اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سربازان وطن تحویل مقام‌های ایرانی شدند


یک مقام آگاه امنیتی از تحویل مرزبانان ربوده‌شده به مقام‌های ایرانی در پاکستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: یک مقام آگاه امنیتی از تحویل مرزبانان ربوده‌شده به مقام‌های ایرانی در پاکستان خبر داد.

یک مقام آگاه امنیتی با اشاره به خبر آزادی مرزبانان ربوده شده در سراوان گفت:‌ این سرباز‌ان  از سوی گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل تحویل مقامات ایرانی حاضر در پاکستان شدند.

خبر آزادی مرزبانان ربوده شده کشورمان از سوی گروهک تروریستی جیش‌العدل منتشر شده بود.

به دنبال ربوده شدن 5 نفر از مرزبانان ایرانی در منطقه جکیگور در شرق ایران که در شامگاه 17 بهمن ماه اتفاق افتاد، گروه موسوم به «جنبش جیش العدل»  روز شنبه 19 بهمن ماه با انتشار تصاویری در توییتر خود مسولیت ربودن این پنج مرزبان ایرانی را بر عهده گرفت.

این گزارش حاکی است گروهک "جیش‌العدل" روز چهارم فروردین در بیانیه‌ای مدعی شد که یکی از مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده به نام  جمشید دانایی فر را به شهادت رسانده است.

رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی فر، محمد نظامی و جمشید تیموری 5 مرزبانان ایرانی بودند که توسط گروهک تروریستی جیش‌العدال ربوده شده بودند که از این بین، طبق برخی اخبار گفته می‌شود آقای جمشید دانایی‌ فر توسط این گروه تروریستی به شهادت رسیده است.

زمان بازگشت مرزبانان به وطن مشخص نیست

 
خبرگزاری مهر: اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: 4 مرزبان ایرانی در بند گروهک جیش العدل آزاد شده و تحویل رابط ایران در پاکستان شده‌اند.

مسئول کمیته پیگیری آزادی مرزبانان ایرانی در مجلس با تایید خبر شهادت شهید دانایی فرد گفت: پیکر شهید دانایی فرد نیز به همراه 4 مرزبان دیگر به رابط ایران در پاکستان تحویل داده شده اند.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی  این مرزبانان به ایران می آیند و از طریق مرز زمینی و یا هوایی وارد می شوند گفت: حالا باید صبر کرد و امروز و فردایش مشخص نیست.


ویدیو مرتبط :
بازگشت سربازان آمریکایی و ایرانی به وطن ، مقایسه با خودتون !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتحادیه اروپا ۱۷ مقام ایرانی را تحریم کرد/ احتمال ممنوعیت تحویل تجهیزات شنود مکالمات تلفنی و کنترل اینترنت به ایران



تحریم مقامات ایرانی,کنترل اینترنت,کنترل اینترنت در ایران,تحریم‌های وضع شده علیه ایران,نقض حقوق بشر در ایران

 

اتحادیه اروپا ۱۷ مقام ایرانی را تحریم کرد/ احتمال ممنوعیت تحویل تجهیزات شنود مکالمات تلفنی و کنترل اینترنت به ایران

بر اساس تصمیم اتحادیه اروپا دارایی‌های این افراد در اروپا توقیف و سفرشان به کشورهایی اروپایی ممنوع می‌شود. این تحریم‌ها تا ۱۳ آوریل ۲۰۱۳ معتبر خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اتحادیه اروپا ۱۷ مقام دیگر ایرانی را به دلیل آنچه "نقض حقوق بشر"  خوانده شده،مورد تحریم قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب" به نقل از رویترز؛ بر اساس تصمیم اتحادیه اروپا دارایی‌های این افراد در اروپا توقیف و سفرشان به کشورهایی اروپایی ممنوع می‌شود.

نام این ۱۷ نفر هنوز اعلام نشده است. اتحادیه اروپا همچنین تحریم‌های وضع شده علیه ۶۱ مقام ایرانی را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

اتحادیه اروپا این تصمیم را در نشست روز جمعه ۲۳ مارس (چهارم فروردین ۱۳۹۱) اعلام کرد.

این تحریم‌ها تا ۱۳ آوریل ۲۰۱۳ معتبر خواهد بود.

پیشتر نیز ۶۱ مقام ایرانی به همین ادعا و دلیل از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده بودند که این فهرست اکنون به ۷۸ نفر رسیده است.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از تحریم ۱۷ مقام ایرانی ، با تکرار ادعاها علیه ایران، از آنچه "نقض حقوق بشر در ایران" خوانده، ابراز نگرانی کرده است.

اشتون اشاره کرده که اتحادیه اروپا تحریم‌ها را علیه مقام‌های ایران تا هنگامی که آن‌ها به تعهدات بین‌المللی‌شان عمل نکنند، ادامه می دهد!

به گزارش منابع دیپلماتیک، مقامات اتحادیه اروپا همچنین تصمیم گرفته‌اند تحویل تجهیزات و نرم افزارهای رایانه ای قابل استفاده برای شنود مکالمات تلفنی و کنترل اینترنت را به ایران ممنوع کنند./انتخاب