اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت از خانه‌ها با جعل عنوان پلیس



 اخبار حوادث - سرقت از خانه‌ها با جعل عنوان پلیس

 سه‌سارق حرفه‌ای که تحت‌عنوان مامور مبارزه با مواد مخدر به بیش از 30 خانه دستبرد زده‌اند، توسط کارآگاهان پلیس دستگیر شدند.

به گزارش شرق، زنی میانسال مردادماه امسال به پایگاه نهم پلیس آگهی رفت و خبر داد هنگامی که هیچ‌کس در خانه نبود دزدان با شکستن در وارد شده و جهیزیه دخترش را که قرار بود به‌زودی ازدواج کند به سرقت برده‌اند. او همچنین از سرقت پول، طلا و چند قالیچه نفیس خبر داد.  کارآگاهان به تحقیق برای شناسایی سارقان پرداختند اما ردی از متهمان به دست نیامد.

 

در همین حال چند مورد شکایت به پلیس رسید که همه آنها درباره سرقت از منازل بود.  یکی از شاکیان که زنی جوان بود، گفت: «در خانه نشسته بودم که زنگ در را زدند. وقتی در را باز کردم دو مرد که لباس پلیس به تن داشتند خودشان را مامور مبارزه با مواد مخدر معرفی کرده و دو حکم قضایی به من نشان دادند. آنها گفتند در جست‌وجوی متهمی فراری هستند و حدس می‌زنند آن شخص در خانه من پنهان شده باشد به آنها اجازه ورود دادم و دو مامور کمی خانه را گشتند و بعد از عذرخواهی رفتند.

 

دقایقی بعد از خروج آنها متوجه شدم جعبه جواهراتم به سرقت رفته است.» یکی دیگر از شکات که پسر جوانی است، توضیح داد: «روز حادثه وقتی وارد خانه شدم دیدم دو مرد در منزل حضور دارند آنها چنان با روی باز رفتار کردند که خیال کردم از میهمانان پدرم هستند اما ناگهان چاقویی را زیر گلویم گذاشتند و پول‌ها و طلاها را سرقت کردند.» تعداد شکایت‌ها روز‌به‌روز افزایش پیدا می‌کرد و در اکثر آنها مردانی با جعل عنوان مامور مبارزه با موادمخدر دست به سرقت زده بودند.

 

در این میان کارآگاهان دریافتند متهمان از خودروهای زانتیا، پژو پرشیا و سوناتا استفاده می‌کنند. تحقیقات برای دستگیری متهمان تا آنجا ادامه یافت که سه‌سارق حرفه‌ای که دوبرادر و پسرعمویشان هستند دستگیر شدند. سرهنگ حسین زارع، فرمانده پایگاه نهم پلیس آگاهی با اعلام صدور مجوز انتشار تصویر متهمان از شاکیان این افراد خواست به این پایگاه مراجعه کنند.
 اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
سرقت هویت، جعل اسناد و مدارک با سرقت مدارک شناسایی افراد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازی دزد و پلیس برای سرقت از خانه مرد تنها



اخبار ,اخبار حوادث ,سرقت

 

اخبار حوادث - دختر جوان در این سرقت همدست مامورهای قلابی بود
بازی دزد و پلیس برای سرقت از خانه مرد تنها

سه مرد که با همدستی یک دختر جوان وارد خانه مردی در شهرستان شهریار شده و با حبس کردن وی اموالش را دزدیده بودند، تحت تعقیب قرار گرفتند و زن جوان دستگیر شد.

به گزارش جام جم، مرد پنجاه و چهار ساله شهریاری نیمه شب با شنیدن کمک خواهی یک زن به سمت پنجره رفت و با گشودن آن مشاهده کرد دختر جوانی در حیاط خانه اش میان درخت ها پنهان شده است.

مرد صاحبخانه از دختر جوان خواست خانه اش را ترک کند، اما او بشدت گریه می کرد و از وی می خواست به او پناه دهد.

دختر جوان ادعا کرد: من و دوستم به دلیل بدرفتاری خانواده هایمان از خانه فرار کرده ایم و در خیابان پرسه می زدیم که ماموران انتظامی به ما مشکوک شدند.

در میانه راه دوستم با یک خودروی عبوری فرار کرد و من برای فرار از دست پلیس وارد این کوچه شده و از روی دیوار بالا رفتم و به حیاط شما آمدم.

دقایقی بعد مرد صاحبخانه صدای پریدن سه نفر را از روی دیوار به حیاط خانه شنید.

او برای بررسی موضوع از خانه خارج شد و مشاهده کرد سه مرد جوان که هر کدام بی سیم و سلاح در دست داشتند وارد خانه اش شده اند و عنوان می کنند در جستجوی یک دختر جوان هستند و رد او را تا این خانه پیگیری کرده اند و هر کس به این دختر پناه دهد شریک جرم او خواهد بود.

مرد صاحبخانه به گمان این که آنها پلیس واقعی هستند اجازه داد برای دستگیری دختر فراری وارد خانه اش شوند. هنوز دقایقی از حضور آنها در خانه نگذشته بود که سه مرد جوان با همدستی دختری که به او پناه داده بود به سویش حمله کرده و دست و پایش را بسته و 40 میلیون تومان از اموالش را سرقت کرده و متواری شدند.

ساعاتی بعد وقتی صاحبخانه دیگر صدای دزدها را نشنید، خود را به پنجره اتاق رساند و کمک خواست که یکی از همسایه ها او را نجات داد.

با تماس مرد همسایه با مرکز فوریت های پلیسی 110 شهرستان شهریار، ماموران انتظامی به محل اعزام شدند و به تحقیق پرداختند و موضوع را به مقام قضایی گزارش کردند.

با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، کارآگاهان پلیس آگاهی غرب استان تهران تحقیقات را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.

در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت، دو روز پیش شاکی با حضور دوباره در پلیس آگاهی اطلاعات جدیدی را در اختیار کارآگاهان قرار داد و گفت: فردی در تماس با خانواده ام اعلام کرده خود یکی از سارقان است و اگر از او شکایت نکنم، حاضر است مخفیگاه همدستانش را در اختیار پلیس قرار دهد. او از من خواست برای ملاقات و گرفتن اطلاعات بیشتر به یکی از محله های جنوبی شهریار بروم.

ماموران انتظامی با آموزش به مالباخته، از او خواستند در محل ملاقات با سارق حضور یابد. با حضور شاکی در محل، ماموران محل را زیر نظر گرفتند. یک ساعت بعد دخترجوانی به شاکی نزدیک شد و قصد گفت وگو با او را داشت که از سوی ماموران دستگیر و معلوم شد او همان دختری بوده که در دزدی شبانه با سه مامور قلابی همدست بوده است.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی و اعتراف به دزدی از خانه شاکی گفت: من همراه سه سارق فراری پیش از این در یک شرکت کار می کردیم، اما من استعفا کردم و همدستانم نیز در پی درگیری با کارفرمایمان، یکی پس از دیگری اخراج شدند تا این که چند روز پیش از دزدی از خانه شاکی، یکی از سارقان فراری را اتفاقی در خیابان دیدم. او وقتی متوجه شد من هنوز کار مناسبی پیدا نکرده ام، ماجرای دزدی را برایم گفت و وسوسه ام کرد با آنها همراه شوم. او روز بعد یکصد هزار تومان به من داد و قرار شد طبق نقشه او و دوستانش عمل کنم و آنها یک سوم از اموال دزدی را به من بدهند و در صورت دستگیری نامی از من و حضورم در این دزدی بر زبان نیاورند.

وی یادآور شد: همدستانم مرا فریب دادند و با اموال سرقتی فرار کردند. من هم که دچار عذاب وجدان شده بودم، با شاکی تماس گرفته و واقعیت ماجرا را گفتم.

با صدور قرار قانونی برای این سارق، سه همدست وی تحت تعقیب پلیس آگاهی غرب استان تهران قرار گرفتند.
اخبار حوادث - جام جم