اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت جوان20ساله از آهن فروشی در برابر دوربین های مداربسته



عامل حمله مسلحانه به یک آهن‌فروشی در جریان تجسس‌های پلیس قائمشهر بازداشت شد.

 این حادثه هنگامی رخ داد که مرد آهن‌فروش با کارگرانش در داخل فروشگاه خود مشغول حسابرسی بود.


بنا بر این گزارش، در حالی که جوان آهن‌فروش در اتاقک فروشگاه خود پشت میز کارش نشسته بود و مشغول رسیدگی به حساب و کتاب با کارگرانش بود ناگهان در با صدای مهیبی باز شده و مرد نقابداری داخل دوید.

او پیش از آنکه مرد آهن‌فروش بتواند در گاو صندوق را ببندد با قمه بزرگی که در دست داشت کارگران را با تهدید از اتاقک بیرون انداخت و در را بست. سپس به سمت مرد آهن‌فروش رفته و در حالی که قمه را در هوا می‌چرخاند و فروشنده جوان را به مرگ تهدید می‌کرد خواست تا هر چه در داخل گاوصندوق دارد بیرون بریزد.

مهاجم نقابدار در حالی که هر لحظه خود را عصبانی‌تر از قبل نشان می‌داد با قمه ضرباتی روی میز کار مرد آهن‌فروش زده و مرد جوان را تهدید می‌کرد. مرد آهن‌فروش که وضعیت را خطرناک دیده بود 15 میلیون و هفتصد هزار تومان پول موجود در گاوصندوق را به مهاجم ناشناس نقابدار داد و او با سرعت زیادی محل حادثه را ترک کرد. همه این اتفاقات در حالی رخ داد که دوربین‌های مدار بسته نصب شده در داخل فروشگاه حرکات و رفتارهای مرد مهاجم را ثبت می‌کرد.


با فرار مرد مهاجم مرد آهن‌فروش پلیس را در جریان قرار داد. دقایقی بعد اکیپی از مأموران پلیس قائمشهر خود را به محل حادثه در جاده کیاکلا رسانده و تحقیق درباره چگونگی وقوع حادثه را آغاز کردند. آنان در نخستین اقدام به بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته فروشگاه پرداختند اما چهره پوشیده با نقاب مرد مهاجم باعث شد تا مأموران امکان شناسایی او را نداشته باشند.

در حالی که مدتی از آغاز بررسی‌ها و تحقیقات مأموران برای به دست آوردن ردی از این دزد می‌گذشت به دستور سرهنگ اتباعی طبری فرمانده پلیس شهرستان قائمشهر راهکارهای تازه‌ای برای به دست آوردن اطلاعاتی از دزد مسلح آهن‌فروشی ارائه شد.

با به کارگیری این شیوه‌ها بود که ردی از دزد مسلح به دست آمد و پلیس دریافت که عامل حمله به آهن‌فروشی جوان 20 ساله‌ای به نام آرمین بوده که از افراد شرور منطقه است.

با توجه به این یافته‌ها مأموران اقدام به شناسایی مخفیگاه متهم در یکی از روستاهای این شهر کرده و آنجا را تحت کنترل‌های نامحسوس خود در آوردند تا اینکه وقتی از حضور مرد مهاجم نقابدار در مخفیگاهش اطمینان پیدا کردند آنجا را به محاصره خود در آوردند و پیش از هر گونه اقدامی از سوی آرمین او را غافلگیر کرده و به دام انداختند.

آرمین در مراحل نخستین بازجویی‌ها منکر هرگونه اطلاعی از ماجرای سرقت از آهن‌فروشی شده و سعی کرد مسیر تحقیقات مأموران را به گمراهی بکشاند اما با ارائه دلایل و مستندات غیر قابل انکار لب به اعتراف گشود و ماجرای سرقت را به گردن گرفت.

 اخبار حوادث  -  ایران 


ویدیو مرتبط :
‫سرقت از طلا فروشی - فیلم گرفته شده توسط دوربین های مداربسته‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز سرقت 270 هزار دلاری در دوربین مداربسته



راز سرقت 270 هزار دلاری در دوربین مداربسته

راز راننده اتوبوس که با طرح نقشه زورگیری قصد سرقت 270 هزار دلاری داشت، با بررسی دوربین های مداربسته یک نمایشگاه خودرو فاش شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، پنجم اسفند امسال فردی به نام طاهر 31 ساله که راننده اتوبوس های بین شهری می باشد ، با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان مدعی شد که در یکم اسفند از سوی چهار نفر مورد زورگیری قرار گرفته است .

پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف" تشکیل و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای امور جنایی ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . با تشکیل پرونده مقدماتی ، راننده اتوبوس یک هفته پس از تشکیل پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد.

طاهر پس از حضور در پایگاه دوم آگاهی ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : شب حادثه در خیابان آزادی، تقاطع خیابان صالحی مورد حمله چند نفر ناشناس قرار گرفتم که سرانجام سارقان با استفاده از افشانه ، اقدام به سرقت کیف دستی حاوی کارت ماشین ، مدارک شناسایی ، چند فقره چک و یک پاکت پول حاوی مبلغ 270 هزار دلار کردند .

طاهر در ادامه اظهارات خود ، در خصوص چک ها و مبلغ 270 هزار دلار سرقت شده از وی ، به کارآگاهان گفت : چک ها و دلارهای سرقت شده ، متعلق به دو نفری است که از من درخواست کرده بودند تا این چک ها و پول ها را ، به افرادی در شهرستان سردشت برسانم .

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی ، با توجه به نحوه پیگیری پرونده از سوی راننده اتوبوس به اظهارات وی مشکوک شده و در اولین مرحله از اقدامات خود به تحقیق از صاحبان اصلی چک ها و دلارهای سرقت شده پرداختند. صاحب حقیقی چک ها پس از حضور در پایگاه دوم ، در اظهارات خود عنوان داشت : طاهر به من نیز گفته که چک ها به سرقت رفته اما او مدعی شده بود که چک ها را به شیوه داخل خودرو و از داخل اتوبوس سرقت کره اند. در ادامه و با توجه به مشخص شدن برخی اظهارات ضد و نقیض طاهر ، کارآگاهان با شناسایی صاحب حقیقی 270 دلار سرقت شده ، تحقیقات از این شخص را در دستور کار خود قرارداده و اطلاع پیدا کردند که طاهر قصد داشته تا برگه و رسیدی دریافت کند که این شخص به وی هیچگونه پولی پرداخت نکرده است . صاحب حقیقی دلارها که در زمینه تجارت پارچه فعالیت دارد ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : زمانیکه از طریق تماس تلفنی طاهر اطلاع پیدا کردم که وی مورد زورگیری چند نفر ناشناس قرار گرفته و سارقان اقدام به سرقت پول ها کرده اند ، بلافاصله به محل کار طاهر مراجعه و به همراه طاهر ، سوار اتوبوس شدم. در حالیکه انتظار داشتم طاهر در خصوص سرقت پول ها صحبت کند ، ناگهان وی به همراه برادرش با چاقو شروع به تهدید و ضرب و شتم من کرد و سعی داشت برگه و رسیدی را دریافت کند که در آن عنوان کرده باشم پولی از سوی من به وی پرداخت نشده اما خوشبختانه با دخالت تعداد دیگری از رانندگان اتوبوس که متوجه درگیری من و طاهر شده بودند ، موفق شدم تا بدون آنکه برگه و رسیدی به او و یا برادرش تحویل دهم ، از اتوبوس پیاده شوم.

با توجه به اظهارات صاحبان چک ها و دلارها که همگی نشان از دروغ بودن اظهارات طاهر داشت ، کارآگاهان پایگاه دوم با مراجعه به محل زورگیری مورد ادعای طاهر به تحقیق میدانی پرداختند. در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان موفق به شناسایی یک نمایشگاه اتومبیل در محل شدند که دوربین های مداربسته آن تصاویر ساعت وقوع سرقت را ضبط کرده بودند .

بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ، طاهر را نشان داد که پس از پائین آمدن از پله های برقی پل عابر پیاده به چهار نفر نزدیک شده و پس از دقایقی صحبت ، طاهر از محل دور شده و پس از گذشت مدتی دوباره به همراه کیف دستی متعلق به صاحب 270 هزار دلار به همان چهار نفر مراجعه و در کمال تعجب ، کیف حاوی پول ها را به آنها تحویل می دهد و در حالیکه این چهار نفر در مسیر جنوب به شمال خیابان از محل خارج شدند ، طاهر در مسیر خلاف جهت آنها از محل دور می شود .

سرهنگ کارآگاه مهـرداد یگانه ، رئیس پایگاه دوم  پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت :  متهمان با توجه به دلایل و مدارک به دست آمده از سوی کارآگاهان و مشخص شدن کذب بودن اظهارات متهم ، قرار قانونی دو میلیارد تومانی از سوی دادیار پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ./مهر