اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت جواهرفروش قلابی از دختران دانش‌آموز



پسر جوانی که با فریب دختران دانش‌آموز به بهانه دوستی و ازدواج طلاهایشان را می‌دزدید، دستگیر شد.

اوایل آذر امسال دختر پانزده ساله ای همراه والدین خود به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمان رفت و از پسر جوانی به نام فرید به اتهام سرقت پول و طلاهایش شکایت کرد و گفت: در شبکه اجتماعی تلفن همراه با جوانی به نام فرید آشنا شدم که خودش را جواهرفروش معرفی می کرد. پس از ادامه ارتباطمان با ابراز علاقه مندی به من مدعی شد که می خواهد بزودی به خواستگاری ام بیاید و با من ازدواج کند و اعتمادم را جلب کرد. یک روز که به ملاقاتش رفته بودم، از من خواست طلاهایم را به وی بدهم تا او آن را با نمونه های جدیدی که طراحی کرده و ساخته است عوض کند که قبول کردم. حتی مقداری پول هم از من دریافت کرد.

مالباخته ادامه داد: فریبش را خوردم و طبق خواسته اش عمل کردم. او طلاهایم را که پنج میلیون تومان ارزش داشت از من گرفت و دیگر از وی خبری نشد. وی سپس تهدیدم کرد اگر از او شکایت کنم تصاویر شخصی ام را پخش می کند بنابراین موضوع را با خانواده ام در میان گذاشتم و زمانی که در جستجوی مرد جواهرفروش بودیم، پی بردیم هویت او و کارش جعلی است بنابراین تصمیم گرفتیم از وی شکایت کنیم.همزمان با شروع تحقیقات پلیس فتای استان کرمان برای دستگیری متهم فراری، 14 دختر پانزده تا نوزده ساله دانش آموز هم با حضور در دادسرا، نزد بازپرس محمد اطمینان شکایت های مشابهی را مطرح کردند و خواستار دستگیری متهم فراری شدند.

جستجو ها در این باره ادامه داشت تا این که دو روز پیش ماموران مخفیگاه فرید را در یکی از محله های شهر یافتند و او را پیش از فرار دستگیر کردند. بخشی از طلاهای سرقتی هم در آنجا کشف شد.

متهم با انتقال به پلیس فتای استان کرمان بازجویی شد و به فریب دختران دانش آموز در شبکه های اجتماعی به بهانه دوستی و ازدواج و سرقت طلاهایشان که از پنج تا 15 میلیون تومان ارزش داشت اعتراف کرد و گفت: علاوه بر فریب دختران کرمانی، تعدادی از دختران دانش آموز ساکن اصفهان و قم را هم به همین شیوه فریب داده و طلاهایشان را دزدیدم.

 

اخبار حوادث - جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
ویدیو؛ دختران دانش آموز در صندوق عقب سرویس!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تأثیر معكوس خوش بینی در نمرات دختران و پسران دانش آموز



 

 

تأثیر معكوس خوش بینی در نمرات دختران و پسران دانش آموز

 

نتایج یک پژوهش جدید نشان داد: خوش بینی با گرفتن نمرات بالاتر برای دانش آموزان دختر همراه است، اما در پسران سبب کسب نمرات پایین تر در دوره تحصیلی می شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، محققان طی یك پژوهش، نگرش و نمرات ۱۷۴ دانشجوی ۲۰ تا ۲۸ ساله رشته کسب و کار در مقطع کارشناسی را (۲۸ درصد مرد، ۷۲ درصد زن) مورد ارزیابی قرار دادند.

آنها با بررسی داده ها دریافتند: دانش آموزان دختری که خوش بین تر بودند، نسبت به کسانی که کمتر نگرش خوش بینانه داشتند، نمرات بالاتری را دریافت کردند.

این یافته ها همچنین نشان داد: اگر چه سطوح بالایی از خوش بینی در دانش آموزان پسر منجر به اطمینان بیش از حد و افزایش اعتماد به نفس در آن ها می شود، اما باعث می شود که مدت زمان مطالعه آن ها کم شود و در نتیجه نمرات پایین تری را کسب کنند.

«تامار آیسکسون» دانشجوی دکترای دانشکده کسب و کار و مدیریت و یکی از محققان این پژوهش می گوید: خوش بینی در دانش آموزان پسر می تواند منجر به اطمینان بیش از حد و یا پیدایش نگرش «همه چیز به بهترین شکل انجام می شود»، بینجامد. بنابراین به اندازه کافی مطالعه نمی کنند. اما در دانش آموزان دختر، خوش بینی به تنهایی مفید است، زیرا آنها به طور طبیعی با وجدان تر از همتایان مرد خود در این زمینه عمل می کنند.

«آیسکسون» ادامه داد: زنان از عزت نفس کمتری نسبت به مردان برخوردارند و به همین ترتیب آنها مطمئن نیستند که همه چیز به بهترین شکل اتفاق می افتد، پس برای آمادگی در آزمون بهتر مطالعه می کنند.

نتایج این پژوهش حاکی از آن است که نگرش افراد با کسب نمره در دروس مختلف با هم مرتبط است، اما هنوز یک رابطه علت و معلولی در خصوص آن به اثبات نرسیده است.

مشروح نتایج این پژوهش در یك کنفرانس بین المللی در فیلادلفیا ارائه شده است..... /  خبرگزارى ایسنا