اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سربریدن سیاسیون مغربی به روش داعش


نیروهای امنیتی مغرب یك هسته مرتبط با گروه تروریستی داعش را شناسایی و اعضای آن را دستگیر كردند؛ این تروریستها قصد داشتند با ربودن شخصیت های سیاسی و نظامی آنان را سر ببرند و به شیوه داعش دست به عملیات انتحاری بزنند.

العالم: نیروهای امنیتی مغرب یك هسته مرتبط با گروه تروریستی داعش را شناسایی و اعضای آن را دستگیر كردند؛ این تروریستها قصد داشتند با ربودن شخصیت های سیاسی و نظامی آنان را سر ببرند و به شیوه داعش دست به عملیات انتحاری بزنند.

عبدالحق خیام رئیس دفتر مركزی تحقیقات قضایی سازمان اطلاعات داخلی مغرب در كنفرانسی مطبوعاتی به تشریح جزئیات جدیدی درباره این هسته مرتبط با گروه داعش پرداخت. 13 عضو این هسته در جریان آمادگی خود برای اجرای عملیات تروریستی در 9 شهر مغرب بازداشت شدند.

عبدالحق خیام تصریح كرد: مسؤولان ذیربط این هسته را از پنج ماه پیش زیر نظر داشتند و عناصر این هسته با گروه تروریستی داعش بیعت كرده و قصد داشتند كه خود را "ولایت دولت اسلامی در بلاد غرب دور- نوادگان یوسف بن تاشفین" بنامند.

وی افزود: این متهمان قصد داشتند از تجربه گروه داش در عراق و سوریه گرته برداری كنند زیرا درصدد حمله به مقبره سیدی بوعبید الشرقی در شهر ابی الجعد و ربودن شخصیت های غیرنظامی و نظامی و سربریدن آنها بودند.

نیروهای امنیتی مغربی توانستند مقادیری سلاح و ظروف حاوی سم را در یك خانه در شهر اكادیر در جنوب مغرب كشف و ضبط كنند. این همان خانه ای بود كه سردسته این هسته تروریستی در آنجا بازداشت شد.

عناصر این هسته تروریستی بین 19 و 37 سال سن داشتند و قبل از بیعت با گروه تروریستی داعش، با شبكه القاعده در ارتباط بودند.


ویدیو مرتبط :
دستگیری چند تروریست مغربی و حمله به اردوگاه داعش در عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش 'ویدئوی سربریدن یک خبرنگار دیگر را منتشر کرد'



اخبار,'ویدئوی سربریدن خبرنگار توسط داعش


اخبار بین الملل - داعش 'ویدئوی سربریدن یک خبرنگار دیگر را منتشر کرد'

بی بی سی نوشت: شبه‌نظامیان دولت اسلامی با انتشار ویدئویی تازه‌ مدعی شده‌اند که استیون ساتلوف، یک خبرنگار دیگر آمریکایی را سربریده‌اند.

به گزارش «انتخاب»، کاخ سفید گفته نمی‌تواند فعلا اصالت این ویدیو را تایید کند.

ساتلوف، تابستان گذشته در سوریه ربوده شده بود.

در انتهای ویدئوی منتشر شده فردی در لباس نارنجی نشان داده می‌شود که روی زمین زانو زده و در زیر نویس ویدئو "دیوید هینز" خبرنگار بریتانیایی معرفی‌ شده است.

فرد سیاه‌پوش نقاب‌دار با گرفتن یقه لباس این فرد می‌گوید "از این فرصت برای هشدار دادن به کشورهایی استفاده می‌کنیم که وارد ائتلاف شیطانی علیه 'داعش' با همراهی آمریکا شده‌اند."

پیشتر داعش جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی را به تلافی حملات آمریکا علیه این گروه در عراق سر برید و ویدئوی آن را منتشر کرد.

اخبار بین الملل - انتخاب