اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرانجام 14 میلیارد تومان مشترکان/تخلف همراه اول و ایرانسل بابت فعال سازی سرویس آهنگ پیشواز



همراه اول,ایرانسل

سرانجام 14 میلیارد تومان مشترکان

سرانجام هر دو اپراتور تلفن همراه تصمیم گرفتنند تا مبلغ اضافه دریافت آهنگ های انتظار را به مشتركان برگردانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تیر ماه امسال بود که بعد از گذشت بیش از یک سال از جایگزینی آهنگ ها به جای بوق، رگولاتوری به این نتیجه رسید که هر دو اپراتور تلفن همراه به جای دریافت 300 تومان از مشترکانشان 500 تومان بابت فعال سازی این سرویس هزینه دریافت کرده اند.

سرانجام 14 میلیارد تومان مشترکانبر اساس این گزارش تخلف همراه اول و ایرانسل در تبعیت از مصوبه سال گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (شهریورماه ۹۱) موجب شد که ۱۴‌میلیارد تومان پول اضافی از جیب مردم به حساب اپراتورهای اول و دوم واریز شود؛ رقمی که طبق گفته حسن رضوانی- معاون نظارت رگولاتوری- هشت‌‌میلیاردش متعلق به آوای انتظار همراه اول و شش‌میلیارد تومان آن نیز در ارتباط با آهنگ پیشواز ایرانسل است.

رگولاتوری در مصوبه سال گذشته‌اش عنوان کرده بود که تعرفه آهنگ‌های پیشواز درنهایت ۳۰۰ تومان است و شرایطی را نظیر تغییر آهنگ به شکل رایگان در این مصوبه دیده بود که درنهایت بعد از تاخیر چهار و ۹ماهه توسط اپراتورهای ایرانسل و همراه اول از ۵۰۰ به ۳۰۰تومان رسید.
 
حال اگر رقم ۱۴‌میلیارد تومانی را که اضافه به جیب اپراتورها واریز شده بر مابه‌التفاوت ۲۰۰تومانی تقسیم کنیم، میزان آهنگ‌های فعال‌شده در بازه زمانی حداکثر ۹ماهه به دست می‌آید.
 
بر این اساس، اپراتورها ۷۰‌میلیون آهنگ پیشواز را از سال گذشته و بعد از مصوبه شهریورماه رگولاتوری فعال کرده‌اند که سهم همراه اول از این میزان، فعال‌سازی ۴۰‌میلیون آوای انتظار خارج از تعرفه و ایرانسل نیز فعال‌سازی ۳۰‌میلیون آهنگ پیشواز ۵۰۰تومانی بوده است.
 
به نظر می‌رسد هر دو اپراتور با تاکیدات رگولاتوری در نظر دارند که این اضافه دریافتی‌ها را به مشترکان خود بازگردانند. شیوه بازگرداندن اضافه دریافتی‌ها نیز بعد از بررسی میزان حق مشترکان از این سرویس مشخص می‌شود که به گفته مدیرعامل همراه اول قطعا پرداخت‌ها به شکل نقدی نیست و به مشترکان اجازه استفاده از آوای انتظار رایگان داده می‌شود.
 
اما معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارائه گزارش تخلف دو اپراتور تلفن همراه به سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر اضافه دریافت از مشترکان بابت سرویس «آهنگ پیشواز» خبر می‌دهد.
حسن رضوانی در این خصوص گفت: این اضافه دریافت‌ها باید به مشترکان بازگردانده شود. درواقع براساس نامه و دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این مبالغ باید به مشترکان برگردانده شود. او ادامه داد: در این‌باره طی مذاکرات صورت‌گرفته با اپراتور ایرانسل، این اپراتور متعهد شده است که این مبلغ را بازگرداند و اپراتور همراه اول نیز تاکنون تضمینی در این زمینه ارائه نکرده است. به همین دلیل گزارش این تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات در تاریخ ۵/۶/۱۳۹۱ مصوبه‌ای داشت که براساس آن سقف تعرفه خرید هر آوای پیشواز با مدت اعتبار ۳۰ روز ۳۰۰ تومان تعیین شده است. اما همراه اول هر آوای انتظار خود را با مدت اعتبار ۳۰ روزه، ۵۰۰ تومان ارائه می‌کند که برخلاف دستورالعمل رگولاتوری و بیشتر از سقف مصوب است.
 
در زمان مطرح شدن این موضوع مسئولان دولتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیران خصوصی همراه اول هر یک توجیهاتی برای خود داشتند. آن‌ها برای تعیین تکلیف این موضوع منتظر یکدیگر بودند و این انتظار آن‌قدر طولانی شد که سرانجام با ورود دیوان محاسبات کشور، کار برای مسئولان رگولاتوری و مدیران همراه اول بسیار ‌گران تمام شد. روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، نیز براساس گزارش به‌دست‌آمده اقدام شرکت همراه اول در افزایش تعرفه آوای پیشواز از مبلغ سه‌هزار ریال به پنج‌هزار ریال را برخلاف مصوبه ۱۴۷ تاریخ پنج شهریور ۱۳۹۱ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات دانست و پرونده گران‌فروشی ۱۰ماهه را بست. نکته قابل توجه این بود که دیوان محاسبات مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را به کوتاهی در انجام وظیفه متهم و پرونده آن را به دادسرای دیوان ارسال کرد.
 
با جدی شدن موضوع صدوقی مدیرعامل همراه اول اعلام کرده که قصد بازگرداندن این اضافه دریافت به مشترکان را دارند.


صدوقی با اعلام توضیحاتی در خصوص اینکه معتقد است قضیه اضافه دریافت نبوده است، گفت: همراه اول پس از ابلاغ رگولاتوری تعرفه را به 300 تومان کاهش داد و برای بازپرداخت مابه‌التفاوت تعرفه 500 و 300 تومانی مقرر شده که کسانی که در طول یک سال گذشته از آوای انتظار همراه اول استفاده کرده‌اند این مبلغ را بستانکار شوند و بتوانند در یک سال آینده از این سرویس استفاده کنند.


اما رضوانی در خصوص این گفته صدوقی، تاکید کرد که حتی این نحوه بازپرداخت مورد پذیرش نخواهد بود. شاید برخی مشترکان فعلا نخواهند آوای انتظار را فعال کند، در این صورت تا چه زمانی این مبالغ باید دست اپراتور بماند؟ 
 
* 3 میلیارد تومان اضافه دریافتی به حساب مشترکین برگردانده شد
 در همین راستا اپراتور دوم زودتر از رقیب برای حل این موضوع چاره اندیشی و اعلام کرد: مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات برای کاهش از قیمت از 500تومان به 300 تومان در مهر ماه سال 91 تصویب و ابلاغ شد در همان زمان برای ماههای مهر، آبان و آذر تمام تعرفه های پیشواز ایرانسل نه تنها 300 تومان بلکه کمتر از تعرفه مصوب به مبلغ 250 تومان بود و ایرانسل به عنوان اولین اپراتوری است که این مصوبه را اجرا کرد.
 
سرانجام 14 میلیارد تومان مشترکاناضافه دریافتی ایرانسل از مشترکان فقط در فصل زمستان بود و تمامی مشترکین که در آن زمان، اضافه دریافت از آنها صورت گرفته ما به التفاوت به حساب آنها برگشت داده شده است.
 
از طریق SMS تمامی مشترکین که از آنها اضافه دریافتی صورت گرفته اطلاع رسانی شده و این اضافه دریافتی برای سیم کارت های اعتباری شارژ و سیم کارت دائمی بستانکاری در قبض مهر ماه صادر خواهد شد.
درست بعد از این اعلام رضوانی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هفته گذشته به خبرنگار باشگاه خبرنگاران اعلام کرد:  اپراتور اول تنها یک هفته برای بازگرداندن پول به مشترکانش فرصت دارد در غیر اینصورت موضوع با جدیت بیشتری در مراجع قضایی دنبال خواهد شد .
در همین راستا همراه اول هم سرانجام از بازگرداندن این پول خبر داد و اعلام کرد : ما به التفاوت پرداختی سرویس آوای انتظار مشترکین همراه اول بازگردانده می شود .
 
ما به التفاوت پرداختی مشترکین همراه اول درخصوص سرویس آوای انتظار، به ایشان بازگردانده می شود.
اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیارایران اعلام کرد: بدنبال مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات با موضوع کاهش تعرفه سرویس آوای انتظار اپراتورها از ۵۰۰۰ ریال به ۳۰۰۰ ریال، همراه اول مبالغ دریافتی ما به التفاوت این دو نرخ در بازه زمانی ۱۶ آبان ۹۱ تا ۱۹ تیر ۹۲ را به مشترکین خود باز می گرداند.


براساس این گزارش، مبالغ مابه التفاوت ازابتدای آبانماه سال جاری برای مشترکین اعتباری بصورت شارژ بستانکاری و برای مشترکین دائمی بصورت اعمال بستانکاری در دوره چهارم صورتحساب امسال اعمال می شود.


همچنین این موضوع از طریق پیامک به اطلاع مشترکین شامل طرح خواهد رسید.
/باشگاه خبرنگاران

 

 


ویدیو مرتبط :
ایران پیشواز ایرانسل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایرانسل،شارژ ایرانسل،شارژ همراه اول،خرید کارت شارژ**فعال کردن اینترنت ایرانسل



 

خرید شارژ ایرانسل

 

خرید شارژ همراه اول

 

اینترنت همراه  ایرانسل  GPRS

فعال کردن اینترنت ایرانسل -  ایرانسل تنظیمات GPRS را از طریق پیام کوتاه (SMS) برای مشترکیــن ارسـال می نماید. درصورتیکه پیام کوتاه حاوی تنظیمات را دریافت و یا ذخیره نکرده اید، می توانید با شماره گیری  

ایرانسل,فعال کردن اینترنت ایرانسل,فعال کردن gprs ایرانسل

 

این اطلاعات را دریافت نمایید.

توجه:(شارژ ایرانسل)

 پس از دریافت پیام کوتاه حاوی تنظیمات، آنرا باز و در گوشی ذخیره (save) نمایید تا تنظیمات GPRS به گوشی منتقل شود. برای اولین بار در ایران اینترنت 24 ساعته در تلفن همراه شما!درهنگام حرکت و رفت و آمد، بدون هیچ زحمتی می توانید به شبکه جهانی اینترنت متصل باشید.

(General Packet Radio Service) GPRS :

سرویسی است که از طریق آن شما همیشه و همه جا آنلاین بوده و می توانید از اینترنت استفاده نمایید. شما می توانید از طریق لپ تاپ، رایانه دستی (PDA) یا مرورگر WAP روی گوشی خود در کمترین زمان به اینترنت متصل شوید.

چگونه می توان به GPRS متصل شد؟

گوشی شما باید برای اتصال به شبکه GPRS مناسب باشد (برای اطلاع از این موضوع به این صفحه مراجعه کنید)

http://www.irancell.ir/gprsphone/

تنظیمات GPRS بطور خودکار در یک پیام کوتاه (SMS) برای شما ارسال می شود. برای آنکه تنظیمات این سرویس به گوشی شما منتقل شود، باید اطلاعات ارسال شده را در تلفن همراهتان ذخیره (save) کنید.

اگر از دیتا کارت (PCMCIA) برای اتصال لپ تاپ خود استفاده می کنید، هنگام نصب کارت یا تنظیم اتصال به شبکه این اطلاعات را وارد کنید

(*اسامی اطلاعات زیر ممکن است برای مدل های مختلف کارت متفاوت باشد):

 

ایرانسل,فعال کردن اینترنت ایرانسل,فعال کردن gprs ایرانسل

 

 

WAP 1.0 Proxy : گوشی هایی که از نسخه WAP 1.0 برای ارتباط با اینترنت استفاده کرده و از نسخه WAP 2.0 پشتیبانی نمیکنند.

 

**شارژ ایرانسل**

 

WAP 2.0 Proxy : گوشی هایی که از نسخه WAP 2.0 برای ارتباط با اینترنت استفاده کرده و از نسخه WAP 1.0 پشتیبانی نمیکنند.

 

**شارژ ایرانسل**

 

این سرویس برای کلیه مشترکین ایرانسل (اعم از پیش پرداخت یا پرداخت ماهیانه) که گوشی با قابلیت GPRS دارند، موجود می باشد.

نحوه دسترسی به اینترنت(شارژ ایرانسل)

پس از اینکه از تنظیمات گوشی خود مطمئن شدید و علامت اتصال به شبکه GPRS (یک علامت G یا یک مثلث برعکس در کنار علامت آنتن) بر روی صفحه تلفن همراه شما ظاهر شد، می توانید با انتخاب مرورگر (WAP/ Web browser) در منوی گوشی خود و سپس وارد کردن آدرس اینترنتی (URL) به شبکه جهانی اینترنت دسترسی پیدا کنید.

این مرورگر (browser) در اغلب گوشی ها با علامت "کره زمین" نشان داده شده است.

رایانه دستی (PDA) و GPRS

با داشتن یک PDA و سرویس GPRS، جهان در دستان شماست. می توانید ایمیل تان را چک کرده و گشتی در اینترنت بزنید. امروزه رایانه های دستی به سرعت در حال فراگیر شدن هستند بطوریکه بسیاری از وب سایت ها نسخه هایی از صفحات خود را بطور ویژه برای کاربران PDA طراحی نموده اند تا صفحات بطور کامل با اندازه صفحه رایانه دستی شما سازگار باشند.

حتی برای مرور آن دسته از وب سایت هایی که نسخه ویژه PDA ندارند نیز مشکلی وجود نخواهد داشت. صرفاً مجبورید در صفحه کمی بالا و پایین بروید تا کل صفحه را مشاهده کنید.

آشنایی با GPRS

GPRS در واقع روش نوینی برای ارسال داده ها از طریق تلفن همراه است.

با استفاده از GPRS:

اینترنت از آن شماست!

 با قابلیت GPRS تلفن همراهتان می توانید 24 ساعته به اینترنت متصل باشید.

ینترنت همه جا، همه وقت

اطلاعات بر سرانگشتان شما جاریست! دیگر محدود به دفتر کار، میزتان یا رایانه تان نیستید.

همیشه آنلاین هستید!(شارژایرانسل)

بطور دائمی به اینترنت متصل هستید و صرفاً برای ارسال و دریافت اطلاعات هزینه می پردازید. بنابراین نگران هزینه آنلاین بودن خود نباشید.

سرعت و راحتی اینترنت(شارژ ایرانسل)

مرور اینترنت یا ذخیره اطلاعات (download) به سادگی و با سرعتی بالا امکانپذیر است. همیشه اولین چیزی که روی گوشی شما ظاهر می شود، متن ها و لینک های موجود در صفحه است تا سرعت شما برای دسترسی به داده های مورد نظرتان افزایش یابد.

هزینه منطقی(شارژ ایرانسل)

صرفاً زمانی هزینه به حساب شما منظور می شود که داده ای ارسال و یا دریافت کرده باشید. همین! شما برای متصل ماندن به شبکه جهانی هزینه ای نمی پردازید. این منصفانه است زیرا شما فقط پول آنچه را مصرف می کنید می پردازید.

تعرفه GPRS

بطور کلی حجم داده ها براساس بایت سنجیده می شود. همانطور که می دانید، حدوداً به هر 1000 بایت یک کیلوبایت (KB) و به هر 1000 کیلوبایت یک مگابایت (MB) می گویند. شما به آسانی می توانید در هرلحظه هزینه های خود را محاسبه کنید. کافی است تا تعداد بایت هایی که ارسال یا دریافت کرده اید را در تعرفه ضرب کنید.

لطفاً به خاطر داشته باشید که کارکرد دیتای شما شامل کلیه اطلاعاتی خواهد بود که توسط خود شما یا به صورت خودکار از گوشی، رایانه دستی یا لپ تاپ شما ارسال و یا دریافت می گردد.

منبع:سایت ایرانسل

 

خرید شارژ همراه اول

 

خرید شارژ ایرانسل