اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت‌های شبانه از جایگاه‌های سوخت



 سرقت‌های شبانه از جایگاه‌های سوخت

اعضای باندی که به جایگاه‌های سوخت دستبرد می‌زدند دستگیر شدند و به جرمشان اعتراف کردند.

 به گزارش خبرنگار ما سرقت از جایگاه سوخت گاز در منطقه گلستان تهران ساعت 9:30روز 27آبان سال گذشته به ماموران اعلام و با حضور آنان در محل مشخص شد چند نقابدار در حالی‌که قمه، شمشیر و شوکر در دست کردند ساعت سه بامداد وارد دفتر جایگاه سوخت شدند و ضمن ضرب‌وشتم کارکنان، وجه نقد داخل گاوصندوق را سرقت و فرار کردند.

 

رسیدگی به این پرونده به دستور شعبه 11 بازپرسی دادسرای ناحیه 27 به کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی محول شد و آنها در گام اول به تحقیق از کارکنان جایگاه پرداختند.

 

سه نفر از کارکنان شیفت شب که توسط سارقان زورگیر مورد ضرب‌وشتم و تهدید قرار گرفته بودند، در اظهارات خود عنوان داشتند دو نقابدار، آنها را با تهدید سلاح سرد در دفتر محبوس کردند، ضمن تهدید سرپرست جایگاه کلید گاو صندوق را گرفتند، مبلغی بالغ بر 9میلیون‌تومان را سرقت کردند و پس از بستن دست‌وپای آنها، به سرعت از محل متواری شدند.  سرپرست جایگاه نیز به کارآگاهان گفت: «همراه اپراتور و یکی دیگر از کارکنان جایگاه در دفتر بودیم.

 

قصد داشتم از اتاق بیرون بروم که ناگهان با مردی نقابدار و قمه به دست روبه‌رو شدم. می‌خواستم با بستن در دفتر مانع از ورود وی شوم اما او با شکستن شیشه همراه فردی دیگر وارد شد. آنها ما را مجبور کردند روی زمین بخوابیم. چندین‌بار نیز به بدن من شوکر زدند. سارقان پس از بستن دست‌وپای هر سه نفر ما، کلید گاوصندوق را خواستند که پس از کمی مقاومت مجبور شدم کلید را بدهم.

 

تمامی این اتفاقات در چند دقیقه رخ داد و سارقان سریع فرار کردند.» پلیس سرگرم تحقیق درخصوص این دستبرد بود که وقوع سرقت‌های مشابه از تعدادی دیگر از جایگاه‌های سوخت به کارآگاهان اطلاع داده شد و بررسی این دزدی‌ها فاش کرد همه جرایم توسط یک گروه انجام شده است.

 

بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته جایگاه‌های سوخت و همچنین اظهارات کارکنان آنها نشان از آن داشت که سارقان با اطلاع کامل از محل گاوصندوق و جعبه تقسیم برق جایگاه اقدام به سرقت کرده‌اند و در تمامی دزدی‌ها در اولین مرحله سیستم روشنایی جایگاه را قطع کرده‌اند. 

 

کارآگاهان احتمال دادند یکی از سارقان از کارکنان سابق جایگاه‌های سوخت است. به همین دلیل به بررسی سوابق استخدامی تمامی کارکنان جایگاه‌های سوخت محل سرقت پرداختند و سرانجام موفق به شناسایی جوانی 27ساله به نام «عابد» شدند که در تمامی این جایگاه‌ها کار کرده و هر بار اخراج شده بود.

 

کارآگاهان در گام بعدی محل سکونت عابد را در حسن‌آباد کرج شناسایی کردند و در ادامه تحقیقات موفق به شناسایی چهار نفر از دوستان این فرد شدند و مخفیگاه هر چهار نفر آنها را در مناطق مختلف کرج یافتند.  پلیس با اطمینان از مشارکت هر پنج‌ متهم در سرقت‌ها آنها را ساعت پنج‌بامداد دو روز قبل طی عملیات جداگانه و همزمان دستگیر کرد.

 

این متهمان بعد از انتقال به پلیس آگاهی در همان دقایق اولیه به پنج فقره سرقت از جایگاه‌های سوخت در قزوین، شهرری و شهرک گلستان اعتراف کردند.  یکی از متهمان به نام محمد به کارآگاهان گفت: «همراه برادرم و سه نفر از دوستانم، از جایگاه سوخت ورامین زورگیری انجام دادیم.»

 

عابد نیز به برنامه‌ریزی سرقت از جایگاه‌های سوخت اعتراف کرد و گفت: «با یکی از دوستانم به نام مهران درباره این دزدی‌ها صحبت کردم و او تمایلش را برای سرقت اعلام کرد. به پیشنهاد مهران، با یک نفر دیگر به نام فرشاد نیز صحبت کردیم که او هم با ما همدست شد. سپس برای بازدید اولیه محل سرقت، به جایگاه سوخت منطقه کوهک شهرک گلستان رفتیم و نقشه را کشیدیم. شب سرقت به علت بارش شدید باران، جایگاه تعطیل شده بود.

 

مهران و فرشاد با دو قمه به سمت دفتر جایگاه رفتند که یکی از کارگران با دیدن آنها ترسید و در دفتر را بست. مهران و فرشاد، با قمه، شیشه را شکستند و وارد دفتر شدند. سپس کارگران از ترس روی زمین خوابیدند و مهران و فرشاد، دست‌وپای آنها را بستند و چراغ‌ها را خاموش کردند و پس از سرقت به سمت ماشین آمده و پول‌ها و قمه‌ها را به من دادند.

 

در نهایت پول‌ها را بین خودمان تقسیم کردیم. در آن سرقت، به هر نفر مبلغ چهارمیلیون تومان رسید.» بنابر این گزارش دیگر اعضای باند نیز اظهارات مشابهی را به زبان آوردند و در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند تا تحقیقات از آنان تکمیل شود./شرق

 


ویدیو مرتبط :
سرقت خودرو در جایگاه سوخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستبرد شبانه دزدان به جایگاه سوخت



سه مرد جوان که با حمله به یک جایگاه سوخت در 30 کیلومتری جاده زنجان ـ تبریز با بستن دست و پای کارگران 12 میلیون تومان سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

 روز شنبه صاحب یک جایگاه سوخت در 30 کیلومتری شهر زنجان ـ تبریز با مرکز فوریت های پلیسی تماس گرفت و از دستبرد سارقان شب رو به جایگاه سوخت خبر داد. کار آگاهان پلیس آگاهی با اعزام به محل حادثه مشاهده کردند سه مرد در دفتر پمپ بنزین هستند که دست و پای دو نفر از کارگران آنجا، بسته شده است. دوست مدیر جایگاه سوخت نیز با ضربه قمه زخمی شده بود.

تحقیقات از دو کارگر جایگاه سوخت نشان می داد سارقان سه مرد جوان بودند که صورت خود را با ماسک پوشانده و در حالی که قمه و چاقو به دست داشتند به این جایگاه سوخت حمله ور شده و 12 میلیون تومان متعلق به صاحب جایگاه سوخت را سرقت کرده اند.

تحقیقات ادامه داشت تا این که ماموران احتمال دادند این سرقت باید توسط یک گروه از سارقان حرفه ای رخ داده باشد، بنابراین با بررسی بانک مجرمان سابقه دار توانستند تصویر یک جوان سابقه دار را به دست بیاورند. با گذشت 12 ساعت از وقوع این سرقت خشن، سارق حرفه ای در مخفیگاهش دستگیر و پول های سرقتی از او کشف و تحویل مالباخته شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اعتراف کرد با توجه به این که می دانسته دوربین مداربسته جایگاه سوخت فعال نیست، نقشه سرقت را با همدستی دو نفر از دوستانش طراحی و اجرا کرده است.

سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این باره گفت: با اعتراف متهم، دو همدست وی نیز دستگیر شده و به جرایمشان اعتراف کردند.

  اخبارحوادث  -  جام  جم