اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنگوی اشتون: امیدواریم در ژنو گامی بزرگ به جلو برداریم/ زمان دست یافتن به نتایج ملموس فرا رسیده است



مذاكرات ژنو ,پیشنهادات ایرات در مذاكرات ژنو

سخنگوی اشتون: امیدواریم در ژنو گامی بزرگ به جلو برداریم/ زمان دست یافتن به نتایج ملموس فرا رسیده است

مایكل مان سخنگوی كاترین اشتون مسوول تیم مذاكراتی گروه ۱+۵ ، در آستانه مذاكرات ژنو ابراز امیدواری كرد كه در این دور از گفت و گوها گامی بزرگ به جلو برداشته شود.

سخنگوی اشتون با اشاره به اینكه گروه ۵+۱ مشتاقانه منتظر بسته پیشنهادی ایران در مذاكرات ژنو است، تصریح كرد كه زمان دست یافتن به نتایج ملموس در مذاكرات فرا رسیده است.


مایكل مان در گفتگو با روزنامه اتریشی وینر سایتونگ ابراز امیدواری كرد كه تیم مذاكراتی ایران بسته ای سازنده را روی میز بگذارد.


روزنامه اتریشی وینر سایتونگ در ادامه با اشاره به دیپلماسی موفق ایران در دوره جدید، خاطرنشان كرد كه پس از روی كار آمدن دولت جدید در ایران امید زیادی برای حركت در مذاكرات هسته ای ایجاد شده است.


روزنامه اتریشی با طرح این سوال كه آیا پس از ۱۰ سال ، ایران و غرب در ژنو در خصوص غنی سازی توافق می كنند یا نه؟؛ یادآور شد كه ایران بر حق خود در این زمینه تاكید می كند.


وینر سایتونگ با اشاره به اینكه ایران بدنبال همكاری و نه رویارویی است ، تصریح كرد كه ایران در این راستا با بسته پیشنهادی كاملی در مذاكرات ژنو حضور می یابد./ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
زمان انقلاب یادگیری فرا رسیده است!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان اجرای طرح کلینتون فرا رسیده است!



 

 

 

زمان اجرای طرح کلینتون فرا رسیده است!

 

ارگان جنگ روانی صهیونیست ها:

زمان اجرای طرح کلینتون فرا رسیده است!

به نظر می رسد که ماشین جنگ روانی و تبلیغاتی صهیونیست ها با تمام توان انرژی خود را از یک سو صرف دفع اثرات رزمایش هوایی اخیر در کشورمان کرده و از سوی دیگر در تلاش است تا ضمن القاء ضعف بازدارندگی ایران، همچنان در راستای پروژه ایران هراسی، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بزرگترین تهدید برای آرامش در منطقه معرفی نماید.

سرویس بین الملل ـ پس از انجام رزمایش بزرگ پنج روزه پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 3 که در آخرین روز آن سامانه موشکی برد بلند زمین به هوای اس-200 به سمت اهدافی در 100 کیلومتری شلیک و آنها را در آسمان کشور منهدم کرد و به دنبال بازتاب گسترده آن در رسانه های جهان، صهیونیست ها نیز به تکاپو برای نمایش قدرت نظامی خود افتاده اند تا سرپوشی بر نگرانی و بیم خود از توانمندی ها و دستاوردهای نظامی ایران بگذارند.

در همین راستا الشرق الوسط که عملا نقش ابزار رسانه ای صهیونیست ها را در منطقه بازی می کند، در مقاله ای با هدف تخطئه دستاوردهای رزمایش هوایی اخیر در کشورمان و دفع اثرات شدید آن بر افکار عمومی منطقه، می نویسد: «اگرچه ممکن است در چند سال آینده با دستیابی ایران به قابلیت‌های هسته‌ای، انحصار چهل ساله اسراییل در برخورداری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه پایان یابد اما برتری نظامی تل‌آویو بر تهران از میان نخواهد رفت و اسراییل کماکان یک قدرت نظامی برتر در منطقه باقی خواهد ماند و برای اطمینان از امنیت خود نیازی به حمله به ایران ندارد»!!

در ادامه این مقاله آمده است: «اسراییل بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای خود می‌داند. بنیان‌گذار جمهوری اسلامی نخستین کسی بود که خواهان محو اسراییل از نقشه خاورمیانه شد و حالا نیز رییس جمهوری کنونی ایران خواهان نابودی اسراییل شده است.»

نویسنده در ادامه با هدف سرپوش گذاشتن بر ترس صهیونیست ها می نویسد: «برخی از کارشناسان بین‌المللی بر این مساله اتفاق نظر دارند که اسراییل تقریبا 100 بمب هسته‌ای یا حتی دو برابر این رقم را دارد. بنابراین ایران حتی طی یک برنامه جامع نیز قادر به دستیابی به این میزان سلاح اتمی نیست.»

این روزنامه بدون اشاره به شکست های متوالی صهیونیست ها در چند سال اخیر در منطقه، ادعا می کند: «اسراییل نسبت به ایران و سایر کشورهای منطقه دارای یک برتری نظامی متعارف است. نیروی هوایی این رژیم قادر است با برخورداری از مصونیت لازم به سیستم‌های دفاع هوایی دشمن‌ نفوذ کند. سازمان‌های اطلاعاتی و قابلیت‌های اسراییل در جنگ الکترونیکی به شکل انکارناپذیری نسبت به رقبایش برتری دارند. ماهواره‌های اسراییلی به طور کامل و به صورت روزانه تاسیسات ایران را تحت نظر دارند.»!!

نویسنده این مقاله که معلوم نیست بر اساس چه اخبار و اطلاعاتی تحلیل کرده است، در ادامه می نویسد: «ایران اما پس از جنگ هشت‌ساله با عراق هیچگاه اقدام به بازسازی ارتش متعارف خود نکرده و کماکان متکی به قدرت هوایی تجهیزات قدیمی اش است. مضاف بر این که تحریم‌های سازمان ملل در قطعنامه 1929 شورای امنیت، ایران را به شکل گسترده‌ای با ممنوعیت‌ خرید و فروش تسلیحات نظامی رو به رو ساخته است. بر این اساس فروش یا ارسال کلیه تجهیزات نظامی اعم از تانک، موشک، ناوهای دریایی و غیره و همچنین آموزش های فنی آن ها به ایران ممنوع شده است. به بیان دیگر حتی اگر این کشور بخواهد در چند سال آینده به کمک تولیدکنندگان خارجی توانمندی‌های نظامی خود را ارتقا دهد، این امر به دلیل تحریم‌های سازمان ملل امکان‌پذیر نخواهد بود. اگرچه ایران بر خودکفایی خود پافشاری می‌کند اما قادر به ساخت سلاح‌های پیشرفته نیست.»!!

وی برای تکمیل جنگ روانی خود در نهایت با اذعان به پشتیبانی گسترده مالی و تسلیحاتی آمریکا از صهیونیست ها می نویسد: «در نهایت می‌توان به حمایت‌های تنها ابرقدرت جهان و کمک بلاعوض سه میلیارد دلاری سالانه آمریکا به اسراییل اشاره کرد که از جنگ سال 1973 تاکنون ادامه یافته است. اما کمک‌های آمریکا به حمایت های مالی خلاصه نمی شود. پنتاگون و نیروی دفاعی اسراییل پیوسته در زمینه تبادل مهارت‌های فنی در عرصه نظامی با یکدیگر تعامل دارند و دفاع موشکی بالغ بر 20 سال است محور اصلی این برنامه بوده است، ضمن اینکه اسراییل به رغم خودداری از امضای معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای از سوی آمریکا حمایت می‌شود. واشنگتن از سال 1969 با تامین تسلیحات نظامی و تحت فشار قرار ندادن تل‌آویو برای امضای معاهده NPT از اسراییل حمایت کرده است.»

وی ادامه می دهد: «این در شرایطی است که ایران از حمایت هیچ ابرقدرتی در جهان برخوردار نیست و روابط تسلیحاتی‌اش با روسیه و چین از زمان تصویب قطع‌نامه 1929 سازمان ملل رو به وخامت گذاشته است و تنها از جانب سوریه، تنها متحد نظامی‌اش، حمایت می‌شود. چالش ایران یک تهدید جدید برای ثبات منطقه و حتی جهان است که باید از تمامی جوانب مورد توجه قرار گیرد.»!!

نویسنده در پایان نیز پیشنهاد خود را این گونه ارائه می دهد: «در رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال 2008، هیلاری کلینتون، سناتور وقت طرح گسترش یک چتر هسته‌ای برای اسراییل و تمام کشورهایی که از سوی ایران تهدید می‌شوند را مطرح ساخت که حالا زمان آن فرا رسیده است.»

با این تفاسیر به نظر می رسد که ماشین جنگ روانی و تبلیغاتی صهیونیست ها با تمام توان انرژی خود را از یک سو صرف دفع اثرات رزمایش هوایی اخیر در کشورمان کرده و از سوی دیگر در تلاش است تا ضمن القاء ضعف بازدارندگی ایران، همچنان در راستای پروژه ایران هراسی، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بزرگترین تهدید برای آرامش در منطقه معرفی نماید...../تحلیل:تابناک