اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سران کشورهای صادرکننده گاز در تهران


دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: اجلاس آتی سران جی ای سی اف که قرار است در تهران برگزار شود به دلیل حضور سران و بالاترین مقامات سیاسی کشورهای صادرکننده گاز و رونمایی از دو سند مهم گازی، اهمیتی ویژه دارد.

خبرگزاری ایرنا: دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: اجلاس آتی سران جی ای سی اف که قرار است در تهران برگزار شود به دلیل حضور سران و بالاترین مقامات سیاسی کشورهای صادرکننده گاز و رونمایی از دو سند مهم گازی، اهمیتی ویژه دارد.

محمدحسین عادلی درباره اجلاس آینده سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF)، اظهار داشت: حضور مقامات ارشد 18 عضو این مجمع در اجلاس تهران قطعی شده است.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز، ادامه داد: اجلاس سران جی ای سی اف در حالی در تهران برگزار خواهد شد که بازار جهانی گاز، تغییراتی عمده را از نظر عرضه و تقاضا تجربه می کند.
وی با اشاره به رونمایی از دو سند مهم گازی در اجلاس تهران، افزود: سند راهبردهای استراتژیک گاز و همچنین سند چشم انداز بازار جهانی گاز به روایت مجمع کشورهای صادرکننده گاز در این اجلاس ارایه خواهند شد.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز اضافه کرد: در این اجلاس موضوعات مختلف مرتبط با مجمع و وضعیت بازار جهانی گاز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

سران 18 کشور عضو جی ای سی اف که به عنوان غول های گازی دنیا به شمار می آیند، در دوم آذر (بیست و سوم نوامبر) برای شرکت در اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز به تهران می آیند.
مجمع کشورهای صادرکننده گاز دارای 18 عضو اصلی و ناظر است و دبیرخانه دایم آن در دوحه قطر قرار دارد. ایران، روسیه، قطر، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی، نیجریه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، پرو، امارات متحده عربی و عمان از اعضای اصلی این مجمع هستند.

کشورهای هلند، قزاقستان، عراق و نروژ نیز به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز در این مجمع حضور دارند.

کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، 42 درصد از تولید گاز جهان، 70 درصد از ذخایر گازی جهان، 40 درصد از انتقال گاز با خط لوله و 65 درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.


ویدیو مرتبط :
اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح اسماعیلی درباره فیلم منتسب به اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 در اینستاگرام مطرح شد؛
توضیح اسماعیلی درباره فیلم منتسب به اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور درباره انتشار تصاویر ویدئویی منتسب به اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در برخی شبکه‌های اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

پرویز اسماعیلی، در صفحه اینستاگرامش نوشت: سال گذشته و در شهریور ۹۳ (۱۱ و ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۴) چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاریهای شانگهای در شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان برگذار شد. دکتر روحانی نیز به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس حضور داشت.

طی روزهای گذشته و در برخی شبکه‌های اجتماعی خاص، تصاویر ویدیویی منتشر شد که در آن با عبارات توهین‌آمیز و تحریک‌کننده‌ای ادعا شده بود؛ تصاویر مربوط به میهمانی و ضیافت اشرافی و پر خرج دولت از سران شرکت کننده در سومین اجلاس سران مجمع صادرکنندگان گاز در تهران (۲ آذر ۹۴) و از جمله ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه است!!

فیلم مذکور، اتفاقا در هیچ یک از رسانه های کشورمان تولید نشده بود و حتی یک ایرانی هم در آن دیده نمی شود. بلکه قبلا در سایتهای متعلق به کشور میزبان (تاجیکستان) منتشر شده بود.

پیداست افرادی آگاهانه با اهداف و اغراض سیاسی؛ هم دروغ منتشر می کنند و هم مردم را فریب می دهند تا آنها را علیه رییس جمهور و دولت تحریک کنند. تکلیف این عده روشن است و بر آنها حرجی نیست که "دروغگو دشمن خداست."

اما گروه دومی هم هستند که گول ظاهر، یا عناوین و ادعاهای ارزشی گروه اول را می خورند. و چه بسا از روی حساسیت هایی که در جای خود ارزشمند و صحیح است؛ بدون تحقیق و یا حتی کوچکترین تامل و بررسی، همان تصاویر و عبارات را در سایر شبکه های اجتماعی و مجازی باز نشر می دهند.

این گروه دوم نیز که محترمند و بسیاریشان دلدادگان ارزش‌ها و آرمانهای واقعی انقلابند؛ البته باید توجه کنند که مسوولند: 《لاَ تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً》. (سوره مبارکه اسراء آیه ۳۶) 《و از چیزی که بدان علم نداری (در مرحله اعتقاد و گفتار و عمل) پیروی مکن، زیرا گوش و چشم و دل، هر یک مورد سؤال قرار خواهند گرفت (از آن‌ها درباره کار‌هایشان می‌پرسند). 》

ایمان و رستگاری، تنها نتیجه عقلانیت، بصیرت و اخلاق اسلامی است. شهید بهشتی (ره) می گفت از نردبان دروغ نمی توان به بام سعادت رسید.

حواسمان باشد ...

 

اخبار سیاسی - ایلنا