اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سد لار و لتیان تنها چند روز کفاف می‌دهد


معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای کمبود آب باید راهکاری پیدا کنیم، گفت: وضعیت سد لار و لتیان بسیار نگران‌کننده است، طوری که حجم ذخایر این سدها تنها چند روز تهران را کفاف می‌دهد.

خبرگزاری فارس: اسحاق جهانگیری امروز در جریان بازدید از تصفیه‌خانه 3 و 4 تهران گفت: دغدغه تأمین آب تهران به گونه‌ای است که مسئولان ارشد کشور را نیز نگران کرده است، بنابراین امید است، بتوانیم پس از سپری کردن فصل تابستان، فصل پاییز را نیز عبور کنیم، اما متأسفانه در بازدیدی که امروز از سد لار و لتیان داشتم، دیدم که ذخیره این دو سد بسیار نگران‌کننده است و تنها برای چند روز تهران را کفاف می‌دهد.

وی افزود: این جفا است که برخی از مردم مصرف آب را در سرلوحه خود قرار دهند و عده‌ای بی‌رویه آب را مصرف کنند، بنابراین، به طور جدی از مردم درخواست می‌کنیم که صرفه‌جویی آب به خوبی انجام دهند تا بتوانیم پاییز را به خوبی سپری کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: اگر مسئولان وزارت نیرو احساس کنند که صرفه‌جویی در حدی نیست که پاییز را سپری کنیم، مجبور هستیم که آب شرب پرمصرف‌ها را قطع کنیم و حتی قطع مقطعی برای مشترکان اعمال خواهد شد.

جهانگیری گفت: از مردم درخواست می‌کنیم که مسئله صرفه‌جویی از سوی مردم جدی گرفته شود، تا بتوانیم مدیریت جدی‌تر و قوی‌تر را از سوی مردم و مسئولان در فصل پاییز ببینیم، تا در این فصل به زحمت نیفتیم.

وی با اظهار امیدواری به اینکه با تکمیل آب سد ماملو و طرح بلندمدت رینگ تهران تا حدودی مشکل شهر تهران حل خواهد شد، گفت: امیدواریم برخی از زمین‌هایی که در اطراف تهران به راحتی تغییر کاربری می‌دهند و تأمین آب آنها با سختی انجام می‌شود، این کارها انجام نشود.


ویدیو مرتبط :
شنای پروانه در سد لتیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سد «لار» و «لتیان» خشک شدند


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از خشک شدن سد لار و لتیان در منطقه شرق تهران در پی افزایش میزان مصرف خبر داد و اعلام کرد: با وضعیت پیش آمده احتمال قطعی آب مناطق شرق تهران قوت گرفت.

خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از خشک شدن سد لار و لتیان در منطقه شرق تهران در پی افزایش میزان مصرف خبر داد و اعلام کرد: با وضعیت پیش آمده احتمال قطعی آب مناطق شرق تهران قوت گرفت.
 
حمید رضا جانباز از قطع آب ٣٠۵٧ مشترک پرمصرف خبر داد و اعلام کرد: با پایان یافتن مهلت یک‌ماهه این شرکت برای اصلاح رفتار مصرف این مشترکان آب به مدت ٧ ساعت در روز برای آن دسته از مشترکانی است که بیش از ۵٠ متر مکعب آب در یک دوره مصرف می‌کنند قطع خواهد شد.
 
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با بیان این که متوسط مصرف آب در کشور باید 22 مترمکعب در ماه باشد اعلام کرد: در حال حاضر مشترکان پر مصرف ماهیانه 53 متر مکعب آب مصرف می کنند.
 
وی، در ادامه با اشاره به پایان سال آبی کشور در شهریور ماه ادامه داد: طی سال جاری سازمان هواشناسی پیش بینی کرد که در تابستان سال با افزایش متوسط میانگین دما بین 1.5 تا 2 درصد میزان تبخیر آب هم به همین میزان افزایش می یابد که این پیش بینی محقق شد به طوری که در شرایط فعلی 12 کلان شهر کشور با بحران کمبود آب مواجه هستند. بحران کمبود آب در شرایطی ایجاد می شود که میزان تولید و مصرف در کشور برابر شود.
 
جانباز ادامه داد: همزمان با بحران کمبود منابع آبی وزارت نیرو از مشترکان پر مصرف درخواست صرفه جویی در میزان مصرف آب را داد. اما متاسفانه در تهران برخی از مشترکان پر مصرف به هشدارهای داده شده توجهی نکردند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر لزوم کاهش میزان مصرف آب در مناطق شرق تهران ادامه داد: با خشک شدن سد لار و لتیان در صورتی که مشترکان به استفاده بیش از حد ادامه دهند آب این منطقه به طور کامل قطع خواهد شد. که در آن صورت وزارت نیرو مجبور است آب مورد نیاز منطقه شرق تهران را از سامانه غرب و سد ماملو به شرق تهران منتقل کند.