اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت كیف حاوی طلا در چند ثانیه



 

 

دزد سابقه داری كه به عنوان مشتری وارد یك فروشگاه در تهران شده و كیف حاوی طلای زنی را سرقت كرده بود، دستگیر شد. زن متهم گمان نمی برد در جریان سرقت، دوربین های مداربسته مركز خرید تصاویرش را ثبت كنند و راز سرقتش برملا شود.

هفته گذشته زنی طلاهایش را كه ارزش ۱۲ میلیون تومان داشت، به یكی از مراكز خرید در شمال غرب تهران برد تا آنها را بفروشد. روز حادثه زن میانسال ابتدا به یك مغازه پوشاك رفت و پس از انتخاب لباس مورد علاقه اش هنگامی كه خواست پول آن را بپردازد، متوجه شد كیفش به سرقت رفته است. با داد و فریاد تقاضای كمك كرد و به جست وجو در اطراف مركز خرید پرداخت اما دزد مرموز ناپدید شده بود.

بنابراین با حضور در شعبه ۱۶ دادسرای ناحیه ۲ تهران ماجرا را خبر داد. در پی این شكایت ماموران پایگاه دوم آگاهی تهران تحقیقات خود را در این رابطه آغاز كردند. ماموران با حضور در محل سرقت به بازبینی دوربین های مداربسته نصب شده در محل حادثه (مغازه پوشاك) و محوطه مركز خرید پرداختند و مشاهده كردند همه دوربین ها تصویر دزد فراری را كه زنی جوان است، ثبت كرده اند. با شناسایی و دستگیری زن سارق تحقیق از وی آغاز شده است.... / جام جم آنلاین 



ویدیو مرتبط :
كیف پول و كیف مدارك آلوما والت اصل Aluma Wallet

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت ۷ کیلو طلا در ۴۰ ثانیه!



اخبار حوادث - سرقت ۷ کیلو طلا در ۴۰ ثانیه!

ما گفت سارقان را دستگیر كردیم و طلاها دست‌نخورده باقی مانده است اما واقعیت این است كه سارقان دستگیر نشده‌اند؛ چون در ادامه، حرف‌شان را پس گرفتند و گفتند سارقان دستگیر نشده‌اند.»

دو روز بعد از سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در دزفول، جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر شد.

به گزارش همشهری، اظهارات صاحب طلافروشی نشان می‌دهد مردان مسلح هنگام سرقت حدود 20گلوله شلیك كرده و 7كیلو طلا به سرقت برده‌اند. این سرقت عصر شنبه از مغازه طلافروشی امیرزرگر در خیابان شریعتی دزفول رخ داد. 4مرد مسلح با تیراندازی به ویترین مغازه شیشه را شكستند و در یك چشم به هم زدن جواهرات داخل ویترین را سرقت كردند.

صاحب طلافروشی كه هنگام سرقت همراه شاگردش در مغازه بود درباره این سرقت می‌گوید: «حدود ساعت 6عصر روز شنبه بود كه این اتفاق افتاد. من برای چند دقیقه رفتم طبقه بالای مغازه اما ناگهان صدای رگبار گلوله شنیدم. وقتی آمدم پایین فهمیدم چند سارق به مغازه‌مان حمله كرده‌اند.

آنها 4نفر بودند كه همه‌شان، حتی راننده هم كلاشینكف داشت و ما هیچ كاری نتوانستیم انجام دهیم. آنها حدود 20گلوله به شكل دایره‌ای به شیشه ویترین شلیك كرده و آن را به‌طور كامل از بین برده بودند. وقتی به دیوار داخل مغازه نگاه كردم سوراخ‌سوراخ بود و شاگردم از ترس خودش را روی زمین انداخته بود.»

این مرد ادامه داد: «همه‌‌چیز در 40ثانیه اتفاق افتاد و سارقان با شكستن شیشه ویترین همه طلاها را كه حدود 7كیلوگرم بود داخل یك ساك ریختند. حتی ما كركره مغازه را كه برقی است پایین دادیم اما قبل از آنكه كركره به‌طور كامل پایین بیاید سارقان همه طلاهای داخل ویترین را با خودشان بردند. آنها هنگام فرار سوار یك خودروی پژو شدند و آنطور كه شنیدم گویا هنگام سرقت خیابان را هم بسته بودند تا راحت‌تر فرار كنند. این نشان می‌دهد سارقان با آمادگی و نقشه قبلی این سرقت را انجام داده‌اند.»

مالباخته درباره حضور پلیس در صحنه گفت: «سرقت از مغازه‌ام در حالی انجام شده كه در فاصله 50 متری مغازه‌مان یك كانكس پلیس قرار دارد كه همیشه مأموران داخلش هستند. قبلا هیچ سرقتی از مغازه‌مان انجام نشده بود. ما همه تجهیزات امنیتی مثل كركره برقی، در برقی و آژیر را داشتیم كه استفاده كردیم. ما هیچ وقت فكر چنین اتفاقی را نمی‌كردیم.»

صاحب طلافروشی اما از پلیس ناراضی به‌نظر می‌رسد. او می‌گوید: «پلیس یك روز بعد از این حادثه به ما گفت سارقان را دستگیر كردیم و طلاها دست‌نخورده باقی مانده است اما واقعیت این است كه سارقان دستگیر نشده‌اند؛ چون در ادامه، حرف‌شان را پس گرفتند و گفتند سارقان دستگیر نشده‌اند.»

وی ادامه می‌دهد: «از پلیس می‌خواهیم به‌خاطر اذهان عمومی و اینكه در جامعه رعب و وحشت ایجاد نشود سارقان را دستگیر كنند؛ چون در 45روز گذشته به 4طلافروشی دیگر هم دستبرد زده شده بود. یكی نیمه شب در میدان اصلی دزفول رخ داد كه صندوق را باز كرده و طلاها را سرقت كرده بودند. در موردی دیگر سقف یك طلافروشی را سوراخ كرده بودند اما موفقیت‌آمیز نبود و چند مورد دیگر هم بود كه موفقیت‌آمیز بود. اگر اینطور باشد طلافروشان باید در مغازه‌هایشان را ببندند. حالا ما 2روز است كه بیكاریم. چون طلاها را برده‌اند و ما چیزی نداریم كه با آن كار كنیم ‌و در این شرایط پدرم وضعیت روحی خیلی بدی دارد.» 

اخبار حوادث - همشهری