اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سردار رادان به هیئت های عزاداری هشدار داد


همزمان با ایام محرم همچون سال های گذشته هشدارها درخصوص چگونگی برگزاری این مراسم از سه روز گذشته آغاز شده است.

تماشا : همزمان با ایام محرم همچون سال های گذشته هشدارها درخصوص چگونگی برگزاری این مراسم از سه روز گذشته آغاز شده است. از یک سو سازمان زیباسازی شهر تهران را در آستانه برگزاری ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) از هیئت های مذهبی، تکایا و حسینیه ها خواسته از اکران پیام ها، شمایل و تصاویر ائمه معصومین (علیه السلام) یا هرگونه بدعتی که به چهره اسلام خدشه وارد می کند خودداری کنند و از سوی دیگر رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از آغاز تمهیدات ترافیکی ماه محرم از شب گذشته در سراسر کشور خبر داده است.

در هشدرای جدید هم جانشین فرماندهی نیروی انتظامی همزمان با آغاز ایام محرم و عزاداران از برخورد شدید پلیس با گروه های قمه زنی و مروج خرافات در این ایام خبر می دهد؛ هشداری که به نظر مهم ترین موضوع در ایام محرم محسوب می شود.

براین اساس سردار احمدرضا رادان دیروز در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشته است: «با فرارسیدن ماه محرم و شروع عزاداری های این ماه در سراسر کشور، طبیعی است که شاهد بعضی از خرافات مثل قمه زنی و... در نقاطی از کشور باشیم. البته این مسئله مشکل عمومیت ندارد و در بعضی از نقاط کشور وجود دارد.»

در همین راستا او ابراز امیدواری کرد: «عزاداران سوگوار نیز دقت و آگاهی کامل از این گونه مسائل و خرافات را داشته باشند و بر این باور هستیم که کنترل این مسائل و مشکلات توسط عزاداران به معنای واقعی صورت می گیرد و نیازی به مداخله نیروی انتظامی نیست.»

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اظهارداشت: «در صورت شدت یافتن این خرافات نیروی انتظامی طبق سنوات گذشته برخورد خواهد کرد و هیچ گونه نگرانی از این بابت نخواهد بود».

رادان همچنین از فعالیت همیاران محرم در ایام محرم خبر داد و تصریح کرد: «تقریبا نزدیک به سه یا چهار سال گذشته فعالیت همیاران محرم در هیئت های عزاداری آغاز شده است و هر سال بر تعداد این همیاران اضافه می شود. در سال های ابتدایی دو یا سه نفر از هر هیئت جزو همیاران پلیس بودند و این تعداد در سال جاری در بعضی از هیئت ها به 10 تا 12 نفر می رسد».

او اضافه کرد: «امسال هم مانند سال های گذشته، همیاران محرم آموزش های لازم در ابعاد انتظامی و امدادی را دیده اند و امیدواریم هر ساله این همکاری توسط خود افراد در هیئت های عزاداری بیش از گذشته تداوم پیدا کند». پیش از این هم پلیس به عزاداران توصیه کرده بود در ابتدا و انتهای هر هیئت چراغ چشمک زنی تعریف شود تا برخورد یا تصادفی بر اثر دید کم رانندگان با هیئت های مذهبی صورت نگیرد.


ویدیو مرتبط :
ضایع کردن رادان-سوالات خیلی زیبا و هنگ کردن سردار رادان-گفتگوی زیبا و خیلی جذاب سردار رادان با فرزاد حسنی که باعث اخراج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: عزاداری رادان در هیئت سیب سرخی


حضور سردار رادان در روضة العباس (ع) ،در سومین محرم. مشرق نیوز: حضور سردار رادان در روضة العباس (ع) ،در سومین محرم.

عکس: عزاداری رادان در هیئت سیب سرخی

عکس: عزاداری رادان در هیئت سیب سرخی