اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت مسلحانه خودروی "سراتو" برای مسافرت



سرقت مسلحانه خودروی "سراتو" برای مسافرت

دو مرد جوان که برای مسافرت خودروی "سراتو" به صورت مسلحانه سرقت کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتم دی امسال فردی با مراجعه به کلانتری 126 تهرانپارس به مأموران اعلام کرد که خودرو شخصی وی از سوی دو سارق مسلح به سرقت رفته است . با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در پلیس آگاهی ، در اظهارات خود به کارآگاهان اداره یکم گفت : ششم دی امسال خودرو "سراتو" کیا خود را برای فروش در روزنامه آگهی کرده بودم که همان روز دو نفر برای خرید خودرو با من تماس گرفتند و برای همان شب در خیابان استاد معین قرار گذاشتند .

پس از حاضر شدن در خیابان استاد معین و بعد از مشاهده خودرو و مدارک شناسایی ، آنها به بهانه امتحان کردن ماشین از من خواستند تا در خیابان آزادی با یکدیگر دور بزنیم . پس از امتحان کردن ماشین و به بهانه پرداخت پول ، آنها مدعی شدند که چون پدرشان باید بیشتر مبلغ را بپردازد ، وی نیز باید خودرو را ببیند و به این بهانه از من خواستند تا به محل سکونتشان در شرق تهران بروم.

سرانجام به پیشنهاد آنها جواب مثبت داده و هر سه نفر به شرق تهران و خیابان استخر آمدیم اما در خیابان استخر ، یکی از آنها که در صندلی عقب نشسته بود با یک قبضه اسلحه کمری شروع به تهدید من کرد و همزمان با وی ، سرنشین صندلی جلو نیز با یک عدد شوکر مرا مجبور به پیاده شدن از خودرو کرده و با سرقت خودرو از محل متواری شدند .

با توجه به شیوه و شگرد سرقت خودرو ، کارآگاهان اداره یکم در اولین مرحله اقدام به اعلام سابقه سرقت خودرو در سیستم سراسری پلیس کرده و همزمان اقدامات پلیسی خود از جمله چهره نگاری و ... را برای شناسایی سارقان مسلح آغاز کردند که با انجام اقدامات پلیسی ، محل تردد متهمان در خیابان شهید رجایی مورد شناسایی قرار گرفت .

با شناسایی محل تردد متهمان ، چندین تیم عملیاتی از پلیس آگاهی تهران بزرگ این منطقه را تحت مراقبت های نامحسوس قرار داده و سرانجام 18 دی ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از متهمان هنگام تردد با خودرو سرقتی در خیابان شهید رجایی شدند . حسین 30 ساله تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت تا سرانجام در خانی آباد ـ خیابان محمدی ، به همراه همدست خود به نام هوشنگ 28 ساله دستگیر و علاوه بر توقیف خودروی سرقتی ، در بازرسی از مخفیگاه آنها یک قبضه اسلحه کمری به همراه چندین فشنگ جنگی ، یک دستگاه شوکر و باطوم نیز کشف شد .

متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس و پس از مواجهه حضوری با مالباخته ، صراحتا به سرقت مسلحانه اعتراف کرده و در اظهارات خود مدعی شدند که انگیزه آنها از این سرقت به هیچ عنوان انگیزه مالی نبوده و قصد داشتند تا با این خودرو چندین روز به مسافرت بروند ! .

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با اعتراف صریح متهمان به ارتکاب سرقت مسلحانه و شناسایی متهمان از سوی صاحب خودرو ، اقدامات قضایی انجام و خودرو مکشوفه پس از احراز هویت به مالک آن مسترد گردید و متهمان پرونده با توجه به احتمال ارتکاب دیگر جرایم ، با صدور قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی و برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات سرقت مسلحانه به خودروی حمل پول در اصفهان



جزئیات سرقت مسلحانه به خودروی حمل پول در اصفهان

به گزارش مهر، ساعت 13روز دوشنبه خودروی حمل پول در مقابل بانک صادرات خیابان بلال اصفهان هدف سرقت سه سارق مسلح قرار گرفت. سارقان هنگام خروج نگهبان پول از بانک با شلیک گلوله وی را از ناحیه کتف مجروح کردند.

دزدان مسلح سپس با تهدید، خودروی حمل پول و سرنشینان آن را با خود برده و پس از 20 دقیقه در خیابان جی سرنشینان و خودرو را رها کرده و با سرقت پولهای موجود در خودرو متواری شدند.

در جریان این حادثه یکی از ماموران محافظ هدف گلوله قرار گرفت که بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد.

یکی از شاهدان ماجرا گفت: سارقان مسلح با یکدستگاه خودرو و موتوسیکلت خود را به محل سرقت رسانده و با تهدید و تیراندازی خودروی حمل پول را به سرقت بردند. در آن زمان هیچ ماموری در محل حضور نداشت و پس از فرار سارقان اولین گشت پلیس خود را به محل سرقت رساند.

وی افزود : این سرقت خیلی سریع انجام شد و به احتمال قوی سارقان نقابدار از قبل این برنامه را تمرین کرده بودند.

یکی دیگر از شاهدان نیز گفت : وقتی سارقان شروع به تیراندازی کردند کسی نتوانست به آنها نزدیک شود زیرا آنها هر کسی که سد راه آنها می شد را می زدند.

محمدرضا حبیبی - دادستان عمومی و انقلاب اصفهان - درباره آخرین وضعیت این پرونده گفت : تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان مسلح از سوی ماموران ادامه دارد و با توجه به اینکه پرونده در مرحله تحقیقات است نمی توان به جزئیات آن اشاره کرد.

وی در خصوص وضعیت مجروح این حادثه نیز گفت: مامور محافظ بانک سریع تحت عمل جراحی قرار گرفت و پزشکان وضعیت او را رضایت بخش اعلام کردند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان درباره ارتباط سرقت مسلحانه خودروی حمل پول و طلافروشی در خیابان کاوه وملت نیز گفت : تاکنون هیچ دلیلی که این دو سرقت از سوی یک گروه صورت گرفته باشد کشف نشده است.

بر اساس این گزارش، اواخر مهر امسال نیز دو سارق مسلح با شکستن شیشه یک طلافروشی در خیابان کاوه اصفهان در کمتر از 43 ثانیه به آنجا دستبرد زدند.

اسفند ماه سال گذشته نیز سه سارق نقابدار وارد یک مغازه طلافروشی در خیابان ملت اصفهان شدند. دزدان که مسلح به اسلحه های کلاش و کلت بودند با تهدید دو مرد طلا فروش از آنها خواستند هر چه طلا در مغازه دارند در کیف آنان بریزند.  سارقان مسلح وقتی با مقاومت دو برادر طلافروش روبرو شدند به سوی آنها تیراندازی کرده و بدون سرقت از محل گریختند.

در جریان این تیراندازی برادر کوچکتر که 28 سال سن داشت بر اثر شدت جراحات جان سپرد و برادر 38 ساله نیز بلافاصله به بیمارستان منتقل شد که او نیز در آنجا جان باخت.

راز این سه سرقت در حالی هنوز فاش نشده که کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان کشف بزرگترین شبکه سرقت مسلحانه را در کارنامه خود دارند. از سوی دیگر افزایش این سرقت ها در سطح شهر باعث ایجاد وحشت در میان اهالی شده و آنها خواستار مجازات سنگین برای این قانون شکنان هستند./مهر