اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت، شش ساعت بعد از استخدام



زنی كه به عنوان نیروی خدماتی خود را به آژانس‌های مسافرتی معرفی و در عرض چند ساعت بعد از استخدام، اقدام به شناسایی و سرقت وجوه نقد داخل آژانس می‌كرد، دستگیر شد.

زهرا «ش» از طریق آگهی استخدام نیروی خدماتی در صفحه نیازمندی روزنامه‌ها به این مراكز مراجعه می‌كرد و با نام مستعار الناز حبیبی در آنجا استخدام می‌شد. او چند ساعت بعد از ورود به این آژانس‌های مسافرتی وجوه نقد موجود در آنجا را شناسایی و اقدام به سرقت می‌كرد. زهرا «ش» در فرم‌های استخدامی محل سكونتش را در محدوده میدان رسالت و خیابان هنگام اعلام كرده بود.

 

اما وقتی مالباختگان به این آدرس مراجعه می‌كردند هیچ نشانی از سكونت زنی به نام الناز حبیبی پیدا نمی‌كردند. ششم مردادماه امسال مدیر یكی از آژانس‌های مسافرتی با مراجعه به كلانتری ١٠٥ سنایی به مامورین اعلام كرد كه یكی از پرسنل خانم آژانس كه تحت عنوان نیروی خدماتی مشغول به كار بوده اقدام به سرقت وجوه نقد داخل گاوصندوق داخل آژانس كرده است. با تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت اماكن و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ٦ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

با بررسی سوابق استخدامی متهمه مشخص شد كه تاریخ استخدام و زمان سرقت دقیقا مربوط به همان روز یعنی ششم مردادماه بوده است. متهمه در همان روز استخدام به راحتی به بخش مالی و محل گاوصندوق دسترسی داشته و بعد از سرقت از محل متواری شده است.  بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته داخل آژانس میرداماد متهمه را نشان داد كه در فاصله چند ساعت حضور خود در داخل آژانس، به بهانه نظافت و بدون هرگونه محدودیتی به تمامی قسمت‌های آژانس رفت و آمد داشته است.

 

او به این شیوه از محل نگهداری وجوه نقد شركت مطلع شده و با استفاده از غفلت كاركنان بخش مالی اقدام به سرقت مبلغ ١١ هزار و ٥٠٠ دلار وجه نقد داخل گاو صندوق كرده است. پرسنل آژانس میرداماد گفتند كه زن به بهانه خارج كردن زباله، از محل سرقت خارج و متواری شده است. به این ترتیب پلیس تصاویر بدون پوشش زهرا «ش» را كه از دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت شناسایی كرده بود در اختیار آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی قرار داد تا در صورت شناسایی بلافاصله موضوع را به كارآگاهان پلیس آگاهی تهران اعلام شود.

 

در تاریخ ٣٠ آذرماه امسال خانم جوانی با مراجعه به یك آژانس هواپیمایی در منطقه میرداماد، درخواست استخدام به عنوان نیروی خدماتی به آنجا داد. مدیر آژانس كه پیشتر در جریان سرقت تعدادی از آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی قرار داشت، با مشاهده خانم جوان و مطابقت تصویر او با تصویر سارق تحت تعقیب بلافاصله اقدام به شناسایی متهمه كرده و موضوع را به كارآگاهان اطلاع داد.

 

در نهایت كارآگاهان با حضور در آژانس اقدام به دستگیری متهمه و انتقال او به پایگاه سوم پلیس آگاهی كردند. با انتقال متهمه به پایگاه سوم آگاهی، هویت واقعی وی به نام زهرا «ش» (٢٤ ساله) شناسایی و در ادامه تحقیقات مشخص می‌شود كه او مكانی برای زندگی ندارد. او طی این مدت در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در میرداماد، شریعتی، جردن، گیشا و آفریقا به این شیوه و شگرد اقدام به سرقت از آژانس‌های مسافرتی كرده است.

 

سرهنگ كارآگاه رحیم فرزام، رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: از كلیه شاكیان و مالباختگانی كه موفق به شناسایی تصویر متهمه شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شكایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر میدان نیلوفر مراجعه كنند.

 

 اخبار حوادث  -  اعتماد 


ویدیو مرتبط :
سرقت ساعت توسط زیاک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت 6 ساعت پس از استخدام


زنی كه به عنوان نیروی خدماتی خود را به آژانس‌های مسافرتی معرفی و در عرض چند ساعت بعد از استخدام، اقدام به شناسایی و سرقت وجوه نقد داخل آژانس می‌كرد، دستگیر شد.

روزنامه اعتماد: زنی كه به عنوان نیروی خدماتی خود را به آژانس‌های مسافرتی معرفی و در عرض چند ساعت بعد از استخدام، اقدام به شناسایی و سرقت وجوه نقد داخل آژانس می‌كرد، دستگیر شد.

زهرا «ش» از طریق آگهی استخدام نیروی خدماتی در صفحه نیازمندی روزنامه‌ها به این مراكز مراجعه می‌كرد و با نام مستعار الناز حبیبی در آنجا استخدام می‌شد. او چند ساعت بعد از ورود به این آژانس‌های مسافرتی وجوه نقد موجود در آنجا را شناسایی و اقدام به سرقت می‌كرد. زهرا «ش» در فرم‌های استخدامی محل سكونتش را در محدوده میدان رسالت و خیابان هنگام اعلام كرده بود. اما وقتی مالباختگان به این آدرس مراجعه می‌كردند هیچ نشانی از سكونت زنی به نام الناز حبیبی پیدا نمی‌كردند.

ششم مردادماه امسال مدیر یكی از آژانس‌های مسافرتی با مراجعه به كلانتری ١٠٥ سنایی به مامورین اعلام كرد كه یكی از پرسنل خانم آژانس كه تحت عنوان نیروی خدماتی مشغول به كار بوده اقدام به سرقت وجوه نقد داخل گاوصندوق داخل آژانس كرده است. با تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت اماكن و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ٦ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با بررسی سوابق استخدامی متهمه مشخص شد كه تاریخ استخدام و زمان سرقت دقیقا مربوط به همان روز یعنی ششم مردادماه بوده است. متهمه در همان روز استخدام به راحتی به بخش مالی و محل گاوصندوق دسترسی داشته و بعد از سرقت از محل متواری شده است.  بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته داخل آژانس میرداماد متهمه را نشان داد كه در فاصله چند ساعت حضور خود در داخل آژانس، به بهانه نظافت و بدون هرگونه محدودیتی به تمامی قسمت‌های آژانس رفت و آمد داشته است.

او به این شیوه از محل نگهداری وجوه نقد شركت مطلع شده و با استفاده از غفلت كاركنان بخش مالی اقدام به سرقت مبلغ ١١ هزار و ٥٠٠ دلار وجه نقد داخل گاو صندوق كرده است. پرسنل آژانس میرداماد گفتند كه زن به بهانه خارج كردن زباله، از محل سرقت خارج و متواری شده است. به این ترتیب پلیس تصاویر بدون پوشش زهرا «ش» را كه از دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت شناسایی كرده بود در اختیار آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی قرار داد تا در صورت شناسایی بلافاصله موضوع را به كارآگاهان پلیس آگاهی تهران اعلام شود. در تاریخ ٣٠ آذرماه امسال خانم جوانی با مراجعه به یك آژانس هواپیمایی در منطقه میرداماد، درخواست استخدام به عنوان نیروی خدماتی به آنجا داد. مدیر آژانس كه پیشتر در جریان سرقت تعدادی از آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی قرار داشت، با مشاهده خانم جوان و مطابقت تصویر او با تصویر سارق تحت تعقیب بلافاصله اقدام به شناسایی متهمه كرده و موضوع را به كارآگاهان اطلاع داد. در نهایت كارآگاهان با حضور در آژانس اقدام به دستگیری متهمه و انتقال او به پایگاه سوم پلیس آگاهی كردند.

با انتقال متهمه به پایگاه سوم آگاهی، هویت واقعی وی به نام زهرا «ش» (٢٤ ساله) شناسایی و در ادامه تحقیقات مشخص می‌شود كه او مكانی برای زندگی ندارد. او طی این مدت در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در میرداماد، شریعتی، جردن، گیشا و آفریقا به این شیوه و شگرد اقدام به سرقت از آژانس‌های مسافرتی كرده است. سرهنگ كارآگاه رحیم فرزام، رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: از كلیه شاكیان و مالباختگانی كه موفق به شناسایی تصویر متهمه شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شكایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر میدان نیلوفر مراجعه كنند.