در محل مالباخته به نام حسین به ماموران مراجعه کرد و گفت: گاو صندوق منزلم که محتویات داخل آن بیش از یک کیلوگرم طلا وجواهرات برلیان و مروارید، مبلغ 3 میلیون 700 هزار تومان وجه نقد، یک هزاردلار آمریکا، 250 پوند و یک دستگاه دروبین عکاسی گران قیمت بود، به سرقت رفته است.
 
به دنبال اظهارات شاکی پرونده جهت بررسی بیشتر و تخصصی تر در دستور کار عوامل تجسس کلانتری سنایی قرار گرفت و ماموران طی بررسی های پلیسی دریافتند که سارق و یا سارقان به طور حتم از آشنایان و نزدیکان خانواده مالباخته می‌باشند.
 
در ادامه دوستان پسر خانواده که سهیل نام دارد و بنا بر گفته مالباخته به دفعات به خانه آنان رفت و آمد داشتند، مورد ظن پلیس قرار گرفته و به کلانتری احضار شدند.
 
این 3 نوجوان که رده سنی 16 تا 17 سال دارند، در برابر مستندات پلیس لب به اعتراف گشوده و به سرقت گاو صندوق از منزل دوستانشان اعتراف کردند و نحوه سرقت را اینگونه بیان داشتند: صبح امروز پدر و مادر سهیل از خانه بیرون رفتند و ما طبق معمول به خانه آنها رفتیم و از آنجایی که از پول و جواهرات داخل گاو صندوق پدر سهیل مطمئن بودیم با طرح و نقشه، سهیل را به خارج از خانه برده و با همکاری یکدیگر گاو صندوق را به بیرون از خانه آورده و با تاکسی به خیابان نجات الهی بردیم، ولی پس از ساعت ها تلاش و ناکامی در باز کردن درب گاوصندوق آن را به نزدیکی خیابان کارگر بردیم و رها کردیم.
 
پس از اظهارات سه دزد نوجوان که بیش از 100 میلیون تومان را سرقت کرده بودند، ماموران به خیابان کارگر رفته و با راهنمایی متهمان گاو صندوق را کشف و تحویل مالباخته دادند.
 
سرکلانتر سوم پلیس پایتخت سرهنگ شهریار بشتام با اعلام و تائید این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به ناحیه 29 ارجاع داده شدند. 

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران