اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سربازان آمریکا گیر داده اند به دختران کره!


یک سرباز آمریکایی مستقر در یک پایگاه نظامی این کشور در کره جنوبی به جرم تجاوز به عنف و سرقت بازداشت شد.

یک سرباز آمریکایی مستقر در یک پایگاه نظامی این کشور در کره جنوبی به جرم تجاوز به عنف و سرقت بازداشت شد.
 
 دادستان مرکزی سئول گفت: سرجوخه "کوین رابینسون" که ۲۱ سال سن دارد و در پایگاه نظامی "گریسون یونگسان" خدمت می‌کرد پس از محرز شدن جرمش بازداشت و به بازداشتگاه مرکزی کره جنوبی منتقل شده بود.

دادستان کره جنوبی گفت: این سرباز آمریکایی که در تیپ هشتم ارتش آمریکا در کره جنوبی خدمت می‌کرد به جرم تجاوز جنسی به یک نوجوان ۱۷ ساله کره‌ای و همچنین سرقت لپ تاپ وی در روز ۱۷ سپتامبر بازداشت شده است. وی ابتدا منکر جرم خود شد اما با انجام آزمایشات DNA جرم وی اثبات شد.
 
در روز یکم نوامبر سال جاری نیز دادگاه، یک سرباز آمریکایی دیگر را به جرم تجاوز به یک دختر ۱۸ ساله کره‌ای به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.
 
اقدامات سربازان آمریکایی باعث خشم و اعتراض مردم کره جنوبی به "قرارداد وضعیت نیروها میان آمریکا و کره جنوبی"(SOFA) شده است و آنها خواهان برچیده شدن این پایگاه‌ها شده‌اند.

SOFA توافقنامه ارتش آمریکا با دولت‌های کشورهایی است که پایگاه‌های نظامی آمریکا در آنجا مستقر هستند و حقوق قضایی نیروهای نظامی آمریکا در آن گنجانده شده است.

گفتنی است آمریکا دارای پایگاه‌های نظامی زیادی در کره جنوبی است که بیشتر آنها در طول جنگ جهانی و تعدادی نیز بعد از جنگ جهانی ایجاد شدند.


منبع: فارس




ویدیو مرتبط :
دختران فلسطینی در مقابل سربازان اسرائیلی!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کره جنوبی در تنگنای فشارهای آمریکا برای تحریم ایران



 

کره جنوبی در تنگنای فشارهای آمریکا برای تحریم ایران

 

فشارهای آمریکا علیه کره جنوبی برای افزایش تحریم ها علیه ایران، دولت سئول را برای انتخاب یکی از دو گزینه همراهی با واشنگتن یا ادامه مبادلات بازرگانی با ایران در تنگنا قرارداده است.

به نقل از خبرگزاری ها، "روبرت اینهورن" مشاور ویژه در وزارت خارجه آمریکا در امور سلاح کشتار جمعی که به سئول رفته از کره جنوبی خواسته است تا با آمریکا و کشورهای هم پیمان برای افزایش تحریم ها علیه ایران همکاری کند.

آمریکا از کره جنوبی می خواهد تا واردات محصولات پتروشیمی از ایران را متوقف کند.

این مقام ارشد آمریکایی در سفر به سئول با مقامات ارشد وزارت اقتصاد کره جنوبی دیدار و از آنها خواست در تحریم ها علیه ایران، مشارکت داشته باشند.

این مقام آمریکایی از روز یکشنبه گذشته به سئول سفر کرده است.

اینهورن گفت: آمریکا از دیگر کشورها می خواهد تا از خرید نفت خام از ایران خودداری کنند ولی به طور رسمی از کره جنوبی چنین خواسته ای را مطرح نکرده است.

وی افزود: تلاش می کنیم کشورهایی را از واردات محموله های بزرگ نفت خام از ایران ، منصرف کنیم. ما با پاسخ مثبت کره جنوبی برای افزایش تحریم ها علیه ایران روبه رو شدیم.

با این حال یک مقام مسئول کره جنوبی به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: نمی توانیم درباره هیچ چیزی درباره ایران، سخن بگوییم. هم اکنون نمی توانیم در این باره سخن بگوییم که دولت کره جنوبی تحریم های بیشتری را علیه ایران اعمال می کند یا خیر.

کارشناسان دراین باره می گویند: دولت کره جنوبی در برابر درخواست آمریکا برای تحریم ایران در تنگنا قرار گرفته است زیرا اعمال این تحریم ها می تواند بر روابط اقتصادی گسترده کره جنوبی و ایران تاثیر منفی بگذارد.

ایران و کره جنوبی

ایران یکی از مهمترین شرکای اقتصادی کره جنوبی در خاورمیانه به شمار می رود.

حجم تبادل بازرگانی میان دو کشور در 10 ماه نخست 2011 به حدود 14 و نیم میلیارد دلار رسید که این رقم برای مدت مشابه در 2010 میلادی 12 میلیارد و 600 میلیون دلار بود. مقایسه میان این دو رقم نشان دهنده افزایش تبادل تجاری میان ایران و کره جنوبی به رغم تحریم هاست.

کره جنوبی از بزرگترین وارد کنندگان نفت خام ایران نیز هست. کره جنوبی با رشد اقتصادی بالا پنجمین وارد کننده بزرگ نفت خام در جهان است. آمریکا و چین به ترتیب بزرگترین مصرف کنندگان نفت خام در جهان به شمار می روند.

کره جنوبی دارای چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا  10 درصد از نیاز خود به نفت خام را از ایران وارد می کند.

ایران روزانه حدود سه و نیم میلیون بشکه نفت خام تولید می کند که حدود دو سوم آن را صادر می شود.

قبل از این کره جنوبی تحت فشارهای آمریکا و در راستای تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه ایران، شعبه سئول بانک ملت ایران را تعطیل کرد.

کره جنوبی در سال گذشته میلادی، محصولات پتروشیمی به ارزش 350 میلیون دلار از ایران وارد کرد.  450 میلیون دلار نیز ارزش صادرات پتروشیمی کره جنوبی به ایران در سال 2010 است.

این رقم ها بخش کوچکی از تجارت جهانی پتروشیمی کره جنوبی به ارزش 49 میلیارد دلار است.../عصرایران