اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت خونین، فرجام دوستی دو مرد معتاد


مرد معتاد كه برای سرقت اموال یك راننده او را به خانه كشانده و به قتل رسانده بود بعد از اینكه توسط مادرش به پلیس معرفی شد پای میز محاكمه رفت.

 شرق: مرد معتاد كه برای سرقت اموال یك راننده او را به خانه كشانده و به قتل رسانده بود بعد از اینكه توسط مادرش به پلیس معرفی شد پای میز محاكمه رفت.

این جوان كه «امیر» نام دارد دو سال قبل راننده‌ای به نام «مهدی» را با ضربات دسته كلنگ در خانه‌اش به قتل رساند.

در ابتدای جلسه محاكمه این متهم كه در شعبه 71 دادگاه كیفری‌استان تهران برگزار شد سیدرضایی نماینده دادستان در توضیح كیفرخواست گفت: «اول بهمن دو سال قبل زنی با ماموران پلیس تماس گرفت و گفت پسرش فردی را كشته و جسدش را در خانه رها كرده است.

 وقتی ماموران به خانه او در شهریار رفتند متوجه شدند مقتول مردی حدودا 42 ساله است كه با ضربات چوب به قتل رسیده‌ است. جسد او توسط ضارب در یك ملحفه و سپس نایلون پیچیده و در خانه رها شده‌ بود. از آنجایی كه اوراق شناسایی همراه مقتول بود پلیس خیلی سریع هویت او را شناسایی كرد.

 سپس جسد به پزشكی قانونی انتقال یافت و تحقیقات آغاز شد. زنی كه جسد را پیدا كرده بود به پلیس گفت: به میهمانی رفته بودم كه پسرم امیر زنگ زد و گفت كسی را كشته است. پسرم گفت چون می‌ترسد دیگر به خانه برنمی‌گردد. من كه خیلی وحشت كرده ‌بودم بلافاصله خودم را به منزل رساندم.

اول روی فرش چند قطره خون دیدم و بعد كه وارد اتاق شدم جسدی را در نایلون مشاهده كردم و به پلیس خبر دادم.» نماینده دادستان ادامه داد: مادر متهم در جریان تحقیقات به ماموران گفت، نمی‌داند پسرش كجاست. با این وجود كارآگاهان متوجه شدند امیر یك روز بعد از جنایت در همدان به جرم حمل موادمخدر بازداشت شده است. با انتقال امیر به اداره آگاهی شهریار پلیس بازجویی‌های خود را در این خصوص آغاز كرد.

 مرد جوان به قتل اعتراف كرد و گفت: چهار روز بود كه با مقتول آشنا شده بودم. من به عنوان مسافر سوار ماشین او شدم. خیلی ناراحت بودم. علت ناراحتی‌ام را پرسید و گفتم برادرم بازداشت شده است و سند ندارم تا آزادش كنم. وقتی به ظاهرم نگاه كرد پرسید اعتیاد دارم من هم جواب مثبت دادم. او سپس پرسید جایی دارم كه با هم مواد بكشیم.

من هم قبول كردم او را به خانه‌ام ببرم. با هم وارد خانه شدیم و شیشه كشیدیم. او گفت می‌تواند به من سند بدهد اما باید به او چك و سفته بدهم. من هم قبول كردم. چند ساعتی در خانه ما بود و بعد هم رفت. مطابق قراری كه گذاشته بودیم دوباره به خانه ما آمد. تصمیم گرفته بودم او را بكشم و ماشینش را سرقت كنم. بنابراین به بهانه كشیدن شیشه او را به خانه بردم. با هم مواد كشیدیم.

 یكدفعه متوجه شدم در كمرش چاقو مخفی كرده است. ترسیدم مبادا به من حمله كند. با دسته كلنگ او را زدم. وقتی فوت شد جسدش را لای ملحفه‌ای پیچیدم و در نایلون قرار دادم اما چون ترسیده بودم نتوانستم آن را از خانه خارج كنم. خیابان شلوغ بود و فكر می‌كردم كسی من را می‌بیند. بنابراین تصمیم گرفتم پول و مدارك همراه مقتول را بردارم و با ماشین او فرار كنم.

سیدرضایی در ادامه گفت: متهم همچنین اعتراف كرد بعد از قتل به سمت همدان حركت كرد اما در این شهر هم به دلیل خلافی كه كرده بود بازداشت شد. مطابق گزارشی كه ماموران پلیس همدان ارایه كرده‌اند او به دلیل حمل موادمخدر دستگیر شده بود. بنابراین من به عنوان نماینده دادستان با توجه به مداركی كه در پرونده وجود دارد و درخواست اولیای‌دم تقاضای مجازات متهم را دارم. در ادامه اولیای‌دم مقتول در جایگاه حاضر شدند و برای متهم درخواست صدور حكم قصاص كردند.

سپس متهم به دفاع از خودش پرداخت. او اتهام قتل را پذیرفت و گفت: هرچه در بازجویی‌ها گفته‌ام قبول دارم و حوصله ندارم دوباره ماجرا را توضیح بدهم. سپس قاضی گفته‌های او را در دادسرا خواند و متهم گفت همه آنچه را خوانده‌اند قبول دارد. او در توضیح علت بازداشتش در همدان گفت: من با ماشین مقتول و مدارك آن به همدان رفتم. می‌خواستم فرار كنم پلیس دستور توقف داد و من ایستادم.

آنها از من گواهینامه‌ خواستند اما نداشتم به همین دلیل هم درگیر شدم. اول پلیس را زدم و بعد شیشه ماشین را شكستم. وقتی این اتفاق افتاد بازداشتم كردند. دستگیری من اصلا ربطی به موادمخدر نداشت و برایم پرونده‌سازی كردند. او همچنین مدعی شد مقتول به مادرش نظر داشت و به همین دلیل هم تصمیم به قتل گرفت.

در این هنگام قاضی گفت مادر تو پیرزن است در حالی‌كه مقتول خودش زنی جوان داشت بنابراین دلیلی برای این كار وجود نداشت و بهتر است واقعیت را بگویی.متهم هم این ادعایش را پس گرفت. بعد از پایان دفاعیات متهم و وكیل مدافعش، هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند و متهم را به قصاص محكوم كردند.
        


ویدیو مرتبط :
سرقت بد فرجام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف مرد معتاد به سرقت از زنان مسن



اخبار حوادث -  اعتراف مرد معتاد به سرقت از زنان مسن

مردی معتاد که به بهانه دادن نذری وارد خانه زنان مسن می‌شد و از آنها سرقت می‌کرد بعد از 14ماه تحقیقات پلیسی سرانجام به دام افتاد.

  نخستین شکایت علیه این متهم سال گذشته مطرح شد و زنی مسن به ماموران گفت: «من تنها زندگی می‌کنم وقتی زنگ خانه را زدند و مردی گفت غذای نذری آورده است بدون اینکه به او شک کنم در را باز کردم اما او به زور وارد خانه‌ام شد و طلاو جواهراتم را سرقت کرد.

 

من به‌شدت ترسیده بودم و کاری هم از دستم برنمی‌آمد.» این زن که بیش از 70 سال داشت گفت به علت ضعف بینایی نتوانسته چهره سارق را به‌خوبی ببیند و نمی‌تواند به پلیس برای انجام چهره‌نگاری کمک کند. به این ترتیب تحقیقات برای دستگیری سارق بدون هیچ سرنخی آغاز شد و ماموران چندی بعد با شکایت مشابهی مواجه شدند.

 

این‌بار نیز زنی مسن طعمه سارق حرفه‌ای شده بود. کارآگاهان برای یافتن ردی از متهم به جست‌وجوهای خود ادامه دادند اما هیچ سرنخی از این مرد به دست نیامد این در حالی بود که هرازگاهی شکایت تازه‌ای علیه متهم مطرح می‌شد. سارق در برخی موارد به بهانه نوشیدن آب وارد خانه زنان مسن می‌شد و گاهی هم غذای نذری را بهانه می‌کرد.

 

ماموران پلیس سرانجام چند روز قبل در حالی که 14ماه از تشکیل این پرونده می‌گذشت توانستند متهم را به دام بیندازند. این مرد 38ساله که به موادمخدر اعتیاد دارد در بازجویی‌ها جرمش را قبول کرد و گفت: «به‌عنوان کارگر در شرکتی دولتی کار می‌کردم اما بعد از مدتی مرا به دلیل اعتیاد اخراج کردند.

 

بعد از آن دیگر شغلی نداشتم و همیشه برای تامین هزینه‌هایم و خرید مواد مخدر دچار مشکل می‌شدم، به همین دلیل تصمیم گرفتم سرقت کنم. برای این کار زنان مسن را انتخاب کردم چون آنها توانایی مقاومت در برابرم را نداشتند.»

 

متهم ادامه داد: «ابتدا خانه‌هایی را که زنی مسن به تنهایی در آنجا زندگی می‌کرد شناسایی می‌کردم و سپس به بهانه اینکه برایشان غذای نذری برده‌ام وارد خانه آنها می‌شدم در چند مورد هم به طعمه‌هایم گفتم تشنه هستم و آب می‌خواهم زنان که حرف مرا باور می‌کردند به‌راحتی در خانه را باز می‌کردند و من وارد می‌شدم.

 

سپس طلا و جواهر یا اشیای کم‌حجم و باارزش را سرقت می‌کردم.» بنا بر این گزارش متهم در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

اخبار حوادث - شرق