اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سد كارون چهار، با حضور رییس جمهوری آبگیری می شود



 

 

سد كارون چهار، با حضور رییس جمهوری آبگیری می شود

 

تهران - معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: سد كارون چهار، اوایل فروردین ماه سال 90 با حضور ریاست محترم جمهوری آبگیری می شود.

گزارش ایرنا از وزارت نیرو حاكی است، 'محمدرضا عطارزاده' افزود: بهره برداری رسمی از سد كمال صالح در استان مركزی نیز در ایام نوروز با حضور ریاست محترم جمهور صورت خواهد گرفت و این سد هم اكنون به صورت آزمایشی در حال بهره برداری است كه با بهره برداری رسمی از آن، مردم اراك از آب شیرین و مطلوبی برخوردار خواهند شد.

عطارزاده آغاز بهره برداری از مرحله نخست طرح قمرود و آبرسانی به شهر قم از سرشاخه‌های دز را دیگر طرح‌هایی دانست كه در ایام نوروز به بهره‌برداری می رسد و گفت: این طرح از طرح های فنی، بزرگ و پیچیده در بخش آب كشور بشمار می رود كه با بهره برداری كامل از آن، افزون بر شهر قم چندین شهر در استان های اصفهان و مركزی نیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از بزرگترین تونل انتقال آب در كشور به طول 36 كیلومتر از ویژگی های این طرح است و با بهره‌برداری از آن شهروندان قم، آب شیرین سرشاخه های دز را استفاده می‌كنند.

وی با بیان آنكه وزارت نیرو در سال 89 بهره برداری از شش سد بزرگ سلماس، زولا، قیقاج، نسا، البرز و ماملو را آغاز كرده، اظهار داشت: این وزارتخانه هم اكنون برای آبگیری و بهره برداری از 15 سد دیگر آمادگی دارد كه امید است این اقدام با فراهم شدن شرایط اقلیمی مناسب در ماه‌های نخست سال آینده عملی شود.... / تحلیل ایرنا


ویدیو مرتبط :
آبگیری سد داریان پاوه پس از 4 روز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احداث آزاد راه حرم تا حرم با حضور رییس جمهوری آغاز شد



 

 

آزاد راه

 

 

پیشوا - كار احداث آزاد راه حرم تا حرم و قطار برقی تهران - مشهد صبح شنبه با حضور رییس جمهوری با رمز یا علی بن موسی الرضا (ع)آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این آزاد راه به طول یكهزار كیلومتر، شش خطه و دوبانده است كه حرم حضرت معصومه(س) در قم را به تهران متصل می كند و از تهران به سمت گرمسار، سمنان، سبزوار و مشهد ادامه می یابد.

وزیر راه و ترابری پیش ازاین گفته بود كه هزینه ساخت این آزاد راه 30هزارمیلیارد ریال بر آورد شده است.

عملیات احداث این آزاد راه به صورت ویدئو كنفرانس و با انفجار در محل های تعیین شده آغاز شد.

با ساخت خط آهن ( قطار برقی ) تهران - مشهد ، شهرهای اصفهان، قم، تهران و مشهد به هم متصل می شوند.

رییس جمهوری در مراسم احداث این آزادراه در سخنانی گفت: طرح عظیم آزادراه حرم تا حرم و راه آهن سریع قم ـ تهران و مشهد دو نقطه نورانی قم و مشهد را به هم متصل و راه را برای عاشقان و زائران اهل بیت پیامبر (ص) هموار می‌كند.

احمدی نژاد افزود: خدا را شكر می‌كنم كه در چنین روزی توفیق آغاز عملیات بزرگ‌ترین پروژه تاریخ كشور و منطقه را عنایت كرده است.

احمدی نژاد ادامه داد: قرار است از حرم حضرت معصومه(س)این بانوی ناب راهی احداث شود كه نور معنویت و ایمان را در طول صدها سال به دل تمامی ایرانیان جاری ساخته است.

رییس جمهوری اظهار داشت: این پروژه تقدیم به ملت ایران، اهل بیت پیامبر اسلام (ص)، آزادگان، مجاهدان و حضرت ولی عصر (عج) می‌شود..../تحلیل:ایرنا