اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرانجام روحانی درباره حجاب صحبت کرد


رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مقوله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ، لزوم اهتمام به آن را یادآور شد و از همه مردم اخلاق‌مدار و به ویژه جوانان رشید و فهیم کشور خواست با رعایت این دستور دینی، هنجارهای مورد قبول اکثریت جامعه را محترم بشمارند.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: در جلسه امروز هیئت دولت، رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد تا موضوع عفاف و حجاب و نحوه اجرای آن در جامعه از سوی نیروی انتظامی را در شورای اجتماعی کشور مطرح و بررسی نماید.

هیأت وزیران صبح امروز به ریاست  حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران تشکیل جلسه داد.

در این جلسه رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مقوله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ، لزوم اهتمام به آن را یادآور شد و از همه مردم اخلاق‌مدار و به ویژه جوانان رشید و فهیم کشور خواست با رعایت این دستور دینی، هنجارهای مورد قبول اکثریت جامعه را محترم بشمارند.

روحانی همچنین از نیروی انتظامی خواست در برخورد با این موضوع اجرای قانون را با رویکرد اخلاقی و با رعایت کرامت انسانی و به دور از هر گونه افراط و تفریط پیگیری کند و به وزیر کشور نیز مأموریت داد تا موضوع را در شورای اجتماعی کشور مطرح نماید.

همچنین رییس جمهور به کمیسیون فرهنگی هیأت دولت دستور داد تا موضوع اخلاقی، اجتماعی عفاف و حجاب را بررسی و نتیجه را به هیأت وزیران و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه نماید.

در ادامه این جلسه جمشید انصاری به عنوان استاندار زنجان و سیدعلی اکبر پرویزی به عنوان استاندار خراسان شمالی تعیین شدند.

در این جلسه پیشنهاد برخی از دستگاه‌های اجرایی در زمینه آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین مطرح و به تصویب رسید.

براساس یکی از مصوبات هیأت وزیران، اصلاحاتی در زمینه نحوه محاسبه ما به التفاوت کسورات بازنشستگی اشخاصی که مشمول نقل و انتقال صندوق بازنشستگی می‌شوند، صورت گرفت.


ویدیو مرتبط :
و سرانجام، دکتر روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمقدری: با احمدی‌نژاد صحبت می‌کنم / سفرم؛ نتوانستم به دیدار روحانی بروم



خانه سینما,بازگشایی خانه سینما

شمقدری: با احمدی‌نژاد صحبت می‌کنم / سفرم؛ نتوانستم به دیدار روحانی بروم

رئیس سازمان سینمایی درباره آخرین وضعیت خانه سینما و مطالبی که معاونت اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور اعلام کرد‌، گفت: این هفته با آقای احمدی‌نژاد صحبت خواهم کرد و سپس درباره دستور ایشان و آنچه آقای شیخان گفته‌اند، اظهارنظر خواهم کرد.

جواد شمقدری در گفت‌وگویی با ایسنا،همچنین درباره‌ی عدم حضورش در دیدار با رییس‌جمهور منتخب گفت: در یک سفر شخصی هستم و به همین دلیل نتوانستم در دیدار با آقای روحانی حضور داشته باشم البته این جلسه بسیار با عجله و فوری تشکیل شد و فقط یک روز قبل از جلسه اطلاع دادند که این دیدار انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در آینده با رئیس جمهور منتخب دیدار خواهد داشت، به ایسنا گفت: قطعا گزارشی از وضعیت سینما در جلسه‌ی روز گذشته از سوی وزیر ارشاد به آقای روحانی ارائه شده است ولی از جزئیات دقیق آن اطلاعی ندارم.

 

به گزارش ایسنا، اواخر هفته‌ی گذشته با انتشار نامه‌ی تاکید مجدد محمود احمدی‌نژاد بر بازگشایی خانه سینما، جواد شمقدری گفت: نامه کمی با تداخل زمان مواجه شده بود و همین امر اشتباهاتی را به وجود آورده است. این نامه‌ مربوط به فروردین است و ما اوایل اردیبهشت موضوع هیأت بازگشایی را با آقای دکتر احمدی‌نژاد مطرح کرده و ایشان نیز موافقت کردند.

 

اما پس از اظهارنظر شمقدری، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور ضمن تایید محتوای نامه، زمان دستور رییس جمهور را پس از دیدار شمقدری و ارائه توضیحات وی و نه قبل از آن دانست.

محمد شیخان به ایسنا گفت: نظر رییس‌جمهور همچنان بر این است که خانه سینما باید بازگشایی شود و نباید با تنگ‌نظری مانع فعالیت یک نهاد صنفی شد./ایسنا