اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرش را توی توالت کردند، 3 نفر را کشت +عکس



 

« آدم یک روزهایی هم باید با اسلحه ، خودش را سرگرم کند » این را بری لوکاتیش می گوید که هنوز هم خیلی ها باور نمی کنند با آن چهره معصوم و چشم هایی که هرگز به چشم های طرف مقابل خیره نمی شدند، یک قاتل حرفه‌ای بوده است اما همکلاسی هایش که در سال 1996 او را تا دندان مسلح، در مدرسه دیدند، به یاد می آورند که او به آدم ها مثل هدف های متحرک شلیک می کرد و به همین خاطر متانت و حزنش را در دادگاه جنایی واشنگتن باور نمی‌کنند.

شاهدان عینی می گویند روز حادثه بری، 14 ساله، با لباس کابویی( لباس هفت تیرکش های غرب وحشی)، به مدرسه آمد و تیپ عجیب و غریبش برخی را به خنده انداخت غافل از این که او، زیر لباسش، سه اسلحه و تقریباً یک قطار فشنگ همراهش داشت. بری به کسی مهلت نداد حرفی بزند ناگهان یکی از اسلحه ها را در آورد و به همکلاسی 14 ساله اش، مانوئل ولا شلیک کرد که او در دم جان سپرد و بعد بلافاصله به قفسه سینه دانش آموزی دیگر شلیک کرد و تیر سومش هم نصیب معلم جبر شد که پشت به کلاس داشت مساله ای را پای تخته می نوشت و حتی فرصت نکرده بود، برگردد و صورت قاتلش را ببیند.

سه تیر بری، سه نفر را بلافاصله کشت اما تیر چهارم به بازوی دختری 13 ساله خورد و نیمه جان روی زمین افتاد. بری سرانجام با ضربه محکم یکی از معلم ها که می گفت می خواهد داوطلبانه جایش را به گروگان زخمی بدهد، زمین افتاد و همان وقت جمعیت روی سرش ریختند و اسلحه اش را گرفتند.

اخبار,اخبار حوادث, کودکان  خطرناک

 

او در دادگاه جنایی واشنگتن به حبس ابد محکوم شد. پس از این حادثه خیلی از روانشناس ها و متخصصان شور گذاشتند تا سر دربیاورند که چگونه پسری 14 ساله می تواند قاتلی بی رحم شود. آنها سرانجام به عللی رسیدند که هرکدام به تنهایی می توانست دلیلی محکم برای پوست انداختن عجیب پسرک از یک فرشته به دیو شود،مثلا؛

* خانواده بری به شدت پر تنش بود. پدر و مادرش از هم جدا شده بودند و مادرش بارها در حضور بری گفته بود که قصد دارد خودش را بکشد و حتی یکبار به پسرش هم پیشنهاد کرده بود دو نفری خودکشی کنند.

* پسرک از نظر روانی بیمار بود. او مثل مادرش افسردگی شدید داشت؛ بیماری روانی که بعدها تحقیقات نشان داد در سه نسل از خانواده او تکرار شده یعنی موروثی بوده است و وقتی بدون درمان رها شده او را از زندگی سیر کرده است.

* همکلاسی های بری به دست انداختن او عادت داشتند حتی به اعتراف خودشان برای تحقیرش، سر او را در کاسه توالت مدرسه فرو کرده بودند. مانوئل ولا ، همان دانش آموزی که بری پیش از همه او را کشت هم یکی از همان هایی بود که بری را « حمال » صدا می کرد و بارها در جمع مسخره اش کرده بود. صحنه ارتکاب جنایت هم نشان داد بری، ولا را عمدا کشته است اما آن معلم و آن همکلاسی دیگر ظاهرا اتفاقی کشته شده بودند. با وجود همه این تحقیرها مدرسه برای بهبود روابط بری با بچه های دیگر هیچ پادرمیانی نکرده بود.

* بری یک نوجوان بیش فعال بود و در زمان ارتکاب قتل هم ریتالین مصرف می کرد طبیعتا چنین کودکانی باید تحت نظارت بیشتر و دقیق تری قرار بگیرند در حالی که بری به حال خود رها شده بود و انگار به چشم هیچکس نمی آمد.

اخبارحوادث  -  جام جم


ویدیو مرتبط :
چند نفر بتمن را کشت۔

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«زیبای مخوف» 309 نفر را کشت! +عکس


به تازگی چند عکس از یکی از اسطوره‌های ارتش شوروی در جنگ جهانی دوم رنگی شده است؛ "لیودمیلا پاولچنکو"که در تاریخ جنگ جهانی دوم از او با القابی چون بانوی مرگ و زیبای مخوف یاد می‌شود. فرادید: به تازگی چند عکس از یکی از اسطوره‌های ارتش شوروی در جنگ جهانی دوم رنگی شده است؛ "لیودمیلا پاولچنکو"که در تاریخ جنگ جهانی دوم از او با القابی چون بانوی مرگ و زیبای مخوف یاد می‌شود.

"لیودمیلا پاولچنکو" یکی از 5 تک تیرانداز تایخ معاصر و برترین زن تک تیرانداز بود. او که در شهر "بیلا تسرکفا" در اوکراین متولد شده بود به خاطر علاقه به تیراندازی از نوجوانی در یک باشگاه تیراندازی ثبت نام کرد و در آنجا مشغول به تمرین شد.


در سال 1941 پس از حمله آلمان به شوروی او که 24 سال سن داشت و دانشجوی رشته تاریخ در دانشگاه "کیف" بود به طور داوطلبانه به ارتش پیوست و به یکی از 2000 تک تیرانداز زنی تبدیل شد که در ارتش سرخ خدمت می کردند. لیودمیلا از معدود زنانی هم بود که توانست زنده بماند و پایان جنگ را ببیند.

در تاریخ نقل شده است که"بانوی مرگ" در نخستین درگیری خود در جریان نبرد "اودسا" طی دو ماه و نیم 187 سرباز آلمانی را کشت و خیلی زود نامش در جبهه متفقین پیچید. او تا پایان جنگ این رقم را به 309 نفر رساند.

"زیبای مخوف" در آن زمان مانند بیشتر تک تیراندازان از یک تفنگ نیمه اتوماتیک "اس وی تی 40" استفاده می‌کرد وآنقدر در تیراندازی ماهر بود که تنها 30 تک تیرانداز را با گلوله هدف قرار داد.

پاولچنکو پس از آنکه در سال 1942 به خاطر برخورد ترکش خمپاره زخمی شد از جنگ بازگشت و دیگر هرگز به جبهه نرفت. او بعدها دستیار فرماندهی کل نیروی دریایی اتحاد شوروی شد و نشان ستاره طلایی را نیز به دست آورد. وی پس از پایان جنگ به ادامه تحصیل در رشته تاریخ پرداخت و مورخ شد.

از پاولیچنکو شماری عکس در جبهه جنگ و نیز پس از آن وجود دارد که شهرت او در طول جنگ جهانی را نشان می‌دهد؛ تعدادی از همین عکس‌های اخیرا با فن‌آوری های نوین رنگی و منتشر شده است. در زیر عکس های سیاه و سفید و رنگی برجا مانده از لیودمیلا پاولچنکو را می‌بینید.

«زیبای مخوف»، زنی که 309 نفر راکشت

«زیبای مخوف»، زنی که 309 نفر راکشت

«زیبای مخوف»، زنی که 309 نفر راکشت

«زیبای مخوف»، زنی که 309 نفر راکشت

«زیبای مخوف»، زنی که 309 نفر راکشت

«زیبای مخوف»، زنی که 309 نفر راکشت

«زیبای مخوف»، زنی که 309 نفر راکشت

«زیبای مخوف»، زنی که 309 نفر راکشت

«زیبای مخوف»، زنی که 309 نفر راکشت

«زیبای مخوف»، زنی که 309 نفر راکشت

«زیبای مخوف»، زنی که 309 نفر راکشت