اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنگوی اشتون: مذاکرات ایران و 1+5 به مرحله جدی رسیده است/ رایزنی‌های امروز ظریف و اشتون هنگام صبحانه کاری خوب بود



مذاکرات ایران و 1+5ب

مذاکرات ایران و 1+5 به مرحله جدی رسیده است/ رایزنی‌های امروز ظریف و اشتون هنگام صبحانه کاری خوب بود

سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری با خبرنگاران تأکید کرد که اولین جلسه خوب بود و بعد از ۴۵ دقیقه به طول انجامید و اشتون و ظریف مجددا دیدار می‌کنند.

به گزارش فارس از ژنو، مایکل مان امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانس خبری پس از شروع اولین دور مذاکرات ژنو گفت: مذاکرات بسیار پیچیده است و به جای جدی رسیده اما ما نمی توانیم وارد جزئیات شویم چون می خواهیم بر روی محتوی تمرکز کنیم.

وی با اشاره به دیدارهایی که از دیروز تاکنون برگزار شده و نیز با اشاره به مذاکرات کارشناسی نمایندگان 1+5 در وین، صبحانه کاری کاترین اشتون و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان را خوب توصیف کرد و گفت: قرار است دیدارهایی نیز بعد از ظهر امروز در قالب های مختلف برگزار شود.

خبرنگار فارس از وی درباره تاکید ایران بر دستیابی به هدف مشترک و نیز اینکه چگونه می توان به این هدف رسید، سئوال کرد که وی پاسخ داد: باید ابتدا اطمینان یابیم که اهداف هسته ای طرف ایرانی صلح آمیز است. بعد از اینکه این اطمینان حاصل شود می توان به هدف مشترک نزدیکتر شد.

سخنگوی اشتون در خصوص مخالفت اسرائیل با کاهش تحریم‌های ایران: ما برای یک توافق خوب و قابل راستی‌آزمایی مذاکره می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که برای همه خوب باشد.

وی در ارتباط با مخالفت اسرائیل برای کاهش تحریم‌ها گفت: ما برای رسیدن به یک توافق خوب و قابل تأیید برای تضمین اینکه این توافق برای همه خوب است، مذاکره می‌کنیم.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
سخنگوی اشتون درباره مذاکرات به العالم چه گفت؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: مذاکرات خوبی میان من و اشتون در صبحانه کاری صورت گرفت



مذاکرات ژنو ,مذاکرات ظریف با اشتون

ظریف: مذاکرات خوبی میان من و اشتون در صبحانه کاری صورت گرفت

وزیر امور خارجه کشورمان مذاکرات خود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را خوب توصیف کرد.

محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات خوبی میان من و اشتون در صبحانه کاری صورت گرفت.

وی افزود: امیدوارم مذاکرات را جدی بگیرند.

/فارس