اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت میلیاردها تومان با هک صرافی‌ها




اخبار حوادث - سرقت میلیاردها تومان با هک صرافی‌ها

 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت ضمن هشدار به صاحبان صرافی‌ها و شرکت‌های بین‌المللی، اعلام کرد: تاکنون پرونده‌هایی میلیاردی در مورد هک شماره حساب این شرکت‌ها در پلیس فتا گشوده شده است.

به گزارش ابتکار، سرهنگ محمد مهدی کاکوان با بیان اینکه چندی پیش پرونده‌ای مبنی بر هک ایمیلی پیش‌ روی کارآگاهان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گشوده شد، گفت: بررسی‌های اولیه نشان داد که این شرکت بین‌المللی که مبادلات متعددی با شرکت‌های خارجی داشته است، مبلغ یک میلیون و 600 هزار دلار (حدود چهار میلیارد تومان) به حساب جعلی واریز کرده است.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که اخیرا ایمیل این شرکت مورد هک و نفوذ قرار گرفته و کلاهبردار یا کلاهبرداران احتمالی با ارائه شماره حساب جدید در یک کشور ثالث از صاحبان شرکت خواسته بودند که پول را به شماره حساب جدید منتقل کنند، گفت: این در حالی بود که شماره حساب بانکی در کشور ثالث، جعلی بوده است.

رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه بررسی برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده ادامه داشت تا اینکه پرونده‌ای مشابه مبنی بر برداشت 700 هزار دلار برای رسیدگی به پلیس فتا ارجاع داده شد، گفت: بررسی‌های اولیه نشان داد که مبلغ یک میلیون و 600 هزار دلار به بانکی در کشور چین واریز شده و 700 هزار دلار نیز به بانکی در مالزی منتقل شده است. اما نکته قابل توجه این پرونده این است که هر دو حساب جعلی بوده است.

کاکوان ضمن هشدار به صاحبان صرافی و شرکت‌های بین‌المللی، گفت: از آنجایی که جابجایی پول به صورت ارزی صورت می‌گیرد، لازم است که قبل از واریز وجه، نسبت به جعلی نبودن شماره حساب و تاییدیه از شرکت مقصد، اقدامات لازم صورت گیرد.

اخبارحوادث - ابتکار


ویدیو مرتبط :
مستندی که میلیاردها تومان به روستای گاودانه سرازیر کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری چند مظنون به سرقت از صرافی آریانا/سارقان 95 میلیون تومان ربودند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جزییات سرقت مسلحانه از صرافی از زبان فرمانده انتظامی اردبیل

دستگیری چند مظنون به سرقت از صرافی آریانا/سارقان 95 میلیون تومان ربودند

فرمانده انتظامی استان اردبیل از دستگیری چند مظنون به سرقت از صرافی آریانا خبرداد و گفت: سارقان در این سرقت مسلحانه 95 میلیون تومان ربودند.

ابراهیم كریمخانی با اشاره به سرقت مسلحانه با یك كشته و زخمی در صرافی آریانا در اردبیل كه روز شنبه اول مهر ماه اتفاق افتاد، گفت: عملیات خوبی در این خصوص انجام‌شده كه امیدواریم به زودی با تعقیب پلیس متهم به قتل دستگیر شود.

وی ادامه داد: پلیس اقدامات خوبی در این خصوص انجام داده و چند تن در این رابطه دستگیر شده‌اند كه به دنبال مهره اصلی این موضوع هستیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: بعد از دستگیری این افراد اطلاعاتی در این مورد بیان می‌كنیم.

كریمخانی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته نیروی انتظامی كه از 8 مهرماه شروع می‌شود، پرداخت و با بیان اینكه امسال 72درصد سرقت‌ها در اردبیل منجر به كشف شده است، افزود: امسال هفت درصد كشف سرقت را نسبت به 6ماهه سال قبل داریم كه این كشف نسبت به 6 ماهه سال قبل 50 درصد رشد یافته است.

وی با اشاره به وقوع 16 فقره قتل در سال جاری، افزود: 15مورد از قتل‌ها توسط پلیس كشف شده كه حدود 95درصد قتل‌ها كشف شده است.

انهدام 17 باند فساد

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینكه در رابطه با كل جرائم امسال سه درصد نسبت به سال قبل كاهش جرایم داریم، افزود: 17 باند فساد كشف و اعضای آن دستگیر شدند كه نسبت به سال قبل 55 درصد كشفیات در این مورد افزایش یافته است.

وی با بیان اینكه در 6ماهه امسال 31 درصد كشفیات موادمخدر و افزایش دستگیری قاچاقچیان را داشتیم، گفت: امسال 73 قاچاقچی با 29باند متلاشی شد كه 109 دستگاه حامل موادمخدر نیز توقیف شد.

وی از كاهش سه درصدی متوفیان در حوزه پلیس‌راه خبرداد و افزود: در تصادفات درون‌شهری آمار تصادفات نسبت به سال قبل 31 درصد كاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل از كشف و دستگیری باند متخلف نیز خبر داد و افزود: اعضای این باند كه مشتریان بانك را به محض خروج از بانك تعقیب می‌كرد، دستگیر شدند./ایسنا