اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: بانکها و شرکتها را درباره میزان رفع تحریمهای ایران توجیه می‌کنیم



 اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,وزارت امورخارجه آمریکا

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا آزمایش موشکی اخیر ایران را ناقض برجام قلمداد نکرد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، «مارک تونر» در ادامه سخنان امروز خود با بیان این ادعا که واشنگتن باید شرکت ها و بانک های جهانی را درباره رابطه با ایران توجیه کند، گفت: واشنگتن با شرکت ها و بانک ها در سراسر دنیا گفتگو های لازم را انجام داده و آنان را در زمینه میزان برداشته شدن تحریم ها ضد ایران در قالب برجام توجیه می کند.

وی در ادامه درباره موضوع دسترسی ایران به دلارهای آمریکایی با توجه به توافق هسته ای افزود: در حال حاضر متن برجام را در اختیار ندارم، اما به جرات می گویم که واشنگتن برنامه ای برای در دسترسی ایران به نظام مالی خود ندارد.

تونر در توضیح گفته خود تصریح کرد: برای برخورداری از جزئیات بیشتر در این باره می توانید از وزارت خزانه داری اطلاعات لازم را بدست بیاورید.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا درباره آزمایش موشکی ایران اظهار داشت: آزمایش های موشکی اخیر را در ایران نقض برجام نیست، اما زیر نظر داشتن ایران در این زمینه ضرورت دارد.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: ایران تاکنون نشان داده که به توافق هسته ای اخیر پیابند بوده و تاکنون از آن سرپیچی نکرده است.

وی در عین حال مدعی شد که این حق برای ما محفوظ است که هر زمان که بخواهیم ایران را مورد تحریم قرار دهیم.


 اخبار اقتصادی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
خبرنگاری که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را کلافه کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: آماده مذاکره با ایران هستیم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

آماده مذاکره با ایران هستیم

رویترز در گزارشی اعلام کرد "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهارات روز دوشنبه علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران درباره ضرورت پایان بخشیدن به بن بست هسته‌ای میان ایران و غرب پاسخ داد.

به گزارش الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، نولاند مدعی شد که آمریکا پیشنهاد مشخصی درباره تاریخ و محل گفتگوهای آینده به ایران ارایه شده اما هنوز ایران پاسخی نداده است.

وی در کنفرانسی خبری گفت: "ما به حفظ تماس‌ها با ایرانی‌ها ادامه می‌دهیم. ما پیشنهادی درباره محل و زمان بندی دور دیگری از گفتگوها ارایه داده‌ایم اما هنوز ایران پاسخ نداده است."

وی همچنین گفت: "ما آماده مذاکره‌ایم اگر ایران بخواهد."/باشگاه خبرنگاران