اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت مسلحانه به سبک پت و مت!


دزدان مسلح که به یک عکاسی دستبرد زده بودند هنگام فرار فراموش کردند که دقایقی قبل از سرقت در آنجا عکس یادگاری گرفته اند.

مهر : دزدان مسلح که به یک عکاسی دستبرد زده بودند هنگام فرار فراموش کردند که دقایقی قبل از سرقت در آنجا عکس یادگاری گرفته اند.

عصر روز 21 مهر امسال ماموران کلانتری 110 شهدا از یک فقره سرقت مسلحانه از مغازه عکاسی در میدان شهدا با خبر شدند.

با حضور ماموران در محل سرقت ، صاحب عکاسی در اظهارات اولیه خود گفت : مرد مسنی همراه یک جوان وارد مغازه شده و با تهدید اسلحه کمری ، اقدام به سرقت مبلغ 250 هزار تومان و دوربین عکاسی داخل مغازه کردند .

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه قرار گرفت .

شاکی در اظهارات خود به کارآگاهان اداره یکم گفت : ساعت 17 و 40 دقیقه 21 مهر بعد از اینکه تمام مشتریان از مغازه خارج شدند دو نفر که یکی از آنها جوان و دیگری مسن بودند وارد مغازه شده و خواستند که از آنها عکس یادگاری بگیرم .

فرد جوان وارد آتلیه شد و من از او عکس گرفتم و از آتلیه خارج شدم تا نامش را برای چاپ عکس در دفتر ثبت کنم که ناگهان فرد مسن تر اسلحه را پشت سرم گذاشت و مرد جوان نیز به سمت خواهرم حمله کرد و ما را به داخل کارگاه برده و با تهدید روی صندلی نشاندند و اموالی از جمله 250 هزار تومان وجه نقد ، دوربین عکاسی مغازه و تلفن های همراه هر دو نفرمان را سرقت و متواری شدند .




شاکی پرونده در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت : پس از گرفتن عکس یکی از سارقان ، حافظه دوربین عکاسی را خارج کردم تا مراحل چاپ عکس را انجام دهم اما آنها فراموش کردند که حافظه دوربین را از من بگیرند و در حال حاضر نیز حافظه دوربین در اختیار من است .

با به دست آمدن تصویر یکی از سارقان ، کارآگاهان اداره یکم بلافاصله به بررسی بانک مجرمان سابقه دار پرداخته و موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام سعید 30 ساله شدند که پیش از این دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی هویت دقیق متهم و بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق او ، کارآگاهان تحقیقات خود برای شناسایی مخفیگاه متهم را آغاز و به فاصله کوتاهی اطلاع پیدا کردند که او به همراه همسر و پدرزنش در خانه ای در میدان خراسان ـ خیابان تفرشی زندگی می کند .


با شناسایی مخفیگاه سعید ، مراقبت های پلیسی و نامحسوس از محل انجام شد تا سرانجام کارآگاهان او را هنگام خروج از مخفیگاهش دستگیر کردند .

با دستگیری سعید ، وی در همان مراحل اولیه دستگیری به سرقت مسلحانه از عکاسی میدان شهدا اعتراف و پدر زن خود به نام نعمت 57 ساله را به عنوان همدست خود معرفی کرد.

هماهنگی های لازم با مقام قضایی انجام و کارآگاهان اداره یکم با حاضر شدن در بالای سر نعمت ، وی را نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهمان موفق به کشف اموال سرقت شده و همچنین یک قبضه سلاح کمری شدند .

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت : با شناسایی متهمان از سوی مالباخته و اعتراف صریح متهمان به سرقت مسلحانه ، تحقیقات تکمیلی از متهمان برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در دستور کار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است . 


ویدیو مرتبط :
به سبک پت و مت خاموش کردن آتش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دزدی به سبک پت و مت! +عکس


نیمه شب بارانی، همه در خواب بودند كه دو پسر جوان به دزدی خنده‌آوری دست زدند و در برابر دوربین مداربسته فیلمی شبیه به كارتون پت و مت به ثبت رساندند.

باشگاه خبرنگاران: نیمه شب بارانی، همه در خواب بودند كه دو پسر جوان به دزدی خنده‌آوری دست زدند و در برابر دوربین مداربسته فیلمی شبیه به كارتون پت و مت به ثبت رساندند. البته آنها نیز مانند پت و مت سرانجام خوبی داشتند و نتوانستند از یك فروشگاه كامپیوتر در خیابان طبرسی دزدی كنند.

ساعت 3 و 40 دقیقه بامداد 25 آبان‌ماه سال‌جاری در خیابان طبرسی ساری از جریان یك دزدی فیلمی شكار شد كه در آن دیده می‌شود دزدان از نخستین دقایق اجرای نقشه‌شان ناشیانه و همراه با رفتارهای خنده‌آور رفتار می‌كنند. پژوی فیلی رنگ دزدان در حالی در نزدیكی دوربین مداربسته كنار خیابان توقف كرده بود كه پلاكش به وضوح دیده می‌شد.

دزدی به سبک پت و مت! +عکس

دزد اصلی كه بسیار دستپاچه و سردرگم نیز بود لباس اسپورت و كلاه ورزشی به تن داشت و چهره‌اش كاملاً دیده می‌شد. این مرد جوان مرتب به اطراف نگاه می‌كرد و قیچی بلندی كه ویژه بریدن قفل بود را از داخل خودرو برداشت سریع خود را به جلوی فروشگاه كامپیوتر رساند و به گونه‌ای كه مطمئن شود آدرس را درست به وی داده‌اند سر بلند كرد تابلو را نگاه كرده سپس دست به كار شد.

این دزد یكی از دسته‌های قیچی را روی پایش و دیگری را روی شكمش گذاشت و خیلی زود قفل را برید و در حالی كه تصور می‌رفت قفل دیگر را نیز ببرد با وحشت به سمت خودرو دوید قیچی را از شیشه باز روی صندلی عقب انداخت و سوار شد.

 خودرو با سرعت از آنجا دور شد به گونه‌ای كه تصور شد آنها قید دزدی را زده‌اند اما دو دقیقه بعد دزدان برگشتند و این بار مرد جوان با قیچی بلند پیاده شد اما هنوز چند قدم برنداشته بود كه به عقب برگشت و قیچی را داخل جوی آب انداخت.

 همزمان خودرو حركت كرد و دزد جوان تنها ماند این مرد وقتی قیچی را برداشت هنوز به سمت مغازه نرفته بود كه باز با ترس آن را داخل جوی آب انداخت و این در حالی بود كه خودروی پژویشان در سمت دیگر خیابان پارك شده بود.

دزد ناشی كه رفتارش تفاوتی با «پت» یا «مت» نداشت وقتی آخرین بار قیچی را از جوی آب برداشت باز نتوانست سمت مغازه برود و آن را این بار در گوشه‌ای از پیاده‌رو انداخت و به سمت خودرو رفت.

این بار نقش دوم كارتون پت و مت نیز وارد ماجرا شد این مرد كه به صورتش ماسك آلودگی زده بود تا چهره‌اش شناسایی نشود. در حالی‌كه تصور می‌رفت مرد ماسك‌دار قفل دیگر مغازه را بشكند وی تنها چرخی در برابر دوربین زد و باز سوار خودرویشان شد.

همدستش این بار قیچی را برداشت و به كلنجار رفتن با قفل پرداخت، ساعت 07/3 دقیقه صبح برای بریدن قفل دوم اقدام شد اما پس از ثانیه‌هاییكش و قوس نتوانست و قیچی را برداشته و به سمت پژو می‌رود 2 دقیقه بعد باز به سراغ این نبرد برمی‌گردد و این بار خونسردانه با قفل ور می‌رود این بار نیز شكست می‌خورد و جالب این‌كه همدستش كه موهای مجعد كوتاه و چهره‌ای سبزه‌رو دارد وقتی جلوی دوربین می‌آید دیگر ماسكی به چهره نزده است.

دزد ترسو یك دقیقه بعد باز سراغ قفل می‌رود و یك‌بار دیگر امتحان می‌كند، اما با نزدیك شدن خودروی عبوری قیچی را در گوشه‌ای پرتاب كرده و قدم‌زنان در حالی‌كه سعی دارد خود را خونسرد نشان بدهد از آنجا دور می‌شود.

ساعت 11/3 دقیقه این دزد باز برمی گردد و باز موفق نمی‌شود، 2 دقیقه بعد باز این كار تكرار می‌شود تا ساعت 16/3 دقیقه صبح تقلای این دزد پت‌ومتی به نتیجه نمی‌رسد اما یك دقیقه بعد وی می‌تواند قفل را بشكند.

دزد جوان كركره مغازه را تا نیمه بالا می‌دهد، قیچی را داخل جوی آب انداخته و می‌رود و تا 3 دقیقه خبری از آنها نمی‌شود این بار وقتی برمی‌گردد قیچی را برمی‌دارد به اطراف نگاه می‌كند و با قیچی ضربه محكمی به شیشه سكوریت فروشگاه می‌زند، شیشه نمی‌شكند، ضربه دومی شیشه را خرد می‌كند و این دزد لپ‌تاپی را كه داخل ویترین و جلوی دستش بود برداشته و پا به فرار می‌گذارد.

همدستش لنگی قرمز رنگ روی صورتش بسته و داخل فروشگاه می‌رود، 3 لپ‌تاپ دیگر را برداشته و دوان‌دوان به سوی خودرو كه دیگر در محدوده دوربین نیست می‌رود. ساعت 22/3 دقیقه همین مرد برمی‌گردد و یك لپ‌تاپ دیگر برمی‌دارد و به سمت پژو می‌رود.

در این فیلم بارها دیده می‌شود كه دو دزد بی‌‌هدف در خیابان به این طرف و آن طرف می‌دوند. 20 دقیقه طول می‌كشد تا پت و مت با جا گذاشتن سرنخ‌های زیادی از قبیل شماره پلاك خودرو و تصاویری از چهره‌های واقعی خود محل سرقت را ترك كنند.

بنابراین گزارش، پلیس هنوز در حال پیگیری این پرونده است و پت‌ومت توانسته‌اند پس ازگذشت 3 ماه فراری بمانند.