اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت از سالخوردگان با ضربات چوب و چاقو



اخبار حوادث - مجرمانی که بالغ بر ۲۰۰ میلیون زورگیری کردند/ سرقت از سالخوردگان با ضربات چوب و چاقو

ماموران پلیس آگاهی شهرستان نیشابور خراسان رضوی پنج سارق زورگیر که اقدام به سرقت طلا و وجوه نقد به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال از سالخوردگان می‌کردند را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سید حسن حسینی فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام چند فقره زورگیری خشن از مردان و زنان سالخورده در نیشابور با تهدید چاقو و سرقت طلا و وجوه نقد از آنان، شناسایی و دستگیری عاملان این زورگیری‌ها به صورت ویژه در دستور کار، کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ حسینی افزود: با بررسی پرونده مشخص شد که سارقان پس از شناسایی منازل افراد سالخورده‌ای که تنها زندگی می‌کردند به وسیله چاقو و چوب افراد را مورد ضرب و جرح قرار داده و سپس اقدام به سرقت وجوه نقد و طلاهای آنان کرده و با موتورسیکلت از محل متواری می‌شدند.

وی ادامه داد: در این خصوص با هماهنگی مقام قضایی اکیپی زبده از دایره مبارزه با سرقت‌های به عنف تشکیل شد و کاراگاهان با انجام اقدامات فنی و پلیسی، بررسی شیوه و شگردهای سرقت و همچنین با کمک و راهنمایی‌های مالباختگان به سرنخ‌های مهمی از جمله سابقه دار بودن آنان دست یافتند و یکی از سارقان سابقه دار را که یک جوان ۲۳ ساله بود شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سرهنگ حسینی اظهار داشت: متهم پس از بازجویی‌های فنی و پلیسی در مقابل ادله و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و به پنج فقره زورگیری با کمک و همدستی چهار نفر از دوستانش اعتراف کرد که سایر همدستانش نیز در عملیات‌های جداگانه دستگیر و به جرمشان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور خاطر نشان کرد:  ارزش تقریبی کشفیات به دست آمده حدود ۲۰۰ میلیون ریال می‌باشد که متهمان با تشکیل پرونده به دادگاه اعزام و بنا به دستور مقام قضایی روانه زندان شدند.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
قتل با ضربات چاقو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت خودرو با "ضربات چاقو"!



اخبار حوادث - سرقت خودرو با "ضربات چاقو"!/ زورگیر پولدار دستگیر شد

پسر جوانی که تحت پوشش مسافر اقدام به زورگیری می‌کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه یکم آبان ماه اکیپ گشت انتظامی یگان امداد در حین گشت زنی در مسیر شمال به جنوب اتوبان صیاد شیرازی پایین‌تر از پل پاسداران به یک دستگاه خودرو پژو آردی که در حالت غیر عادی رانندگی می‌نمود، مشکوک شدند.

در ادامه ماموران متوجه فردی شدند که در کنار راننده نشسته و در حال ضربه زدن با چاقو به راننده است که با مشاهده اکیپ گشت از خودرو پیاده و متواری شد و پس از تعقیب و گریز، متهم که خود را بعدا به هویت "بنیامین" ساکن پاسداران، خیابان دولت معرفی نمود، دستگیر شد.

در بازرسی از متهم ۱ عدد چاقو به هماره آچار کشف گردید و پس از آن راننده مجروح خودرو مذکور خود را به هویت "احسان" معرفی و بیان داشت که متهم را به عنوان مسافر سوار نموده که پس از طی مسیری به سمت وی حمله ور شده و با ضربات چاقو در خواست پول و خودرو را نموده است.

سرهنگ اقبال امانی رییس کلانتری ۱۰۲پاسداران با تایید این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: در ‌‌نهایت شاکی توسط اورژانس به بیمارستان امام حسین منتقل گردید و متهم که وضعیت مالی خوبی نیز داشت به عنوان سارق زورگیر به همراه آلات و ادوات جرم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به کلانتری منتقل شد.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران