اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سردار رادان:نیروی انتظامی در اجرای طرح امنیت اخلاقی کوتاه نمی‌آید/ جنگ دشمن با ما تا ظهور امام زمان ادامه دارد



جانشین فرمانده ناجا از جدیت نیروی انتظامی برای استمرار طرح امنیت اخلاقی خبر داد و گفت: برخی‌ها هر چقدر می‌خواهند بر طبل سروصدا بکوبند، ما در اجرای این طرح کوتاه نمی‌آئیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان بعد از ظهر دوشنبه در مراسم آغاز به کار هشتمین جشنواره فرهنگی دهه مهدویت که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد در مورد اجرای طرح امنیت اخلاقی اظهار داشت: بعضی وقت‌ها به ما حمله می‌کنند می‌گویند که «همه کارها را کرده‌اید و به دنبال حجاب و عفاف هستید، بروید کارهای دیگر را انجام دهید حجاب و عفاف درست می‌شود.» اینها به راحتی مسئله ایجاد می‌کنند.

وی گفت: یکی از سیاستمداران گفته بود که شما اقتصاد مردم را درست کنید، آنها خودشان دین خود را درست می‌کنند.

رادان تصریح کرد: حجاب و عفاف در جامعه دینی چه نقشی دارد که همه برآنند که تبری به آن بزنند، حجاب و عفاف ریشه تنومندی است که تبر به آن می‌زنند، برای اینکه حریف ما فهمیده که در حجاب و عفاف وظایف فردی و اجتماعی در طهارت روح و روان فردی و اجتماعی نقش دارد. در آنجا زن کالا نیست بلکه گوهر و پرورش دهنده پاکان و نیکان و دانشمندان و علما و فرماندهان و مدیران و سربازان است.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند این نقش برجسته زنان را از آنها بگیرند، تصریح کرد: فلسفه حجاب، فردی و اجتماعی است و به فردیت و اجتماعی شدن فرد کار دارد و به دنبال بالندگی فرد است.

جانشین فرمانده ناجا، ورود همگان را در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان ضروری دانست و  تاکید کرد: به فردی گفتیم که ما احساس می‌کنیم شما آن گونه که باید در صحنه نیستید. این فرد گفت که برای ما دعا می‌کند.

 

حریف می‌خواهد جلوی بدپوششی را بگیرد

به گفته رادان، زمانی افراد بدپوشش احساس می‌کردند محیط برای آنها کوچک است، ولی الان حریف می‌خواهد جلوی آنها را بگیرند. چرا ما که زیاد هستیم ولی نیستیم، اما آنها که کم هستند ولی هستند.

وی ادامه داد: تعداد آنها بسیار کم است اما آنهای کم، بعضی وقتها از سکوت افراد کثیر سوء استفاده می‌کنند.

وی به تداوم اجرای طرح امنیت اخلاقی اشاره کرد و افزود: ما در موضوع امنیت اخلاقی که شامل بدپوششی، اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس و آلودگی صوتی است تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی‌آئیم.

رادان اظهار داشت: هر چقدر می‌خواهند بر طبل سروصدا بکوبند، ما کوتاه نمی‌آئیم تا فردای قیامت در برابر خون شهیدان سرافکنده نشویم.

 

تلاش‌های سازماندهی شده دشمنان

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: تلاش دشمن بر این است که وقتی افرادی به این مسئله ورود پیدا می‌کنند به ورود آنها آنقدر ضربه بزنند که برگردند. این تلاش سازماندهی شده است.

وی با بیان اینکه جنگ علیه ما تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: یکی از موضوعات اساسی ناتوی فرهنگی، حجاب و عفاف است که باید در این موضوع دقت کافی داشته باشیم.

رادان افزود: غربی‌ها به دنبال ترویج بی‌بندوباری هستند، برای اینکه  تغییر باورها، ایجاد و تغییر رفتارها را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دشمن برای برنامه ریزی می‌کند ولی ما به این مسئله توجه نداریم، تصریح کرد: در دوران فتنه دستورالعمل چند ماده‌ای تدوین کرده بودند که در یکی از آنها ترویج زندگی غربی، بدپوششی و بی‌حجابی از ملزومات جنگ نرم بیان شده بود.

وی بر لزوم انجام کارهای فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب تاکید کرد و افزود: چندین سال از پیروزی انقلاب اسلامی ما می‌گذرد و وقتی ما بخواهیم کاری انجام بدهیم می‌گویند کار فرهنگی کنید.

رادان افزود: امروز برای حل مسئله شاید راحت‌ترین کار، پاک کردن صورت مسئله و برای حل ماموریت، پاک کردن ماموریت باشد ولی در فردای قیامت نمی‌شود جواب داد.

وی گفت: در صورت کوتاهی، دشمن فردا از ما اسیر و گروگان و دربند آسیب‌دیده می‌گیرد.

وی با اشاره به تفاوت جنگ نرم و سخت دشمن اظهار داشت: آسیب دیده جنگ سخت سردار جانباز هاشمی (که در جلسه حضور داشت) می‌شود ولی آسیب دیده جنگ نرم کسی می‌شود که باید از آن دور شد.

 

دایره امنی برای مجرمان وجود ندارد

رادان فعالیت نیروی انتظامی و انجام کارهای فرهنگی را حلقه‌های بهم پیوسته از یک زنجیر دانست و افزود: اگر کسی با کار فرهنگی اصلاح نشد حتما باید به عنوان یک مجرم به او نگاه کرد و این بحث دایره امن هم ندارد.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: بعضی‌ها فکر می‌کنند محدوده امنی دارند و اگر دست به آنها بزنیم انگار به اسلام خدشه وارد شده است. برای هیچ کسی در هر قشری دایره حوزه امنیت وجود ندارد.

وی گفت: باید با کسانی که نان مملکت را می‌خورند و پول آن را می‌گیرند و در ناتوی فرهنگی علیه کشور کار می‌کنند برخورد شود.

رادان در پایان اجرایی شدن طرح امنیت اخلاقی را مطالبه مردم دانست و گفت: ما از مردم به خاطر بیان این مطالبه تشکر می‌کنیم..../مهر


ویدیو مرتبط :
نیروی انتظامی در ایجاد امنیت، مظهر حاکمیت جمهوری اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین اظهارات رادان درباره اجرای طرح امنیت اخلاقی



اخبار,اخبار اجتماعی,رادان


 اخبار اجتماعی - رادان: طرح امنیت اخلاقی را ادامه می دهیم

چانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: طرح امنیت اخلاقی تا رفع دغدغه مردم ادامه می دهیم

سردار احمدرضا رادان، صبح امروز در نشست فصلی مدیران و روسای پلیس راهور ناجا با اشاره به تلفات زیاد سوانح و حوادث رانندگی در سالهای گذشته گفت: با افزایش خودرو، راه، رانندگان و ... منطقا باید در سالهای اخیر شاهد افزایش کشته‌های تصادف می‌بودیم اما با همت شما طرح کاهش سوانح آغاز و موفق شدیم تعداد کشته‌ها را از 28 هزار نفر به 18 هزار کشته کاهش دهیم. این روند کاهش تلفات در سال 93 هم ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین، او هچنین گفت: استانداردسازی رفتار پلیس باید همراه با اقتدار و ادب باشد چرا که این دو مقوله نشاندهنده پلیس خوب است و چانه زدن و رفتار بی ادبانه از شان ماموران می‌کاهد و حتی در برخی مواقع رفتار خوب ماموران سبب شده است که رانندگان متعهدانه تر رفتار کنند.

برای کارآفرینی قرارنیست عده‌ای را راهی گورستان کنیم
او همچنین در مورد تمهیدات پلیس در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) گفت: این یک عملیات مقرراتی بزرگ است و به عنوان ابلاغیه، باید خود را ملزم کنیم که تحت هیچ شرایطی اجازه ندهیم که زائران با خودروهای غیراستاندارد جابجا شوند.

رادان گفت: نباید پلیس تحت هیچ شرایطی اجازه دهد که زائران با وسایل غیر استاندارد جابجا شوند. این ملاحظه و ابلاغیه باید از مبدا تا مقصد مورد تاکید پلیس قرار گیرد.

به گفته او 94 درصد از رانندگان قانون را رعایت می‌کنند: خواسته این افراد قانونمند برخورد با متخلفان است و قطعا در طرح تابستانه 93 این مهم به صورت جدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رادان در مورد سخنان سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر دستگیری یکی از مدیران خودروساز کشور گفت: یکی از اتفاقات خوب در این زمینه مسئول سازی سایر دستگاه‌ها در کاهش تلفات کشته‌ها است. چرا که مسئولان امر باید پاسخگوی اقدامات خوب باشند و نباید اینگونه باشد که مسئولان برای کارآفرینی چند نفر، چند صد نفر دیگر را راهی گورستان کنند و اگر قرار بر کارآفرینی است باید جان و امنیت مردم نیز در نظر گرفته شود و امیدواریم که استانداردها هر روز واقعی تر شده و رعایت شود.

او همچنین در مورد ناایمن بودن برخی خودروها گفت: ممکن است یک خودرو در یک زمانی استانداردهای لازم را داشته باشد اما اگر موضوع معاینه فنی در وقت خود و به صورت درست انجام نگیرد خود به خود این خودرو به یک وسیله ناایمن وارد می‌شود و لذا پیشنهاد می‌شود نمایندگان مجلس در بحث معاینه فنی وارد شده تا نظارتی بر آن داشته باشند.

طرح امنیت اخلاقی  ادامه دارد
جانشین فرمانده ناجا درباره  اظهارات جدید معاون اجتماعی پلیس در مورد آغاز طرح جدید برخورد با مظاهر غیر اخلاقی گفت: طرح امنیت اخلاقی تا زمانی که دغدغه‌های مردم رفع نشود ادامه دارد.

او گفت: برخی احساس کرده‌اند که خبرهایی هست و در سایت‌های کذب خود نسبت به انتشار برخی اخبار و نقل قول‌ها اقدام کرده‌اند. آنها خواهند دید که مردم معتقد به دین و اسلام هستند و پلیس نیز پای کار ایستاده است.

رادان در مورد رصد فعالیت‌های غیر اخلاقی گفت: طبیعی است که در زمانی یک طرح اجرا می‌شود و این طرح‌ها همیشه روند رو به جلو داشته و در برخی مواقع ممکن است این طرح‌ها کم شود چرا که برخی رفتارها متوقف و در آن عقب نشینی داشته‌ایم براین اساس برای رسیدن به حد مطلوب این طرح‌ها ادامه دارد.
 اخبار اجتماعی - خبرآنلاین