اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنگوی کاخ سفید:اوباما به سوالات درباره توافقنامه هسته ای ایران پاسخ می دهد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,رییس جمهوری آمریکا

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانس خبری به سوالات درباره توافقنامه هسته ای امضا شده بین ایران و قدرت های جهانی پاسخ می دهد..

به گزارش خبرگزاری رویترز، 'جاش ارنست' به خبرنگاران گفت، این کنفرانس خبری در 'ایست روم/ سالن شرقی' کاخ سفید و قبل از سفر از پیش برنامه ریزی شده 'باراک اوباما' به اوکلاهما برگزار می شود.

کاخ سفید پیشتر نیز از گفت وگوی تلفنی اوباما با نخست وزیر اسرائیل و پادشاه عربستان سعودی درباره توافقنامه هسته ای ایران خبر داده بود.

سیاست خارجی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
پاسخ سیری میان سوال خبرنگار از سخنگوی کاخ سفید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید:ایران در مذاکرات هسته‌ای با غرب جدی بوده است/کری درباره مذاکرات وین پیشنهادهایی به اوباما می‌دهد



اخبار,اخبارسیاست خارجی,غنی سازی اورانیوم


اخبار سیاست خارجی - کاخ سفید:ایران در مذاکرات هسته‌ای با غرب جدی بوده است/کری درباره مذاکرات وین پیشنهادهایی به اوباما می‌دهد

وزیر امور خارجه آمریکا که روز یکشنبه هفته جاری برای شکستن بن بست در مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران به وین سفر کرد، روز دوشنبه دو دور گفت‌وگوی مفصل با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود انجام داد

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که ایران در مذاکرات هسته‌ای با غرب جدی بوده است ولی هنوز باید تصمیمات لازم را برای نشان دادن اینکه برنامه هسته‌ایش صلح آمیز است اتخاذ کند.

جاش ارنست در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر امور خارجه آمریکا این اختیار را دارد که ضرب الاجل بیستم ژوئیه در مذاکرات مربوط به ایران را تمدید کند، گفت: «جان کری در جریان گفت‌وگوهای وین به ارزیابی میزان جدیت ایران پرداخت».

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی افزود که کری قصد دارد تا به واشینگتن بازگشته و پیشنهادهایی را به باراک اوباما برای ادامه مسیر ارائه کند.

وزیر امور خارجه آمریکا که روز یکشنبه هفته جاری برای شکستن بن بست در مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران به وین سفر کرد، روز دوشنبه دو دور گفت‌وگوی مفصل با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود انجام داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کری مذاکرات با ظریف را «واقعا دشوار» توصیف کرد و گفت: «ما در میانه گفت‌وگو‌ها درباره منع تکثیر سلاح هسته‌ای و کنترل برنامه هسته ای ایران هستیم، و می‌توانم به شما بگویم که این مذاکرات واقعا دشوار است».

وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه شب نیز نشست سه جانبه‌ای را با کاترین اشتون، مسوول امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف برگزار کرد.

جان کری پس از این دیدار گفت که «جلسه خوبی» با آنها داشته است.

وی اظهار داشت: «ما در حال کار هستیم. ما سخت در حال کار هستیم. مباحث جدی زیادی وجود دارد. این یک نشست خوب بود».

به گفته وی که نخواست نامش فاش شود، گفت‌وگوهای سه جانبه دوشنبه شب، «جدی» بوده ولی همچنان نیاز به کار بیشتری است.

از سوی دیگر، روزنامه وال استریت ژورنال در شماره روز دوشنبه خود از قول دیپلمات‌های درگیر در مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ گزارش داد که تهران برای نخستین بار درباره کاهش ظرفیت غنی سازی اورانیوم در طول دوره قرارداد جامع و نهایی از خود انعطاف نشان داده است.
 اخبار سیاست خارجی - روز نو