اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سردار رحیمی ؛ سالیانه 120 هزار کشته و مجروح در سوانح رانندگی / حلقه مفقوده ترافیک اصلاح رفتارها است



سوانح رانندگی ,پلیس راهنمایی رانندگی

سردار رحیمی ؛ سالیانه 120 هزار کشته و مجروح در سوانح رانندگی / حلقه مفقوده ترافیک اصلاح رفتارها است

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ از سالیانه بیش از 100هزار مجروح و مصدوم و بیست هزار کشته در سوانح رانندگی خبر داد.

 سردار رحیمی در همایش سفیران فرهنگ ترافیک که با حضور نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران معاونت هماهنگ کننده ناجا، مشاور وزیر راه و جمعی از هنر مندان، در حال برگزاری است اظهار داشت: آنچه به عنوان راهبرد اصلی پلیس در سالهای اخیر به آن تاکید شده جامعه محوری است و مردم مداری است و بنای آن بر یک نهاد اجتماعی در جامعه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ادامه داد: این امر محقق نخواهد شد مگر آنکه برای آن برنامه داشته باشیم تا از ظرفیت ها به درستی استفاده شود.

وقتی گفته می شود پلیس جامعه محور یعنی هم خود ما و هم از آمار 98 درصدی قانون مداری به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی افزود: اجتماعی ترین بخش پلیس راهنمایی رانندگی که بیشترین تعامل را با مردم دارد.
اما معضل جدی که درحال حاضر مطرح است آمار سالیانه بیش از 100هزار نفر مجروح و مصدوم و بیست هزار کشته برای زیر پا گذاشتن قوانین راهنمایی و رانندگی است.

سردار رحیمی اظهار داشت: پلیس نامحسوس اکنون تنها در حد حرف است و باید گام به گام بر استفاده درست و منطقی از آن تلاش کرد و در همین راستا و استفاده از این ظرفیت ها از اواسط سال گذشته استفاده از فرهنگیان، معلمین برای آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بحث فرهنگ سازی در تمامی بخشها شروع شده و افتخار امروز ما اینست که روزانه بین 3500 تا چهار هزار نفر از مردم تهران از افراد متخلف آموزش می بینند که برای این افراد 30 کلاس آموزشی و برای هر کلاس 5 استاد از افسران راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته شده است.

سردار رحیمی خاطر نشان کرد: امروز در بحث فرهنگسازی خیز بلندی برداشته شده چرا که اعتقاد ما بر اینست که حلقه مفقوده ترافیک اصلاح رفتارها است و به میزانی که خودرو و موتور وارد کشور می شود روی قوانین و مقررات کار نشده است./باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
حلقه مفقوده شعر آیینی امروز ما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزار و 866 کشته و مجروح در حوادث رانندگی 12 روز گذشته



 

 

 

هزار و 866 کشته و مجروح در حوادث رانندگی 12 روز گذشته

 

در پی حوادث رانندگی نوروزی در کشور از تاریخ 25 اسفند 89 تا صبح روز7 فروردین سال جدید ، در اثر حوادث رانندگی 195 نفر کشته و دو هزار و 671 نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش مهر، از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 90 ، طی 12 روز گذشته یک هزار و 155مورد عملیات امداد و نجات توسط امدادگران جمعیت هلال احمر در سراسر کشور انجام شده‌ که یک هزار و 186 مورد خانوار و چهار هزار و 147 نفر آسیب دیدند.

امدادگران جمعیت هلال احمر با آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی که در سراسر جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور آغاز شد تا صبح امروز 7 فروردین ماه سه هزار و952  نفر را که بر اثر حوادث مختلف دچار مشکل شده بودند نجات دادند.

همچنین در این مدت یک هزار و 292 نفر آسیب‌دیده به صورت سرپایی تحت مداوای امدادگران هلال احمر قرار گرفتند و یک هزار و 372 مصدوم نیز برای درمان‌ به مراکز درمانی منتقل شدند.

در طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر در سال 90 که تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد تاکنون دو هزار و 505 نفر از افراد درمانده و بی‌سرپناه که بر اثر حوادث رانندگی در جاده‌ها دچار مشکل شده بودند اسکان اضطراری یافتند و بین این افراد نیز یک هزار و 283 بسته غذایی و یک هزار و 714 بسته اقلام زیستی توزیع شد.

آمار نیروهای امدادی داوطلب جمعیت هلال احمر از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 90 تاکنون بیش از 45 هزار و 212 نفر روز بوده است...../تحلیل:عصرایران