اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنگوی اشتون: امیدواریم دولت جدید ایران به‌سرعت درباره تدابیر اعتمادساز وارد تعامل شود



انتخاب مذاکره کننده ارشد هسته‌یی جدید ایران,برنامه هسته ایران,رییس‌جمهور جدید ایران

سخنگوی اشتون: امیدواریم دولت جدید ایران به‌سرعت درباره تدابیر اعتمادساز وارد تعامل شود

اتحادیه اروپا روز دوشنبه از حسن روحانی، رییس‌جمهور جدید ایران خواست برای حل مساله هسته‌یی به طور جدی با جامعه بین‌المللی وارد تعامل شود

به گزارش ایسنا ، خبرگزاری کویت با اشاره به این خبر گزارش داد: مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت که این اتحادیه به سخنرانی حسن روحانی در مراسم ادای سوگند روز یک‌شنبه که در آن «تمایلش را برای شفاف و باز بودن در برابر ما بیان کرد» توجه کرده است.

وی افزود: امیدواریم که این امر (تا رسیدن به نتیجه) دنبال شود و (دولت) جدید ایران آمادگی داشته باشد پیشرفت سریعی در ارایه تضمین‌هایی به جامعه جهانی مبنی بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی حاصل کند و آن‌ها خیلی سریع درباره تدابیر اعتمادساز وارد تعامل شوند.

مان گفت: ما مدتی طولانی با مقامات ایران در تماس بوده‌ایم و در این بین منتظر ادای سوگند دولت جدید و انتخاب مذاکره کننده ارشد هسته‌یی جدید (ایران) بوده‌ایم.
سخنگوی اشتون افزود: اکنون مهم‌ترین چیز این است که آن‌ها متعهد به تعامل بسیار جدی درباره پیشنهادی باشند که ما در آلماتی روی میز گذاشتیم./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
سخنگوی اشتون درباره مذاکرات به العالم چه گفت؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی اشتون:امیدواریم تیم جدید ایران تعامل مثبت داشته باشد



زمان ملاقات اشتون با محمد جواد ظریف ,سخنگوی اشتون

سخنگوی اشتون:امیدواریم تیم جدید ایران تعامل مثبت داشته باشد

سخنگوی رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت که پیشنهادات گروه 1+5 در مذاکرات آینده با ایران در نیویورک همان پیشنهادی خواهد بود که در آلماتی مطرح شد.

مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپا  در پاسخ به اینکه "آیا تاریخ ملاقات اشتون با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در نیویورک مشخص شده است یا خیر" گفت: هنوز نه. ولی این ملاقات در اوایل هفته برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

مان در پاسخ به اینکه "آیا ملاقاتی بین ظریف و گروه 1+5 در حاشیه نشست مجمع عمومی برگزار خواهد شد" گفت: اینکه چه اتفاقی در ادامه می‌افتد باید در ملاقات بین اشتون و ظریف مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی اشتون در ادامه در پاسخ به اینکه "آیا گروه 1+5 در گفت‌وگو با تیم مذاکراتی جدید ایران پیشنهاد جدیدی برای تهران خواهد داشت یا خیر؟" گفت: ما در آلماتی پیشنهاد خوبی روی میز مذاکرات گذاشتیم و امیدواریم ایران به شکل سازنده‌ای به آن واکنش نشان دهد.

مان در پاسخ به اینکه "شما انتظار دارید ایران رویکرد جدیدی را اتخاذ کند. آیا رویکرد گروه 1+5 نیز تغییر خواهد کرد یا همان رویکرد قبلی خواهد بود؟" کفت: رویکرد ما همیشه مثبت بوده است. ما خواستار شرکت در مذاکرات جدی هستیم که به راه حلی از طریق مذاکرات بیانجامد. ما امیدواریم تیم جدید ایران در این روند تعامل مثبتی داشته باشد.

سخنگوی رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در پاسخ به اینکه "محور مذاکرات اشتون و ظریف چیست؟" گفت: این گفت‌وگوها درباره چگونگی پیشبرد پرونده هسته‌یی ایران خواهد بود. /ایسنا