اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرانجام صحت دستخط «سیمین دانشور»


پس از تایید صحت امضای سیمین خانم در وصیت نامه وی که در اوایل مهر ماه از سوی دادگاه انجام شد، خواهر سیمین دانشور به صحت دستخط این وصیت نامه اعتراض کرد و از دادگاه خواست صلاحیت آن را تایید کند و این مسئله برای بررسی به کارشناس رسمی دادگستری تهران سپرده شد.





روزنامه همکاری ملی: پس از سه سال کش و قوس حقوقی در نهایت صحت دستخط سیمین دانشور در وصعیت نامه منسوب به وی از سوی کارشناس رسمی دادگستری تهران تایید شد. علی خلاقی، همسر لیلی ریاحی، وصی سیمین دانشور با تایید این خبر گفت: «پس از تایید صحت امضای سیمین خانم در وصیت نامه وی که در اوایل مهر ماه از سوی دادگاه انجام شد، خواهر سیمین دانشور به صحت دستخط این وصیت نامه اعتراض کرد و از دادگاه خواست صلاحیت آن را تایید کند و این مسئله برای بررسی به کارشناس رسمی دادگستری تهران سپرده شد.»

وی افزود: «در هفته جاری کارشناس دادگستری نظر خود را مبنی بر صحت و تایید دستخط به دادگاه اعلام کرده و ما منتظر رأی دادگاه برای فرجام این پرونده هستیم. آنطور هم که من اطلاع دارم قرار است قاضی جلسه ای برای بررسی این پرونده داشته باشد.»

سرانجام صحت دستخط «سیمین دانشور»

بر این اساس قاضی پرونده می تواند در این مرحله رأی به صحت وصیت نامه و در نتیجه سرپرستی اموال مکتوب دانشور و یک سوم از کل دارایی های وی به نام ریاحی داده یا بر مبنای قانون و برای تایید دوباره صحت این وصیت نامه از سه کارشناس بخواهد که مراحل طی شده در مورد تایید امضا و دستخط دانشور را مجددا طی کنند.»

ماجرای این وصیت نامه در سه سال گذشته موجب اختلاف نظرهایی میان فرزندخوانده سیمین دانشور و خواهر وی شده است.

لازم به یادآوری است در اردیبهشت ماه امسال و با وجود در جریان بودن این پرونده قضایی، خواهر سیمین دانشور اقدام به فروش منزل مسکونی او و جلال به شهرداری تهران کرد که این مسئله پس از اعتراض خانواده ریاحی با وجود پرداخت پیش پرداخت میلیاردی از سوی شهرداری به ویکتوریا دانشور معلق ماند.

شهرداری تهران اعلام کرده که قصد ساخت یک مرکز فرهنگی در محل این خانه را دارد اما تاکنون با وجود تخلیه شدن تمامی ماترک سیمین و جلال از این منزل، هیچ اقدامی در این راستا منتشر نشده است.

چندی پیش برخی از رسانه ها خبر از واقع شدن این منزل در محدوده طرح های شهرسازی تهران و تصمیم شهرداری تهران برای تخریب یا کوچک سازی آن داده بودند که این مسئله بدون هیچ پاسخی از سوی شهرداری تهران تاکنون مسکوت مانده است.

منزل سیمین دانشور بنایی تاریخی است که بنا به گفته جلال آل احمد، خود وی در ساخت و ساز آن در زمان حضور دانشور در آمریکا کمک کرده و پس از حضور دانشور در ایران از سوی جلال به وی اهدا شده بود.


ویدیو مرتبط :
ثمین باغچه بان - سیمین دانشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرانجام «جدایی نادر از سیمین» نماینده ایران در اسكار شد



 

سرانجام «جدایی نادر از سیمین» نماینده ایران در اسكار شد

 

امیر اسفندیاری، سخنگوی هیات انتخاب فیلم ایرانی اسکار در سال جاری، ضمن اشاره به پایان مذاکرات اعضای این هیات و انجام تمامی بررسی ها براساس ساز و کارهای موجود که فیلم های واجد شرایط را با توجه به کلیه جوانب از ابعاد صنعتی، فرهنگی، انتقادی، موفقیت های بین المللی، پخش جهانی و ... بر مبنای مدارک و اسناد گردآوری شده ارزیابی می نماید، بیانیه نهایی هیات مزبور را جهت اطلاع رسانی در اختیار رسانه ها قرار داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: با پایان بررسی های هیات انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی در خصوص کلیه عناوین واجد شرایط که در فاصله زمانی ۱۳۸۹/۷/۹ تا ۱۳۹۰/۷/۸ در کشورمان برای نخستین بار حداقل به مدت هفت روز متوالی اکران شده اند، اعضاء این هیات ضمن تقدیر از سازندگان فیلم های آلزایمر، اینجا بدون من، مرهم و ورود آقایان ممنوع، با توجه به جمیع جهات و به اتفاق آراء، فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی را در مقام نماینده سینمای ایران در رقابت بهترین فیلم خارجی زبان در هشتاد و چهارمین مراسم اسکار (سال ۲۰۱۲) معرفی می نماید.

اعضاء هیات انتخاب: خانم ها رویا تیموریان و پوران درخشنده و آقایان محمد بزرگ نیا، شهرام جعفری نژاد، محمد داودی، علیرضا شجاع نوری، مهدی صباغزاده، رسول صدر عاملی و امیر اسفندیاری..... / خبرگزارى فارس