اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرسره نجات + تصاویر



این سرسره بلند وتوری میتواند از رولر کوستر ها هم سریعتر عمل کند وجان انسانها را از محلکه آتش که در طبقات بالایی ساختمان هایی که طعمه آتش شده اند و راه گریزی ندارند نجات دهد، امانکته مهم وجالب این سرسره در این است که ترس و وحشت از گرفتار شدن در چنگال آتش از یک طرف ودل به دریا زدن و پایین رفتن از این سرسره از طرف دیگر خود داستانیست شنیدنی.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,سرسره بلند

 

اخبار,اخبار گوناگون ,سرسره بلند

 

اخبار,اخبار گوناگون ,سرسره بلند

 

اخبار,اخبار گوناگون ,سرسره بلند

 

اخبار,اخبار گوناگون ,سرسره بلند

 

اخبار گوناگون - تاپ ناپ

 


ویدیو مرتبط :
با حال ترین مسابقه سرسره:::مسابقات سرسره درسیاهرودبار:;::نبینی عمرت درفناست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"پری" جشنواره فیلم فجر را از نحسی 13 نجات داد+تصاویر




دوره سیزدهم همزمان با نمایش آثار قابل ملاحظه ای همانند "پری"، "روز واقعه"، "كیمیا" و "روسری آبی" توانست كمی برای خود آبرو كسب كند، در این بین احمدرضا درویش با پرداخت خوب صحنه های جنگی فیلمش را به عنوان كارگردانی مسلط مطرح كرد و ایرج قادری نیز بعد از 10 سال ممنوع الكاربودن با فیلم "می‌خواهم زنده بمانم" دوباره به سینما و جشنواره فیلم برگشت و با وجود اینكه این فیلم با توجه به تقدیر از سوی تماشاگران و منتقدان مسیر را برای او هموار كرد اما خود او نتوانست این موفقیت را تكرار كند.

جشنواره فیلم فجر , سینما

جشنواره سیزدهم با توجه به حضور داریوش مهرجویی و احمدرضا درویش نسبت به سال گذشته بهتر بود اما اشكالاتی را هم داشت ایراداتی كه نمی‌توان از آن گذر كرد.

جشنواره فیلم فجر , سینما

این دوره به لحاظ موضوعی بیشتر به مضمون های دینی و دفاع مقدس سوق پیدا كرده بود و فیلم های ملودرام كمتر به چشم می خورد اما با این وجود فیلم های دفاع مقدس و دینی نیز تركیبی از ملودرام های سوزناك را در بر می گرفتند.

جشنواره فیلم فجر , سینما

"كیمیا" و "حمله به اچ 3" جزء فیلم ها دفاع مقدس بودند كه به لحاظ برخورداری از موضوع دفاع مقدس مورد توجه قرار گرفتند.

جشنواره فیلم فجر , سینما

جشنواره فیلم فجر در این دوره فیلمی دینی به نام "روز واقعه" داشت كه مضمون آن جزء موضوعات دینی بود و با توجه به دربرگیری مضمون عاشورا و امام حسین (ع) همیشه ماندگار مانده است و به جهت معیارهای اسلامی مخاطب را جذب خود كرد اما متاسفانه سینمای ایران هیچ گاه نتوانست نمونه ای مانند آن را بسازد و تنها روز واقعه بود كه در ذهن ها جا گرفت و فراموش نشد.
دوره سیزدهم پربار نبود و آثار شاخص بسیار اندك و در حد یك یا دو فیلم بود كه بتوان آن ها را در خور سینمای ایران دانست.
سینمای ایران در دهه 70 امیدوار به تولیدات آثار خوب و ماندگار بود اما هر سال نسبت به گذشته بد و بدتر می شد كه این اتفاق تاسف بار بود.
برگزیدگان سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر 1373؛

جشنواره فیلم فجر , سینما

جشنواره فیلم فجر , سینما

فیلم "روز واقعه" به كارگردانی شهرام اسدی به دلیل برخورداری از حماسه عاشورا و یادآوری آن دوران توانست به عنوان بهترین فیلم این دوره انتخاب شود و با اهدای جایزه ویژه هیات داوران به فیلم "كیمیا" به كارگردانی احمدرضا درویش دیپلم افتخار نیز به فیلم "اچ 3" به كارگردانی شهریار بحرانی تعلق گرفت و باز هم این دوره داریوش مهرجویی به خاطر فیلم "پری" به عنوان بهترین كارگردانی برگزیده شود و جایزه بهترین فیلم نامه را با اهدای دیپلم افتخار به احمدرضا درویش برای فیلم "كیمیا" به رخشان بنی اعتماد برای فیلم "روسری آبی" اهدا كردند.

جشنواره فیلم فجر , سینما

جشنواره فیلم فجر , سینما

خسرو شكیبایی با بازی درخشان خود در فیلم "كیمیا" جایزه بهترین بازیگر نقش اول را دریافت كرد و مینا لاكانی نیز به جایزه بهترین بازیگر زن در فیلم "دیدار" رسید و در كنار همه این ها احمدرضا داوود نژاد به خاطر بازی در فیلم "خلع سلاح" دیپلم افتخار را تصاحب كرد.

جشنواره فیلم فجر , سینما

علی مصفا در فیلم "پری" و گلاب آدینه در فیلم "روسری آبی" به عنوان بهترین بازیگران نقش مكمل انتخاب شدند.
علیرضا زرین دست به خاطر فیلمبرداری خوب خود در فیلم "پری" و همچنین حسین زندباف به خاطر تدوین "حمله به اچ 3" به عنوان بهترین های جشنواره معرفی شدند.
فیلم "روز واقعه" در جشنواره دوره سیزدهم توانست جایزه بهترین موسیقی متن را توسط مجید انتظامی و بهترین طراح صحنه و لباس را از سوی مجید میرفخرایی دریافت كند.

جشنواره فیلم فجر , سینما

همچنین فیلم "كیمیا" با دریافت دو جایزه بهترین صدابرداری توسط بهروز معاونیان و اصغر شاهوردی و بهترین جلوه های ویژه توسط محمدرضا شرف الدین توانست بر افتخارات خود بیفزاید و ولی الله خاكدان برای فیلم "كاكادو" دیپلم افتخار دریافت كرد.
و در آخر هم جایزه بهترین صداگذاری به خاطر فیلم ساز و ساز به بهروز شهامت رسید.
سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر با تغییر دبیری آن بعد از 10 دوره از سید محمد بهشتی به مهدی فریدزاده معاون وقت سینمایی سال 1373 برگزار شد و محمد رجبی، ابراهیم حاتمی كیا، خسرو سینایی، جواد شمقدری و ابراهیم فروزش داوری آثار را برعهده داشتند.
منبع:yjc.ir