اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت دستگاه عابر بانک در شمال تهران!


دزدهای حرفه‌ای نیمه‌شب دستگاه عابربانک حاوی ۱۶میلیون تومان را از مقابل شعبه بانکی در پاسداران سرقت کردند.

دزدهای حرفه‌ای نیمه‌شب دستگاه عابربانک حاوی ۱۶میلیون تومان را از مقابل شعبه بانکی در پاسداران سرقت کردند.

صبح دیروز کارکنان یک شعبه بانک در خیابان پاسداران، وقتی وارد محل کارشان شدند مشاهده کردند دستگاه عابر بانک به سرقت رفته است. با گزارش این سرقت به ماموران انتظامی و حضور آنها در محل، معلوم شد موجودی دستگاه ۱۶ میلیون تومان بوده است. در این ارتباط پرونده‌ای تشکیل و برای پیگیری و تحقیقات به پلیس آگاهی تهران ارسال شد.

چند روز پیش نیز یک کارگر ساختمانی که با کلنگ عابربانکی را تخریب کرده و در سرقت ناکام مانده بود، با پیگیری ماموران در یک ساختمان نیمه‌کاره نزدیک شعبه بانک دستگیر شد. وی اعتراف کرد با دیدن مردم که از دستگاه پول دریافت می‌کرده‌اند، وسوسه شده است تا موجودی عابربانک را سرقت کند.

منبع: جام جم



ویدیو مرتبط :
سرقت عابر بانک در کمتر از چند ثانیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انهدام شبکه سارقان کیف قاپ و کارتهای عابر بانک در تهران



انهدام شبکه سارقان کیف قاپ و کارتهای عابر بانک در تهران

دزدان کیف قاپ که با عابر بانکهای سرقتی، حساب طعمه های خود را خالی می کردند در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی به دام افتادند.

به گزارش خبرنگار مهر، 12 مرداد امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری 132 نبرد به مأموران اعلام داشت : کیف دستی او حاوی تعداد 4 عدد عابر بانک حاوی رمز و همچنین مبلغ 500 هزار تومان وجه نقد و اسناد و مدارک شناسایی داخل آن توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه پنجم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به پایگاه ششم ، مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : شامگاه 11 مرداد امسال در حال تردد با خودرو شخصی خود در چهارراه شاه آبادی بودم. در حالیکه در پشت چراغ قرمز توقف کرده بودم ، دو سرنشین یک دستگاه هوندا 125 قرمز رنگ که پیش از آن متوجه تعقیب خود توسط آنها شده بودم ، در زمان توقف در پشت چراغ قرمز اقدام به باز کردن در صندوق عقب ماشین کرده و کیف دستی حاوی مبلغ 500 هزار تومان وجه نقد و تعداد 4 عدد عابر بانک به همراه رمز درج شده بر روی کارت ها را سرقت و بلافاصله از محل متواری شدند .

با توجه به اظهارات مالباخته در خصوص سرقت تعداد چهار عدد عابر بانک حاوی مبلغ دو میلیون و 300 تومان وجه نقد داخل آنها و امکان برداشت وجوه از سوی سارقان ، کارآگاهان پایگاه ششم در ادامه تحقیقات موفق به شناسایی هویت زن جوانی به نام "آذر"شدند که سارقان با انتقال قسمتی از وجوه نقد مسروقه به حساب عابر بانک وی ، اقدام به برداشت وجوه نقد مسروقه از آن کرده بودند .

با شناسایی هویت دقیق صاحب عابر بانک ، کارآگاهان پایگاه ششم به تحقیق از این زن جوان پرداخته و او نیز در اظهارات اولیه خود مدعی شد که کارت عابر بانکش مفقود شده اما به علت آنکه وجه نقد قابل توجهی در داخل حساب وجود نداشته ، اقدامی برای ابطال کارت خود انجام نداده است .

در ادامه تحقیقات و با بررسی حساب عابر بانک متعلق به "آذر"، کاراگاهان موفق به شناسایی هویت زن دیگری به هویت "مژگان"شدند که قسمتی از وجه نقد مسروقه از طریق حساب عابر بانک وی برداشت شده بود  با شناسایی هویت این زن و در زمان مراجعه به محل سکونت وی ، کارآگاهان پایگاه ششم در کمال تعجب متوجه شدند که محل سکونت مژگان ، همان محل سکونت آذر است . که در ادامه تحقیقات مشخص شد که مژگان و آذر با یکدیگر دارای نسبت مادر و دختری هستند .

با توجه به اطلاعات بدست آمده ، کارآگاهان تحقیقات از مژگان و آذر را در خصوص بررسی احتمال ارتباط آنها با سارقان در دستور کار خود قرار داده و بر خلاف اظهارات اولیه آذر مبنی بر مفقود شدن کارت عابر بانکش ، مشخص شد که برادر مژگان به هویت "امیر . م"24 ساله اقدام به سرقت عابر بانک هر دو نفر آنها کرده و این دو نیز به واسطه ارتباط خویشاوندی با "امیر . و"، هیچگونه طرح شکایتی در این خصوص انجام نداده اند .

در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "امیر . م"در مردادماه سال جاری به واسطه تصادف منجر به جرح و عدم رضایت شاکی در حال حاضر در زندان است که هماهنگی های لازم با مقام قضایی انجام و امیر . ج جهت انجام تحقیقات در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز تحقیقات از "امیر . م"، وی در اظهارات خود علاوه بر اعتراف به سرقت عابر بانک های متعلق به خواهر و خواهرزاده اش عنوان داشت که عابر بانک ها را به شخصی به نام محمد . ح 19 ساله در میدان خراسان فروخته است .

با شناسایی هویت و محل تردد "محمد . ح"در میدان خراسان ، کارآگاهان پایگاه ششم 19 شهریور، در سه راه تیر دو قلو ، اقدام به دستگیری و انتقال محمد . ح به پایگاه ششم کردند .

در تحقیقات صورت گرفته  "محمد . ح"علاوه بر اعتراف به چندین فقره سرقت به شیوه کیف قاپی ، دو همدست خود به اسامی "داوود . خ"22 ساله و "محمد . ش"23 ساله را نیز به عنوان متهمان اصلی معرفی و در اعترافات خود عنوان داشت :به واسطه آشنایی با این دو متهم و همچنین دیگر مجرمان سابقه دار در زمینه کیف قاپی  ، کارت های عابر بانک متعلق به افراد غیر را به آنها می فروختم . سارقان کیف قاپ نیز پس از سرقت و در صورت امکان برداشت وجوه نقد داخل عابر بانک های مسروقه ، با مراجعه به من اقدام به خرید عابر بانک های متعلق به افراد غیر کرده و با استفاده از این عابر بانک ها و در چندین نوبت وجوه نقد داخل عابر بانک های مسروقه را برداشت و حساب ها را خالی می کردند .

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با توجه به اطلاعات بدست آمده از "محمد . ح"و شناسایی دو سارق به اسامی داوود و محمد ، کارآگاهان با بررسی سوابق جرایم ارتکابی این دو اطلاع پیدا کردند که این دو متهم از مجرمان سابقه دار و حرفه ای در زمینه کیف قاپی هستند و هر دو نفرشان به تازگی از زندان آزاد شده اند .

با شناسایی مخفیگاه متهمان در منطقه کیانشهر ، مخفیگاه متهمان تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت و سرانجام 26 شهریور هر دو متهم دستگیر و پس از انتقال به پایگاه ششم از سوی شاکی پرونده شناسایی و در ادامه به دهها فقره سرقت به شیوه کیف قاپی به ویژه در پشت چراغ های قرمز و همچنین آویزان بری از مالباختگان زن اعتراف کردند .

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی - رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ -در ادامه این خبر با اشاره به محل فعالیت متهمان در شرق و جنوب شرق تهران به ویژه در مناطق پیروزی ، نیروی هوایی ، خیابان محلاتی و .... ، عنوان داشت  : با توجه به اعترافات صریح متهمان و شناسایی آنها از سوی تعدادی از مالباختگان ، از کلیه مالباختگانی که در طول چند ماه گذشته و به شیوه فوق و توسط سرنشینان موتورسیکلت های هوندا 125 قرمز رنگ ، پولسار آبی و یا مشکی رنگ ، مورد کیف قاپی و سرقت اموال قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نبرد ـ خیابان نبرد شمالی ـ خیابان شهید بیدی مراجعه کنند./مهر