اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت خونین 4 کیلو طلا



اخبار,اخبار حوادث,سرقت از  طلافروشی ها

 
اخبار حوادث -  سرقت خونین 4 کیلو طلا

سارقان مسلح که در جریان ربودن کیف طلا مردی را به قتل رسانده بودند، توسط کارآگاهان جنایی استان ایلام به دام افتادند. درحالی که متهمان منکر سرقت و کشتن مرد طلافروش هستند، شاهدانی که در صحنه جنایت حضور داشتند، آنها را شناسایی کرده‌اند.

ماموران پلیس آگاهی استان ایلام اواخر بهمن امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان سرقت مسلحانه از یک مرد جوان در ترمینال مسافربری قرار گرفتند. آنها بعد از دریافت این خبر به محل حادثه رفتند و با جسد مرد جوانی مواجه شدند که بر اثر شلیک گلوله از پا درآمده بود.

به این ترتیب بررسی ها برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد و کارآگاهان به تحقیق از شاهدان ماجرا پرداختند. یکی از شاهدان در این باره به پلیس گفت: در ترمینال منتظر اتوبوس بودیم و مقتول نیز قصد داشت سوار اتوبوس شود که در این هنگام دو مرد مسلح به طرفش رفتند و با تهدید سلاح از او خواستند کیفی را که همراه دارد به آنها بدهد، اما این مرد مقاومت و سعی کرد از دست آنها فرار کند. سارقان تلاش کردند هر طور شده کیف را بگیرند.

 

از طرفی می ترسیدند توسط مردم دستگیر شوند، به همین دلیل به مرد جوان شلیک و کیف را سرقت و خیلی سریع با خودروی پراید، محل را ترک کردند. چون سارقان مسلح بودند، ترسیدیم به آنها نزدیک شویم. از طرفی آنها تهدید می کردند اگر کسی دخالت کند، شلیک می کنند. تنها کاری که توانستیم انجام دهیم، برداشتن شماره پلاک خودروی متهمان بود.

ماموران در نخستین اقدام با کمک شاهدان به چهره نگاری از متهمان فراری پرداختند و تصویر به دست آمده از قاتلان مسلح به تمام واحدهای گشت پلیس ارسال شد. در ادامه شماره پلاک پراید متهمان نیز در اختیار واحدهای گشت پلیس آگاهی قرار گرفت و کاراگاهان همزمان به ردیابی این خودرو پرداختند و مشخصات صاحب آن را به دست آوردند.

 

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام در این باره می گوید: در تحقیقات مشخص شد مقتول طلافروش کیفی بوده که مدتی قبل برای خرید طلاهای شکسته و فروش طلا به ایلام آمده بود. او پس از خرید طلاهای شکسته، قصد بازگشت به محل زندگی خود را داشته که با سارقان مواجه شده. ظاهرا سارقان او را زیر نظر داشتند و برای این دزدی برنامه ریزی کرده بودند. آنها کیف حاوی چهار کیلو طلا را به سرقت بردند و از آنجا که هنگام دزدی با مقاومت مقتول مواجه شدند، او را به قتل رساندند.

سرهنگ گوهری ادامه می دهد: با شناسایی هویت مالک پراید و اعلام شماره پلاک خودرو به واحدهای گشت، ماموران خودرو را در یکی از خیابان های شهر شناسایی و دو سرنشین آن را در عملیاتی ویژه دستگیر کردند. دو مرد جوان در بازجویی ها منکر جنایت شدند، اما مدارک و شواهد موجود در پرونده ثابت می کند آنها در این جنایت شرکت داشتند. از طرفی در مواجهه حضوری شاهدان و متهمان، شهود آنها را شناسایی کرده و گفته اند دو مرد جوان همان افرادی هستند که مرد طلافروش را به قتل رساندند.

بنا به این گزارش، متهمان در بازداشت هستند و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
سرقت 5 کیلو طلا از طلافروشی توسط سه سارق حرفه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهمان پنج کیلو طلا سرقت کرد



اخبار حوادث,سرقت طلا,سارق طلا و جواهر

 

جام جم آنلاین: مرد جوانی كه با بی‌هوش كردن دوست طلافروش خود، كلید مغازه‌اش را دزدیده و با همدستی دو مرد پنج كیلو طلا از طلافروشی او سرقت كرده بود، همراه دو همدستش از سوی پلیس آگاهی بندرعباس دستگیر شد.

 

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده روز 19فروردین امسال با شكایت یك مرد طلافروش علیه یكی از دوستانش به اتهام سرقت پنج كیلو طلا از مغازه‌اش، در دستور كار پلیس آگاهی بندرعباس در استان هرمزگان قرار گرفت.

 

مرد طلافروش با اشاره به نحوه به سرقت رفتن اموالش گفت: شب گذشته یكی از دوستانم در غیاب اعضای خانواده‌ام به خانه‌مان آمد. در حال گفت‌وگو بودیم كه او از آشپزخانه برایم یك لیوان چای آورد كه پس از نوشیدن آن، بی‌هوش شدم. وی اضافه كرد: پس از ساعت‌ها وقتی به هوش آمدم، خبری از دوستم نبود.

 

مرد طلافروش گفت: پس از به هوش آمدن، متوجه شدم كلید طلافروشی سرقت شده است. بلافاصله به محل كارم رفته و مشاهده كردم زنگ خطر و دوربین مداربسته از كار افتاده و طلاهای موجود در مغازه كه 5 كیلو بود، سرقت شده است. به دوستم مشكوكم. در پی شكایت مرد طلافروش، پرونده‌ای تشكیل و تحقیق در این رابطه آغاز شد.

 

اظهار همسر سارق، راهگشای پلیس شد

جستجو برای دستگیری مرد مهمان ادامه داشت تا این كه اوایل همین هفته گزارشی از سوی ماموران اداره آگاهی استان فارس در دستور كار پلیس آگاهی بندرعباس قرار گرفت مبنی بر این كه اعضای یك باند سرقت را دستگیر كرده‌اند كه یكی از آنها زن جوانی است و ادعا می‌كند طلاهای كشف شده از او، متعلق به شوهرش بوده كه مشخصات شوهر این زن با متهم تحت تعقیب پلیس بندرعباس مطابقت دارد.

 

با مشخص شدن این موضوع، پاتوق‌های احتمالی شوهر این زن زیر نظر گرفته شد تا این كه دو روز پیش او در یكی از محله‌های شهر بندرعباس شناسایی و دستگیر شد.

متهم جوان در بازجویی مقدماتی به تناقض‌گویی پرداخت تا این كه در مواجهه حضوری با شاكی ـ مرد طلافروش ـ به سرقت طلاهای مغازه او با همدستی دو نفر از دوستانش اعتراف كرد.

 

‌ اعتراف مهمان دزد

دزد جوان با اشاره به نحوه سرقت گفت: شب حادثه طبق نقشه در غیاب اعضای خانواده مرد طلافروش، به خانه‌اش رفتم و با ریختن داروی بی‌هوشی در چای او، صاحبخانه را بی‌هوش كردم.

 

متهم یادآور شد: بعد از بی‌هوش شدن او، كلید مغازه را پیدا كردم و با همدستی دو نفر از دوستانم، زنگ خطر و دوربین مداربسته مغازه را از كار انداخته و طلاهای موجود را كه پنج كیلو بود، دزدیدیم و میان یكدیگر تقسیم كردیم. 300 گرم از طلاهایی را كه سهم من شده بود، به همسرم هدیه دادم.

 

متهم اضافه كرد: قرار بود بقیه طلاها را در شهر‌های دیگر بفروشیم كه دستگیر شدم. در پی اعتراف مرد سارق، دو همدست دیگر او نیز تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند.

این دو متهم نیز در مواجهه حضوری با دیگر همدست خود به سرقت طلای مغازه طلافروش اعتراف كردند.

 

بنا بر این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی از این سه متهم برای مشخص شدن دیگر جرایمشان و كشف طلاهای دزدیده شده از آنها ادامه دارد.

 

منبع:jamejamonline.ir