اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرانه درمان 21500 تومان تعیین شد


آخرین اخبار از پنجاه و دومین جلسه شورای عالی بیمه حاکی از تعیین سرانه درمان سال آینده به مبلغ 21 هزار و پانصد تومان است.

خبرگزاری ایسنا: آخرین اخبار از پنجاه و دومین جلسه شورای عالی بیمه حاکی از تعیین سرانه درمان سال آینده به مبلغ 21 هزار و پانصد تومان است.

 دو تن از اعضای شورای عالی بیمه ضمن تایید تعیین سرانه درمان سال آینده به میزان 21 هزار و پانصد تومان،‌ در مورد رشد تعرفه‌های تشخیصی درمانی بخش دولتی از رشد 41 تا 44 درصدی تعرفه‌ها در این بخش خبر دادند.

جلسه 52 شورای عالی بیمه در حالی امروز با حضور وزرای بهداشت و رفاه برگزار می‌شود که قرار است تعیین تعرفه‌های درمانی بخش دولتی و کلیات تعرفه‌های بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد. این درحالیست که پس از تصویب تعرفه‌های بخش دولتی در شورای عالی بیمه،‌ تعرفه‌ها در هیئت دولت مصوب و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ می‌شود تا در نهایت توسط این وزارتخانه برای پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی در بخش دولتی به سازمان‌های بیمه‌گر ابلاغ شود.

یکی از اعضای این شورا ، با اشاره به اینکه بر اساس رشد قابل توجه اعتبارات سازمان‌های بیمه‌گر میزان رشد 41 تا 44 درصدی تعرفه‌های درمان در بخش دولتی تحت پوشش در خواهد آمد، در مورد تعرفه‌های بخش خصوص و میزان پوشش بیمه‌ای سازمان‌های بیمه‌گر در این بخش اظهار کرد: رشد تعرفه‌ای درمان در بخش خصوصی مشخص نیست، اما رشد تعرفه‌های بخش خصوص هر میزان هم که باشد، پوشش بیمه‌ای سازمان‌های بیمه گر در این بخش به میزان تعهدات بیمه‌ها بر اساس تعرفه‌های بخش دولتی خواهد بود.

وی همچنین از تعیین تعرفه‌های درمانی بخش خصوصی و کاهش تعرفه‌های تشخیصی درمانی این بخش با بخش دولتی خبر داد و گفت: واقعی شدن قیمت خدمات درمان، بالا بردن کیفیت خدمات درمانی و رشد منابع بخش خصوصی از دیگر دستورات جلسات شورای عالی بیمه تا پیش از پایان سال است.

 بر اساس اخبار قبلی قرار است تا پیش از پایان سال تعرفه‌های درمان بخش خصوصی و دولتی به تصویب رسیده و ابلاغ شود تا با آغار سال نو به مرحله اجرا درآید، این در حالی است که تنها 15 روز تا پایان سال جاری باقی مانده و خدمت رسانی درمانی به بیماران بر اساس تعرفه‌های جدید طی سال آینده نیازمند تصویب و ابلاغ میزان تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی در شورای عالی بیمه و هیئت دولت تا پیش از پایان سال است.


ویدیو مرتبط :
سرانه قرآنی هر ایرانی كمتر از 10 هزار تومان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرانه درمان ایرانی ها ۱۳ هزار تومان است / شرط حذف زیرمیزی پزشکان



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,رحمانی

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران با بیان اینکه سرانه درمان در کشور نیاز به افزایش صد برابری دارد، گفت: افزایش سرانه درمان می تواند پدیده زیرمیزی را از بین ببرد.

به گزارش  مهر، دکتر بهزاد رحمانی در نشست خبری یازدهمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران، اظهارداشت: سرانه درمان در ایران ۱۳ هزار تومان است و این مبلغ ناچیز فقط در بخش بیمه ها و مراکز درمانی دولتی هزینه می شود. این در حالی است که در کشوری مانند کانادا سرانه درمان ۱۴ هزار دلار و در ترکیه که از کشورهای همسایه در منطقه است حدود ۹ هزار دلار است.

وی افزود: به جرات می توانم بگویم که هیچ پزشکی در کشور ما زیرمیزی نگرفته است بلکه این مردم هستند که آن را به دلیل نبود خدمات مناسب در مراکز دولتی پرداخت می کنند.

رحمانی ادامه داد: برای رفع این معضل لازم است اعتبار دفترچه های بیمه افزایش یابد و مراکز درمانی بخش دولتی توانمندتر شود تا زیرمیزی دادن ها قطع شود.

وی افزود: در صورتی که امکانات و تجهیزات در بخش دولتی کافی باشد و خدمات به راحتی و بدون نوبت دهی های طولانی به مردم ارائه شود دیگر نیازی نیست که مردم به اجبار برای تامین هزینه درمان در بخش های خصوصی فرش منزل یا ماشین خود را بفروشند و امکان انتخاب برای آنها بین دو بخش دولتی و خصوصی به راحتی فراهم خواهد شد.

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران گفت: با تمهیداتی که در دولت یازدهم صورت گرفته در حال حاضر زیرمیزی به نزدیک صفر رسیده است.

وی افزود: انجام جراحی های مربوط به تمام رشته پزشکی در کلینیک جراحی محدود، طبق آیین نامه این کلینیک ها دارای محدودیت هایی است و این مراکز مجاز نیستند که هر گونه اعمال پزشکی را انجام دهند.

رحمانی گفت: یکی از ضرورت ها در رابطه به این کلینیک ها داشتن ارتباط با یک بیمارستان جنرال است تا در صورت بروز هرگونه مشکل در حین انجام جراحی ها بیمار بلافاصله به بیمارستان مربوطه ارجاع داده شود.

وی افزود: تمام ضوابط و موارد مربوط به علمکرد کلینیک های جراحی های محدود تدوین شده است اما اشکال در اجرای این موارد است بصورتی که در مواردی مشاهده می شود که برخی از این کلینیک ها خارج از توان و ظرفیت خود اعمالی را انجام می دهند بنابراین در صورت بروز مشکل به دلیل نبود ارتباط با بیمارستان های جنرال نمی توانند کار خاصی برای بیمار انجام دهند.

رحمانی گفت: انجمن جراحان عمومی مرتب این محدودیت ها را به این کلینیک ها متذکر می شود تا آن ها را نسبت به این مسائل متوجه سازد.

رئیس انجمن جراحان عمومی ایران گفت: رشته جراحی عمومی یک رشته فراگیر است و بر اساس کوریکولوم آموزشی تعریف شده برای آن می تواند تمام اعمال جراحی را به ویژه در موارد اورژانسی انجام دهد.

رحمانی افزود: متخصصان این رشته می توانند در موارد اورژانسی هرگونه اعمال جراحی را انجام دهند اما خارج از این حیطه نباید کاری را انجام دهند.

 

اخبار پزشکی - مهر