اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرعت اینترنت ADSL در بدترین شرایط ۳ برابر Dial up است



 

 

سرعت اینترنت ADSL در بدترین شرایط ۳ برابر Dial up است

 

 

مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به دستورالعمل جدید فروش اینترنت توسط شرکت ها گفت: در عمل متوسط سرعت دانلود در سرویس های ADSL حدود ۳ تا ۴ برابر Dial up است.

به گزارش فارس، از زمان ابلاغ دستورالعمل نحوه ارائه خدمات اینترنت پر سرعت (ADSL) تاکنون مدتی می گذرد. رگولاتوری با انتشار این اطلاعیه ، تعرفه ها و الزامات فنی سرویس های ADSL را برای شرکت ها مشخص کرده است.

اما نکته ای که در این اطلاعیه، تا حدی موجبات نگرانی کاربران را ایجاد کرده، تعیین اعداد و ارقامی به عنوان حداقل ها و حداکثرهای میزان دانلود و سرعت اینترنت است.

برای مثال در این مصوبه، رگولاتوری برای ADSL با سرعت ۱۲۸کیلو بیت بر ثانیه، حداقل دانلود ۴ گیگابابت در ماه، حداقل سرعت ۱.۶ کیلو بایت بر ثانیه و حداکثر ۱۶ کیلو بایت بر ثانیه، را تضمین کرده است.

در مقایسه عددی، رقم حداقل ۱.۶ کیلو بایت در ثانیه، برای ADSL با سرعت ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه، تفاوت چندانی با سرعت دانلودی که اینترنت دایل آپ ۵۶ کیلوبیت بر ثانیه ( حداقل ۳ تا ۴ کیلو بایت بر ثانیه) فراهم می کند، ندارد و حتی از اینترنت تلفنی نیز عقب مانده است.

به عبارت دیگر بر اساس این مصوبه، یک شرکت ارائه دهنده خدمات ADSL، می تواند یک سرویس ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه را با ضریب اشتراک ۱ به ۱۰ که سرعت دانلود ۱.۶ کیلو بایت در ثانیه را برای مشترک فراهم می کند، بفروشد و این کار نیز کاملا قانونی است.

این در حالی است که در صورت چنین کاری، با فراهم شدن راه گریزهایی در قانون، امکان تنزل کیفیت سرویس های ADSL در ایران به حتی پایین تر از اینترنت تلفنی ایجاد خواهد شد.

در عین حال که هم اکنون نیز آمار پورت های پر سرعت ایران (ADSL) به دلیل اعمال محدویت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه در آمارهای جهانی به شمار نمی آیند.

مسئله مهم تر این است که اگر حتی چند شرکت نیز با شیطنت اقدام به چنین کاری کنند، انجام این عمل، کاملا در لوای قانون است و به این دلیل چندان خوشایند نیست.

پیرامون این قضیه گفت و گویی با علیرضا اصغریان مدیر کل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام داده ایم.

طبق آمار رگولاتوری، حداکثر سرعت دانلود dial up ، حدود ۲ تا ۳ کیلو بایت در ثانیه است

علیرضا اصغریان در گفت و گو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که "طبق تعرفه مصوب جلسه ۴۹ کمیسیون تنظیم مقررات، در سرعت ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه و نرخ اشتراک ۱ به ۱۰، بدترین حالت سرعت دانلود، ۱.۶ کیلو بایت بر ثانیه است؛ در حالی که با اینترنت dial up (تلفنی) سرعت دانلود ۳ تا ۴ کیلو بایت بر ثانیه است ( حتی در سرویس برخی شرکت ها سرعت دانلود Dial up به ۸ تا ۱۰ کیلو بایت بر ثانیه نیز می رسد)، پس به این ترتیب اینترنت پرسرعت بی معنی خواهد شد"، توضیح داد: در گذشته و برای مثال در سال ۸۴ که دفتر نظارت سازمان تنظیم مقررات ایجاد شد، در مجموع ۱۸ هزار و ۵۰۰ مشترک ADSL در کشور وجود داشت.

وی ادامه داد: در گذشته استفاده از اینترنت dial up مرسوم بود؛ در آن زمان مشتری های اینترنت در کشور زیاد نبودند و نرخ اشتراک سرویس های تلفنی حداکثر ۱ به ۴ و در برخی مواقع ۱ به ۲ بوده است.

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر و با شرایط فعلی، حداکثر سرعت دانلود روی اینترنتdial up حدود ۲ تا ۳ کیلو بایت در ثانیه خواهد شد.

Dial up از ADSL پیش نخواهد افتاد

خبرنگار فارس گفت: طبق جدول قیمت، رگولاتوری، راضی به ارائه سرعت ۱.۶ کیلو بایت روی اینترنت ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه است، این در حالی است که حتی به گفته شما با فرض سرعت دانلود ۳ کیلو بایت روی اینترنت dial up، اینترنت dial up از adsl پیشی خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پاسخ داد: سرعت دانلود سرویس ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه، ۱.۶ نخواهد بود؛ زیرا همه ۱۰ مشترک یک گروه، با هم روی خط نیستند.

وی برای درک بهتر این موضوع به ذکر یک مثال پرداخت و گفت: همچنان که اگر تمام مشترکان یک مرکز تلفن، همزمان با هم گوشی تلفن خود را بردارند، تنها ۲۰ درصد از مشترکان می توانند سرویس بگیرند؛ اما به ندرت به این شرایط برخورد کرده ایم.

وی تصریح کرد: پردازشگرها محدودیت پردازش دارند و نمی توانند به صورت ۱۰۰درصد پردازش کنند؛ از این رو تمام سرویس های مخابراتی به علت محدودیت پردازشگرها، دارای نرخ اشتراک هستند.

دانلود شبانه روزی مشترکان با نامحدود شدن ADSL، اغراق است

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اظهار داشت: بنابراین این مطلب که در صورت نامحدود شدن سرویس های ADSL، اغلب مشترکان به صورت شبانه روز در حال دانلود خواهند بود و در نتیجه این کار، سرعت دانلود برای تمام مشترکان، پایین خواهد آمد، به این شدتی که عنوان می شود، صحت ندارد.

اصغریان خاطر نشان کرد: زیرا در شرایط فعلی نیز تمام مشترکان با هم آنلاین نیستند و این اتفاق تنها در یک صورت رخ خواهد داد و آن زمانی است که نرخ اشتراک شرکت ها بیش از ۱ به ۱۰ باشد.

برخی کشورهای اروپائی، نرخ اشتراک های بالاتر از ۱ به ۱۰ دارند

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات رگولاتوری، اظهار داشت: از نظر ما نرخ اشتراک ۱ به ۱۰ نرخ بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر و حتی در کشورهای اروپایی ،نرخ اشتراک های بسیار بالاتر از این مقدار وجود دارد؛ از جمله اشتراک های ۱ به ۱۴، ۱ به ۱۶، ۱ به ۱۸ و حتی ۱ به ۲۰ که کیفیت های خوبی نیز دارند.

اصغریان تصریح کرد: بنابراین با استناد به گفته های پیشین، متوسط حداقل سرعت دانلود از ۱.۶ کیلو بایت بر ثانیه بیشتر خواهد شد.

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات رگولاتوری تصریح کرد: ممکن است که در زمان های محدودی سرعت ۱.۶ کیلو بایت بر ثانیه شود؛ اما این طور نیست که در زمان استفاده کاربر به طور دائم سرعت دانلود ۱.۶ کیلو بایت بر ثانیه باشد.

متوسط سرعت دانلود با ADSL سرعت ۱۲۸، ۷ تا ۹ کیلو بایت بر ثانیه

اصغریان یاد آور شد: در SLA ای که قرار است در آینده مبادله شود، بخشی با عنوان پهنای باند تضمین شده پیش بینی شده است که این بخش، فضای رقابت شرکت ها است.

وی توضیح داد: به این معنی که شرکت ها موظف به ارائه تضمینی پهنای باند تضمین شده هستند؛ ضمن اینکه در این فضای رقابتی، شرکت ها سعی می کنند با افزایش متوسط میزان دانلود ماهیانه و متوسط سرعت دانلود، کابران بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات رگولاتوری، تصریح کرد: در حال حاضر، ما حداقل سرعت دانلود را برای سرویس ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه، در نرخ اشتراک ۱ به ۱۰، حدود ۱.۶ کیلو بایت در ثانیه عنوان کرده ایم؛ این در حالی است که طبق آمار های معتبر و موجود در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به طور متوسط کمترین سرعت دانلود در سرویس های ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه، بین ۷ تا ۹ کیلو بایت در ثانیه است و در شرایط بهتر نیز این میزان بین ۱۴ تا ۱۶کیلو بایت در ثانیه است.

شرکت ها نمی توانند سرویس های ADSL را روی حداقل ها ببندند

خبرنگار فارس پرسید: انتشار جدول تعرفه ها از سوی رگولاتوری و محدود کردن مشخصات فنی سرویس های ADSL از جمله حداقل میزان دانلود و حداقل سرعت دانلود، بین دو بازه عددی، این ابهام و نگرانی را ایجاد کرده که شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت پر سرعت، با این بهانه که تمامی مشترکان گروه (۱۰ مشترک قرار گرفته در یک زون) در حال استفاده از حداکثر مقدار دانلود هستند، سرعت مشترکان را روی حداقل تعیین شده از سوی رگولاتوری ببندند.

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، در پاسخ به این ابهام، گفت: این اتفاق نخواهد افتاد؛ زیرا سازمان تنظیم مقررات سیستم های نظارت بر خط (آنلاین) را در اختیار دارد و به این طریق بر رفتار و عملکرد شرکت ها کنترل خواهد داشت.

به گزارش فارس ، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دهم مرداد ماه سال جاری، با استناد به مصوبه هشتم مهرماه ۱۳۸۷جلسه ۴۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اعلام کرد: از این پس اپراتورها نباید هیچ گونه محدودیتی در میزان حجم آپلود، دانلود و زمان اتصال در طول دوره ارائه خدمات ایجاد کنند.

این دستورالعمل به معنی این است که دیگر فروش اینترنت پرسرعت (ADSL) با ترافیک محدود در کشور مجاز نیست.

بنا بر این گزارش، این تصمیم که تفسیر تازه ای از یک مصوبه قدیمی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تاریخ هشتم مهرماه سال ۸۷ است، تغییر جدیدی را برای همیشه در سرویس دهی adsl کشور رقم خواهد زد.

البته در حال حاضر تفاوت ترافیک حجمی شرکت ها با حد مورد نظر رگولاتوری، یک یا دو گیگابیت است، اما طبق مصوبه رگولاتوری، از این پس شرکت ها باید ترافیک مد نظر در مصوبه را برای مشترکان خود تامین کنند.

هم اکنون در بازار سرویس های ADSL ایران، رقابت بر سر ترافیک حجمی سرویس ها است که با بازخوانی جدید مصوبه سال ۸۷ رگولاتوری، دیگر سرویس های adsl تنها و تنها باید بر اساس سرعت اتصال خط شناخته خواهند شد..... /  مصاحبه : خبرگزارى فارس


ویدیو مرتبط :
تبلیغ بازها // نسل ما نسل اینترنت کم سرعت Dial Up است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش سرعت شماره گیری مودم Dial-up



 

 

 

افزایش سرعت شماره گیری مودم Dial-up

 

اگر از اینترنت Dial-up برای اتصال به اینترنت استفاده میکنید، مطمئنأ شما نیز دوست دارید که مودم کامپیوترتان شماره گیری را با بالاترین سرعت ممکن انجام دهد. در صورتی که احساس میکنید سرعت شماره گیری مودمتان پایین است با استفاده از این ترفند میتوانید سرعت شماره گیری مودم را تا حد بالایی بهبود بخشید.

 

برای این کار:
ابتدا از منوی Start وارد Control Panel شوید.
سپس بر روی Phone and modem options دوبار کلیک کنید.
حال به تب Modems رفته و بر روی دکمه Propertes کلیک کنید.
اینک به تب Advanced بروید و در کادر Extra initialization commands عبارت s11=50 را تایپ کنید. اگر در این قسمت از قبل عبارتی بود آن را با یک علامت کاما (,) جدا کنید.
در پایان سیستم خود را مجددأ راه اندازی کنید.

منبع:tarfandestan.com