اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت زانتیا با بریدن گوش راننده...


با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مبارکه، یک قاچاقچی تحت تعقیب مواد مخدر که با بریدن گوش یک شهروند اقدام به سرقت خودروی زانتیای وی کرده بود، در کمترین زمان، شناسایی و دستگیر شد.

خبرگزاری ایسنا: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مبارکه، یک قاچاقچی تحت تعقیب مواد مخدر که با بریدن گوش یک شهروند اقدام به سرقت خودروی زانتیای وی کرده بود، در کمترین زمان، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمدصادق جبارپور، فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت خودروی زانتیای وی و مجروح کردن او با قمه توسط یک شرور، مأموران این فرماندهی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که شخص مهاجم از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر و تحت تعقیب است که بلافاصله مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر به همراه عوامل یگان امداد شهرستان عملیات خود را برای شناسایی و دستگیری این متهم آغاز کردند.

جبارپور با بیان اینکه مأموران در کمترین زمان ممکن با در دست داشتن حکم جلب به مخفیگاه متهم رفتند، گفت: وی پس از مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد اما با اقدام به موقع مأموران دستگیر شد که از جرایم این متهم می‌توان به خرید و فروش و توزیع مواد مخدر شیشه و هروئین و سرقت خودرو اشاره کرد.

جبارپور خاطرنشان کرد: در این رابطه پرونده، تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد و با صدور قرار روانه زندان شد.

همچنین طی عملیاتی ویژه سارقانی که با اعمال فشار و زور از کهنسالان سرقت می‌کردند توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان مبارکه، شناساسی و دستگیر شدند.

جبارپور با بیان اینکه پی وقوع دوفقره سرقت از کهنسالان، موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت، افزود: پلیس شهرستان مبارکه با تشکیل تیم خبره‌ای از کاراگاهان پلیس آگاهی و بررسی صحنه جرم، موفق شدند هویت سارقان را بدست آورند. ماموران پس از شناسایی سارقان و طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

جبارپور به شهروندان توصیه کرد: حتی الامکان افراد کهنسال تنها زندگی نکنند و پول، طلا و سایر اشیاء با ارزش خود را به افراد مطمئن بسپارند و یا در جایی مطمئن نگهداری کنند. اسرار خود را همه جا بازگو نکنند و در صورت مشکوک شدن به کسی یا چیزی مراتب را سریعاً با پلیس110 در میان بگذارند.


ویدیو مرتبط :
سرقت زانتیا در 65 ثانیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت خونین از راننده «پژو»



اخبار حوادث - سرقت خونین از راننده «پژو»

 مردی که با انگیزه جنایت دست به قتل زده بود، در جریان تحقیقات تخصصی پلیس دستگیر شد. کارآگاهان جنایی استان مازندران ساعت 9:45صبح روز 29آبان از کشف جنازه مردی در خودرو پژوپارس مطلع شدند و به محل حادثه که حوالی یکی از روستاها بود رفتند. آنها با دیدن جسد مرد ناشناس متوجه شدند

وی بر اثر اصابت ضربات جسمی نوک‌تیز مانند چاقو از پا درآمده است. از آنجا که آثار خون در خودرو مشهود بود پلیس به این نتیجه رسید که قتل همانجا اتفاق افتاده است. کارآگاهان در ادامه این فرضیه را مطرح کردند که قاتل فردی آشنا بوده که توانسته به‌راحتی سوار خودرو شود و مقتول را در حالی که مشغول رانندگی بوده، غافلگیر کند.

 

  ماموران بعد از انتقال جسد به پزشکی‌قانونی با استعلام شماره پلاک خودرو متوجه شدند مقتول مالک همین اتومبیل و مردی 38ساله به نام اسماعیل است. در شرایطی که انگیزه کشته‌شدن این مرد در هاله‌ای از ابهام قرار داشت کارآگاهان به بررسی روابط او پرداختند و در این مرحله از تجسس‌ها به زنی به نام مهناز شک کردند. از سویی به این اطمینان رسیدند که مقتول با فرد خاصی خصومت نداشته و دلیل قتل نمی‌تواند انتقامگیری باشد.


مهناز وقتی بازداشت شد و به اتهام قتل تحت بازجویی قرار گرفت، کشتن اسماعیل را انکار کرد و گفت از این ماجرا هیچ اطلاعی ندارد. زن جوان در حالی چنین ادعاهایی را مطرح می‌کرد که برخی سرنخ‌ها نشان می‌داد وی باید از جزییات جنایت مطلع باشد. این زن سرانجام بعد از چند جلسه بازجویی گفت: «من در قتل اسماعیل هیچ نقشی نداشتم اما می‌دانم چه کسی او را کشته است.»

 

مهناز مردی 22ساله به نام نریمان را به‌عنوان عامل جنایت معرفی کرد و کارآگاهان بعد از اخذ دستور قضایی این مرد را در عملیاتی ضربتی بازداشت کردند. نریمان که ابتدا ادعا می‌کرد بی‌گناه است وقتی فهمید مهناز ماجرا را تعریف کرده است، به جرمش اقرار کرد و گفت: «من اسماعیل را دورادور می‌شناختم و می‌دانستم مرد پولداری است به همین دلیل برای سرقت از او نقشه کشیدم.

 

روز حادثه به بهانه‌ای سوار خودرواش شدم و وقتی به منطقه‌ای خلوت رسیدیم او را با ضربات چاقو به قتل رساندم بعد از آن پول‌هایی را که همراهش بود برداشتم و فرار کردم.» متهم ادامه داد: «من ماجرای قتل را برای مهناز تعریف کردم اما هرگز فکر نمی‌کردم او مرا به پلیس معرفی کند.» کارآگاهان در ادامه به خانه متهم رفتند و با بازرسی از آنجا چاقو و اسکناس‌های آغشته به خون را کشف کردند.  بنا بر این گزارش متهم در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیق از او برای افشای جزییات کامل جنایت ادامه دارد.
اخبار حوادث - شرق