اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنگوی وزارت کشور: میزان مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس نسبت به دور اول 59 درصد است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, سخنگوی وزارت کشور

سخنگوی وزارت کشور، گفت: میزان مشارکت رأی‌دهندگان در دور دوم انتخابات مجلس نسبت به دور اول 59 درصد است.

به گزارش ایسنا ، حسینعلی امیری ظهر امروز در محل ستاد انتخابات کشور، افزود: میزان مشارکت نسبت به مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی سه درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه 47 درصد شرکت‌کنندگان خانم و 53 درصد آنها آقا بوده‌اند، افزود: در بین منتخبین 4 خانم و 64 آقا حضور دارند.

سخنگوی وزارت کشور همچنین گفت: بیشترین میانگین سنی منتخبین 46 تا 50 سال بوده و 17 نفر در این بازه سنی حضور دارند.

امیری در پایان گفت: هنوز اسامی منتخبین چهار حوزه انتخابیه اعلام نشده است و پس از طی تشریفات اداری این اسامی اعلام خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور درباره نامه دیروز علی مطهری به رییس جمهور، گفت: من این نامه را خوانده‌ام و با آقای مطهری هم در این رابطه صحبت کرده‌ام و دستور داده‌ام سوابق اتفاق مشابهی که در مجلس سوم داشتیم را با ابطال آرای مینو خالقی استخراج کند. دغدغه آقای مطهری حقوق مردم است و ما هم قول داده‌ایم از همه ظرفیت‌های خود برای احقاق حقوق مردم استفاده کنیم.

امیری در پاسخ به این پرسش که آیا ضاربان شهر ممسنی دستگیر شده‌اند، اظهار کرد: در مناطقی که بافت جمعیتی آنها عشیره‌ای است گاهی افراد نمی‌توانند احساسات خود را کنترل کنند و چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. اتفاقات دیروز ممسنی موضوع امنیتی نبود، بلکه عدم کنترل احساسات بود و ما هیچ مشکل امنیتی نداشتیم.

وی در ادامه گفت: از دادگستری استان فارس درباره وضعیت این ضاربان و اینکه آیا آنها دستگیر شد

 


ویدیو مرتبط :
تحلیل نتیجه انتخابات دور دوم مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی وزارت کشور: تا این لحظه میزان مشارکت حدود60 درصد بوده است



 اخبارانتخابات ,خبرهای  انتخابات ,قائم وزیر کشور

 قائم وزیر کشور گفت: بر اساس آخرین آماری که تا لحظاتی قبل ستاد انتخابات وزارت کشور دریافت کرده بیش از 32 میلیون نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت کرده اند که البته این آمار قطعا در ساعات آینده با شمارش بقیه شعب افزایش می یابد.

به گزارش  ایرنا مستقر در ستاد انتخاباتی وزارت کشور ، حسینعلی امیری روز شنبه در جمع خبرنگاران با یادآوری آغاز کار شمارش آرا از شب گذشته اظهار داشت: 51 هزار و 704 شعبه اخذ رای در کل کشور است که از این تعداد کار شمارش آرا در 42 هزار و 161 شعبه مربوط به مجلس شورای اسلامی و کار شمارش آرا مربوط به مجلس خبرگان رهبری در 44هزار و 647 شعبه پایان یافته است.


وی ادامه داد: در تعدادی از حوزه ها کار شمارش نهایی شده و در بقیه حوزه ها که نهایی نشده در حال انجام هماهنگی های لازم، ملاحظه صورت جلسات و هماهنگی با شورای نگهبان هستیم و تا ساعات آتی در جاهایی که نتیجه قطعی شده و مورد تایید هیات های نظارت شورا در استان ها قرار گرفته به تدریج اعلام می شود.


سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: در تهران شمارش آرا کماکان ادامه دارد، در تعدادی از کلان شهرها انتخابات به مرحله دوم می رود ملاک انتخاب برابر قانون اخذ تخصیص یک چهارم آرای صحیح است که در این صورت منتخب محسوب می شود.


امیری اظهار داشت: براساس قانون باید صحت انتخابات تمامی حوزه های کشور به تایید شورای نگهبان برسد که آن مرحله بعدی است که اطلاع رسانی تایید صحت انتخابات از سوی این شورا اعلام می شود.

 

 اخبار انتخابات  - ایرنا