اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت «آشی» از منازل + عکس



 اخبار حوادث - سرقت «آشی» از منازل + عکس

پختن آش نذری بهانه‌‌ای بود برای سرقت از منازل شهروندان و زن سارق بعداز خارج کردن شهروندان از خانه، بستر سرقت را برای داماد خود فراهم می‌کرد.

اخبار,اخبار حوادث,سرقت  آشی از منازل

 

به گزارش فارس، روز دهم آذرماه یکی از ساکنان شهرک کاروان با مراجعه به کلانتری 169 مشیریه و طرح شکایتی اعلام کرد که منزلش در واحد هفتم یک مجتمع مسکونی مورد سرقت قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی، در خصوص سرقت منزلش به کارآگاهان گفت: روز دهم آذر، همسرم برای کمک کردن به همسایه طبقه بالا جهت پاک کردن سبزی آش به منزل آنها رفته بود اما زمانیکه به خانه آمد متوجه شد که چرخ خیاطی اش به همراه مقداری طلا و جواهرات و مبلغ 700 هزار تومان داخل خانه سرقت شده است.

تحقیقات پلیسی و شناسایی سرقت های مشابه
کارآگاهان پایگاه ششم در ادامه رسیدگی به این پرونده، با مراجعه به مجتمع مسکونی محل سرقت و انجام تحقیقات اطلاع پیدا کردند که چهار سرقت مشابه دیگر نیز در این مجتمع مسکونی 30 واحدی انجام شده و تمامی این سرقت ها نیز زمانی انجام شده که همسران مالباختگان به منظور کمک برای پاک کردن سبزی آش به منزل یکی از همسایه ها مراجعه کرده بودند.

یکی از این چهار مالباخته در اظهاراتی مشابه اولیه شاکی پرونده، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: همسر بنده را خانم مریم.ف به واحد خودشان دعوت کرده بود تا جهت پاک کردن سبزی آش به وی کمک کند اما زمانیکه همسرم پس از گذشت چند ساعت به منزل باز می گردد متوجه می شود که طلا و جواهرات و وجوه نقد داخل خانه به سرقت رفته است.

 اعتراف به سرقت از 5 مالباخته
با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص سرقت ها انجام شده، کارآگاهان به تحقیق از اعضای خانواده مریم.ف (50 ساله) پرداخته و همزمان با آغاز تحقیقات و با انجام هماهنگی های قضایی، منزل مریم.ف در طبقه پنجم مجتمع مسکونی مورد بازرسی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از اموال مسروقه شدند.

با کشف تعدادی از اموال مسروقه، مریم به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهاراتش عنوان داشت که سرقت ها را با همدستی دختر (17 ساله) و دامادش (22 ساله) انجام داده است.

با توجه به اعترافات مریم.ف، مهرنوش (دختر متهمه) و امیر (داماد متهمه) دستگیر و به همدستی با متهمه اعتراف کردند؛ امیر در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان داشت: با برنامه ریزی مادرزنم و زمانیکه همسایه ها برای پاک کردن سبزی آش به منزل مادرزنم رفته بودند، از خالی بودن منازل استفاده می کردیم و من و همسرم (مهرنوش) با استفاده از کلید منازل همسایه ها که مادرزنم از قبل تهیه کرده بود، اقدام به سرقت طلا و جواهرات، وجوه نقد و دیگر اموال با ارزش خانه ها می کردیم.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان و کشف مقادیری از اموال مسروقه، قرار بازداشت قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

اخبار حوادث - فارس


ویدیو مرتبط :
سرقت از منازل 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف سارق منازل تهران به ۱۵۰ سرقت در كشور غربی



 

اعتراف سارق منازل تهران به ۱۵۰ سرقت در كشور غربی

سارق سابقه داری كه سابقه حدود ۱۵۰ سرقت در یكی از كشورهای غربی را داشت، پس از سرقت میلیونی از یك آپارتمان در تهران هنگام فرار توسط همسایه ها غافلگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، مدتی قبل، با صدای شكسته شدن در ورودی یك آپارتمان، همسایه طبقه پایینی كه برای بررسی این صدا به راه پله آمده بود متوجه حضور یك غریبه به آپارتمان همسایه اش شد و موضوع را بی درنگ به مركز فوریت های پلیسی اطلاع داد. در این رابطه، ماموران گشت كلانتری ۱۲۴ قلهك برای بررسی این موضوع به آدرس اعلامی مراجعه كردند.

هنگامی كه ماموران به محل مورد نظر رسیدند، شخص غریبه كه یك كیسه بزرگ در دست داشت با دیدن ماموران پا به فرار گذاشت و زمانی كه می خواست سوار خودروی خود شود توسط ماموران دستگیر شد؛ در بازرسی از كیسه اش هشت قطعه سكه طلای قدیمی، چند عدد سكه بهار آزادی، چندین حلقه انگشتری، مقادیری سنگ های قیمتی و چند عدد ساعت مچی گرانقیمت كشف شد.

با انتقال متهم به كلانتری ۱۲۴ قلهك وی اعتراف كرد با توجه به خلوت بودن محل سرقت به صورت اتفاقی زنگ یكی از طبقات را كه برقش خاموش بود زدم و هنگامی كه مطمئن شدم كسی در خانه نیست با یك لگد در را باز كردم و داخل شدم و با شكستن قفل درب آپارتمان مورد نظر وارد اتاق ها شدم و اشیا و اموال كم حجم و گرانقیمت را سرقت كردم.

پس از اعتراف صریح متهم، اموال مكشوفه به مالباخته بازگردانده شد.

با تشكیل پرونده مقدماتی و با دستور صادقی زاده بازپرس شعبه ۱۳ دادسرای ناحیه سوم تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

متهم در پاسخ به سئوال كارآگاهان مبنی بر اینكه به چه دلیل سرقت كرده است، گفت : من نزدیك به ۲۰ سال در یكی از كشورهای غربی زندگی می كردم و به دلیل برخی مشكلات به ایران و زادگاهم در یكی از استان های غربی بازگشتم. اما پس از مدتی به دلیل مشكلات مالی به تهران آمدم و ابتدا قصد سرقت نداشتم، چون قبلأ بارها در كشور محل اقامتم سرقت انجام داده و به جزئیات كار آشنائی داشتم وسوسه شدم و اقدام به سرقت كردم. قبل از دستگیر شدن سرقت دیگری نداشته ام.

كارآگاهان دایره مبارزه با سرقت از منزل پایگاه سوم با انجام تحقیقات فنی و تخصصی متوجه شدند چند سرقت با استفاده از شگرد متهم در حوزه استحفاظی سركلانتری سوم در طول یك ماه گذشته انجام شده كه با انجام تحقیقات تخصصی و مدارك به دست آمده از صحنه های سرقت و تطبیق آن، اظهارات كذب متهم از این كه سرقت دیگری غیر از دستگیری خود نداشته برملا شد.

لذا متهم به هفت فقره سرقت دیگر در خیابان های شریعتی، میرداماد و سهروردی اعتراف كرد و اظهار داشت: پس از هر سرقت اموالی از قبیل دوربین، طلاجات، لپ تاپ، فرش و تابلو فرش ها را به شهر زادگاهم انتقال می دادم و اموال سرقتی را در آنجا به فروش می رساندم.

همچنین در بررسی های تكمیلی مشخص شد این متهم حدود ۱۵۰ فقره سرقت در كشور غربی محل اقامتش انجام داده است.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این رابطه گفت: تحقیقات برای بررسی جرایم احتمالی و شناسایی دیگر مالباختگان در دستور كارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منازل قرار دارد و با پرونده های موجود و سرقت های شناسائی شده ارزش اموال مسروقه نزدیك به یكصد میلیون تومان است.

محمدیان در پایان در خصوص پیشگیری از سرقت منزل گفت: رعایت چند نكته توسط شهروندان باعث می شود تا احتمال سرقت از منزل آنان به حداقل ممكن برسد: در صورت تغییر محل سكونت توپی قفل درب های ورودی تعویض شود. شماره سریال لوازم برقی و با ارزش منزلتان را یادداشت و در جای مطمئن نگهداری شود. روی درب ورودی چشمی نصب شود. زنگ های بی دقت و بی مورد تلفن یا زنگ درب منزل می تواند به عنوان زنگ خطر از سوی سارق تلقی شود. در خارج از آپارتمان یا ساختمان نور كافی باشد.

كلیدهای یدكی در خارج از منزل پنهان نشود. به فرزندان آموزش داده شود كه بدون اجازه والدین كسی را به منزل راه ندهند. به فرزندان آموزش داده شود هرگز به فردی كه پشت خط تلفن است نگویند كه بزرگتر در منزل نیست و می توانند بگویند كه والدین شان مشغول كاری هستند و پیغام بگیرند. از نگهداری وجوه نقد و اشیاء قیمتی در منزل پرهیز شود. از قفل های ایمنی "شب بند " استفاده كنیم.

چنانچه به واسطه سرقت؛ شیشه، درب ها یا پنجره شكسته است از جمع آوری خرده شیشه ها خودداری شود. از دست زدن به هرگونه آثار یا نشانه های به جا مانده از سارق یا سارقان (خون، مو، البسه و ابزارآلات) پرهیز شود.

متهم خود را كامران ۴۸ ساله معرفی كرد و مدعی شد كه ۴ سال قبل بعد از ۲۰ سال پناهندگی در یكی از كشورهای غربی به ایران برگشته است.

وی درباره علت پناهندگی خود گفت: در اوایل انقلاب به خاطر مشكلاتی كه در شهرمان با چند جوان داشتم و به من نسبت كمونیستی می دادند، به اصرار پدر و مادرم به یكی از كشورهای غربی سفر كردم و پناهندگی اجتماعی گرفتم.

كامران با بیان اینكه سرقت در ایران سخت تر است، درباره شغل خود در غرب گفت: چند سالی را درس خواندم و پس از اتمام دوره كلاسیك به عنوان كارگر ساختمانی و سركارگر در یك شهر بزرگ مشغول كار شدم.

متهم افزود: مادرم خیلی به من زنگ می زد و چون پیر و سالخورده شده بود از من خواست به ایران برگردم و از او مراقبت كنم و به دلیل اینكه خودش حاضر نبود به آنجا بیاید، مجبور شدم به ایران برگردم؛ پس از بازگشت به ایران ازدواج كردم و در حال حاضر یك فرزند خردسال دارم.

كامران درباره علت اقدام به سرقت با وجود تحصیلات دانشگاهی گفت: اوایل راغب به این كارها نبودم. پس از بازگشت به شهرمان در حال ساخت یك آپارتمان چند طبقه بودم.

نیاز شدید مالی داشتم و در شهرستان بستگان و آشنایانم هم در مورد من تصور دیگری داشتند و فكر می كردند من پول زیادی با خودم آورده ام.

برای این كه مقابل آنان كم نیاورم و كوچك نشوم، مجبور شدم هر طور كه شده هزینه ساخت آپارتمانم را جور كنم. به این فكر افتادم تا برای جبران این نیاز مالی از تجربه قدیمی ام استفاده كنم. بعضی وقت ها به تهران می آمدم و با سرقت منازل تا حدودی هزینه ساخت و سازم را در می آوردم.

وی با بیان اینكه در غرب حدود ۱۵۰ سرقت انجام داده است، گفت: بعضی وقت ها به دلیل ولخرجی و زیاده روی نیاز به پول پیدا می كردم كه با سرقت كردن هزینه خود را تامین می كردم.

كامران گفت: در آنجا اگر سرقت كنی و كسی هم شما را در حال سرقت ببیند، توجهی نمی كند یا در نهایت با پلیس تماس می گیرد ولی در ایران غیر از پلیس، همسایه ها و مردم نیز حواسشان به یكدیگر است و هنگام بروز مشكل به یكدیگر كمك می كنند.

بنابراین در ایران سرقت مشكل تر است؛ اما اگر زرنگ ترین دزد و خلافكار هم باشی، یك روز به چنگ قانون می افتی؛ اما هیچ چیز مثل آسایش و آرامش دلپذیر نیست.... / گزارش : خبرگزارى فارس