اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرزمین خورشید هشتم به سوگ نشست


مشهد و آستان ملک پاسبان رضوی در شب شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت؛ ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) که امید دلشکستگان و پناه بی پناهان است؛ در ماتم و عزا فرو رفت.

ایرنا: امشب مشهد الرضا به تیرگی شب سیاه شده است، همه خیابانها، کوچه ها، مساجد، تکایا و بقاع متبرکه به پارچه های سیاه مزین شده اند و عزاداران رضوی نیز در غم جانسوز شهادت پیشوایشان امام رضا (ع) لباس عزا بر تن کرده اند.

از هر کوی و برزنی در مشهد مقدس صدای نوحه و عزا به گوش می رسد، رضویون در ماتم شهادت جانسوز امام رئوف بر سر و سینه می زنند و اشک ماتم می ریزند.

امشب همه نگاه ها به سوی گنبد زرد طلا آستان ملک پاسبان رضوی دوخته شده است، سوگواران به نشانه احترام در مقابل ولی نعتمشان سر تعظیم فرو آورده و در عزای شهادت آن حضرت آه و فغانی براه انداخته اند تا صدایشان به آسمان برسد.

آسمان نیز امشب با رضویون مشهد الرضا همنواست و گریه می کند، اشک های آسمان به صورت نم نم باران بر سر و صورت عزاداران رضوی می ریزد و باران صورت عزاداران را مانند دلهایی که در عزاداری برای امام رئوف از هر زنگناری پاک می شود، از هر غباری می شوید.

امشب حرم مطهر رضوی میزبان هزاران عاشق و شیدای امام رئوف است، زائران پیاده و هیات های مذهبی از سراسر کشور به امید شفاعت و به عشق اهل بیت (ع) فرسنگ ها راه پیموده تا دلهایشان را بر پنجره فولاد گره زنند و پروانه وار بر گرد ضریح متبرکش پربکشند، عقده دل بگشایند و باران اشک بر رخ جاری سازند.

در شب شهادت امام رضا (ع) پس از قرائت زیارت امین الله، خطبه خوانی خادمان رضوی در آیینی باشکوه در رواق دارالحکمه و صحن انقلاب اسلامی حرم قدسی، زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) گرد هم آمدند و مراسم سوگواری با نوحه خوانی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت (ع) و سخنرانی عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

سخنران این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع) گفت: امام رضا (ع) برای مومنین واقعی و اهل ایمان سه ویژگی اصلی بیان می کنند که اگر وجود این سه ویژگی در وجود فرد ثابت شود مومن واقعی بوده و اهل بهشت است.

آیت الله' محسن کازرونی'افزود:ویژگی نخست هر مومن واقعی، حفظ آبروی مسلمان دیگر و حفظ اسرار مردم است؛ بدون شک حفظ اسرار خصلت بارز پروردگار متعال است و این ویژگی در ابعاد کمتر در وجود هر مومن واقعی تبلور می یابد.

وی اظهار کرد: از دیدگاه امام رضا (ع) آبروی مومن به اندازه کعبه ارزش دارد و حفظ حرمتش به میزان حرمت کعبه اهمیت دارد لذا باید کوشش کرد تا حد توان آبروی مومن را حفظ کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ویژگی دوم یک مومن واقعی از دیدگاه امام رضا (ع) مدارا کردن با مردم است؛ مومن واقعی هرگز بداخلاقی و ترشرویی با مردم نمی کند و همه سعی خود را برای خشنودی دیگران بکار می گیرد.

آیت الله کازرونی اظهار کرد: ویژگی سوم یک مومن واقعی از دیدگاه امام رضا (ع) صبر در برابر ناملایمات و مشکلات است؛ آن حضرت بسیار صبور بودند و در مقابل اقدامات غیراخلاقی و خبیثانه مامون عباسی بسیار صبر پیشه کردند.

وی بیان کرد: حرف حق زدن، نیاز به صبر و شکیبایی دارد زیرا نتیجه صبر بسیار شیرین می باشد لذا مومن واقعی باید در مقابل دشمن و ناملایمات زندگی صبوری پیشه کند تا حق را بر کرسی نشاند.

وی گفت: امام رضا (ع) کریم است و کرم آن حضرت زمانی به منصه ظهور می رسد که هزاران زائر از گوشه و کنار کشور به زیارتش می شتابند و ناامید بازنمی گردند.

نظیر مراسم عزاداری برای شب شهادت امام رضا (ع) در مساجد، محافل دینی، تکایا، بقاع متبرکه شهرستان های مختلف خراسان رضوی برگزار شد.


ویدیو مرتبط :
بلژیک به سوگ کودکان خود نشست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: ماراتن زنان «سرزمین خورشید»


اولین دوره ماراتن زنان بهبود یافته موسسه سرزمین خورشید صبح امروز جمعه در محله شوش تهران برگزار شد.