اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت از زنان مسن با لهجه عربی


سرکلانتر ششم پلیس پایتخت از دستگیری سارق حرفه ایی که خود را مرد عرب معرفی و به بهانه کمک به نیازمندان،طلا و جواهرات زنان سالخورده را به زور سرقت می‌کرد، خبر داد.

سایت پلیس: سرکلانتر ششم پلیس پایتخت از دستگیری سارق حرفه ایی که خود را مرد عرب معرفی و به بهانه کمک به نیازمندان،طلا و جواهرات زنان سالخورده را به زور سرقت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ عباس دانشجو گفت:در پی مراجعه تعدای از زنان میانسال و سالخورده به کلانتری 132نبرد مبنی بر اینکه توسط فردی که لهجه عربی دارد به بهانه اهداء مقداری البسه به نیازمندان، اغفال و در مکانی خلوت با تطمیع و نهایتا با تهدید اقدام به سرقت طلاجات همراه آنان كرده است؛اكیپی از مامورین با تجربه این کلانتری مسئولیت رسیدگی به پرونده را بر عهده گرفتند.

وی ادامه داد:ماموران ضمن تحقیقات گسترده از شکات پرونده و بكارگیری منابع اطلاعاتی، شناسایی و دستگیری متهم را دستور کار خود قرار داددند كه درتحقیات پلیسی و با بهره گیری از منابع اطلاعتی توانستند نوع خودرو، شماره خودرو،متهم و مشخصات وی را بدست آورند.

تحقیقات ادامه یافت تا اینکه ساعت 20شب 28 بهمن ماه ماموران موفق شدند طی یک عملیات و مراقبت پلیسی در خیابان‌های نصر و گلستان خودروی متهم را شناسایی و راننده كه مشخصات وی كاملا با اطلاعاتی که از سوی شکات دریافت شده بود و مطابقت داشت را دستگیر کنند.

سرهنگ دانشجو تصریح کرد:متهم که هویت خود را”عبدالله” معرفی کرد پس از دستگیری بلافاصله برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شد كه در خلال بازجویی‌های پلیسی یکی از شكات که زن میانسالی به نام”احترام”بود به محض مشاهده متهم ضمن شناسایی وی به ماموران اعلام داشت: متهم در حالیکه یک کیسه مشکی رنگی که محتویات آن البسه بود به من مراجعه کرد و از من خواست تا لباسها را نگاه كنم همین که خواستم لباسها را ببینم وی چاقویی از جیب خود درآورده و مرا تهدید کرد و من نیز مجبور شدم طلاهایم را شامل یک دست گردنبد،گوشواره،دستبند و انگشتر به ارزش 8 میلیون تومان بود را به او بدهم.

سرکلانتر ششم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد:متهم مردی 57ساله و عرب زبان است و به بهانه کمک به نیازمندان در حالیکه خود را با لهجه عربی به مردم معرفی می‌کرد از طعمه‌های خود زورگیری می‌نمود که در خلال دستگیری متهم اهالی خیابان گلستان از عملکرد پلیس در شناسایی و دستگیری وی ابراز خرسندی کرده و از سرعت عمل ماموران تخصصی کلانتری 132 نبرد تهران تقدیر کردند.

 سرهنگ دانشجو خاطر نشان کرد:از کلیه شهروندان محترم در صورتی که از آنان به شیوه کمک به نیازمندان توسط متهمی که لهجه عربی دارد سرقت شده در خواست می‌شود برای طرح شکایت و پیگیری موضوع شکایت خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ واقع در خیابان پیروزی ـ خیابان نبرد شمالی ـ میدان نبرد ـ خیابان شهید بیدی مراجعه و ارائه نمایند.


ویدیو مرتبط :
آموزش زبان عربی (لهجه لبنانی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف مرد معتاد به سرقت از زنان مسن



اخبار حوادث -  اعتراف مرد معتاد به سرقت از زنان مسن

مردی معتاد که به بهانه دادن نذری وارد خانه زنان مسن می‌شد و از آنها سرقت می‌کرد بعد از 14ماه تحقیقات پلیسی سرانجام به دام افتاد.

  نخستین شکایت علیه این متهم سال گذشته مطرح شد و زنی مسن به ماموران گفت: «من تنها زندگی می‌کنم وقتی زنگ خانه را زدند و مردی گفت غذای نذری آورده است بدون اینکه به او شک کنم در را باز کردم اما او به زور وارد خانه‌ام شد و طلاو جواهراتم را سرقت کرد.

 

من به‌شدت ترسیده بودم و کاری هم از دستم برنمی‌آمد.» این زن که بیش از 70 سال داشت گفت به علت ضعف بینایی نتوانسته چهره سارق را به‌خوبی ببیند و نمی‌تواند به پلیس برای انجام چهره‌نگاری کمک کند. به این ترتیب تحقیقات برای دستگیری سارق بدون هیچ سرنخی آغاز شد و ماموران چندی بعد با شکایت مشابهی مواجه شدند.

 

این‌بار نیز زنی مسن طعمه سارق حرفه‌ای شده بود. کارآگاهان برای یافتن ردی از متهم به جست‌وجوهای خود ادامه دادند اما هیچ سرنخی از این مرد به دست نیامد این در حالی بود که هرازگاهی شکایت تازه‌ای علیه متهم مطرح می‌شد. سارق در برخی موارد به بهانه نوشیدن آب وارد خانه زنان مسن می‌شد و گاهی هم غذای نذری را بهانه می‌کرد.

 

ماموران پلیس سرانجام چند روز قبل در حالی که 14ماه از تشکیل این پرونده می‌گذشت توانستند متهم را به دام بیندازند. این مرد 38ساله که به موادمخدر اعتیاد دارد در بازجویی‌ها جرمش را قبول کرد و گفت: «به‌عنوان کارگر در شرکتی دولتی کار می‌کردم اما بعد از مدتی مرا به دلیل اعتیاد اخراج کردند.

 

بعد از آن دیگر شغلی نداشتم و همیشه برای تامین هزینه‌هایم و خرید مواد مخدر دچار مشکل می‌شدم، به همین دلیل تصمیم گرفتم سرقت کنم. برای این کار زنان مسن را انتخاب کردم چون آنها توانایی مقاومت در برابرم را نداشتند.»

 

متهم ادامه داد: «ابتدا خانه‌هایی را که زنی مسن به تنهایی در آنجا زندگی می‌کرد شناسایی می‌کردم و سپس به بهانه اینکه برایشان غذای نذری برده‌ام وارد خانه آنها می‌شدم در چند مورد هم به طعمه‌هایم گفتم تشنه هستم و آب می‌خواهم زنان که حرف مرا باور می‌کردند به‌راحتی در خانه را باز می‌کردند و من وارد می‌شدم.

 

سپس طلا و جواهر یا اشیای کم‌حجم و باارزش را سرقت می‌کردم.» بنا بر این گزارش متهم در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

اخبار حوادث - شرق