اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنگوی‌دولت: برای رفع‌حصر تلاش می‌كنیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدیدرفع حصر


اخبار سیاسی - سخنگوی دولت: برای رفع حصر تلاش می كنیم/نگاه رییس جمهور در مورد این مساله برای مردم پوشیده نیست/ بخشی از پیگیری ها خارج از اختیار دولت است

در رابطه با انتشار فیلم «من روحانی هستم از قوه قضاییه انتظار داریم نسبت به این موضوع رسیدگی لازم را انجام دهد، البته دادستان کل کشور اعلام کردند در راستای پیگرد قضایی و قانونی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

سخنگوی دولت با بیان اینكه دولت برای رفع حصر تلاش می كند، گفت: اگر لزوماً بخواهیم این مسئله را در مصاحبه های مختلف اطلاع رسانی کنیم، شاید به هدفی که داریم کمک نکرده باشیم.

به گزارش «انتخاب»، محمدباقر نوبخت صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران از بررسی بحث ساماندهی حمل و نقل روستایی در جلسه امروز هیات دولت خبردادو گفت:‌در جلسه امروز هیات وزیران تسهیلات جدید برای واحدهای پتروشیمی كه در مناطق محروم سرمایه گذاری می كنند، تصویب شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: ایجاد اشتغال با كمك منابع ایجاد شده در فاز دوم هدفمندی یارانه ها از مهمترین برنامه‌های دولت در سال 93 است.

 نوبخت همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که با توجه به ناراحتی قلبی میر حسین موسوی تلاش دولت برای مسئله رفع حصر به کجا رسیده است، گفت:  نگاه دولت و شخص رییس جمهوری در جهت حمایت و تامین حقوق شهروندی همه افراد، چه کسانی که آزادانه در جامعه هستند و چه کسانی که در زندان هستند به ویژه در ارتباط با مساله حصر برای مردم و اصحاب رسانه پوشیده نیست، اما پیگیری این مسئله در بخشی از موارد خارج از اختیار دولت است با این حال این موضوع در حال انجام است اما اگر لزوماً بخواهیم این مسئله را در مصاحبه های مختلف اطلاع رسانی کنیم، شاید به هدفی که داریم کمک نکرده باشیم.

سخنگوی دولت با تاکید بر این که ما در خصوص مسئله رفع حصر تلاش می‌کنیم، گفت: هر اخباری که در این خصوص می‌رسد دولت با حساسیت زیر نظر دارد تا بتواند حقوق شهروندی مدنظر را استیفا کند و همه شهروندان در هر جایگاهی را مورد حمایت قرار دهد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با انتشار فیلم «من روحانی هستم» اظهار کرد: از قوه قضاییه انتظار داریم نسبت به این موضوع رسیدگی لازم را انجام دهد، البته دادستان کل کشور اعلام کردند در راستای پیگرد قضایی و قانونی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

سخنگوی دولت همچنین در رابطه با دفن "ریچارد فرای" در ایران، گفت: با توجه به حساسیت‌های سیاسی این موضوع و تاثیراتی که خواهد داشت و همچنین سوء استفاده‌هایی که ممکن است رسانه‌های بیگانه در این ارتباط انجام دهند، مواضع رسمی دولت در این رابطه از سوی وزارت خارجه و سخنگوی وزارت خارجه به اطلاع عموم می‌رسد.

اخبار سیاسی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
لزوم تلاش دولت مردان برای رفع مشکلات مردم -۱۳۹۴/۰۸/۲۳

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش دولت روحانی برای رفع حصر بی‌نتیجه به اتمام رسید



وضعیت پرونده کروبی با موسوی ,زندانیان سیاسی

وزیر دادگستری: دولت در رفع حصرها دخالت نمی‌کند/تلاش دولت روحانی برای رفع حصر بی‌نتیجه به اتمام رسید

امروز از وزیر دادگستری نقل قولی منتشر شده كه نشان دهنده یك عقب نشینی دیگر توسط دولت تدبیر و امید است.

وزیر دادگستری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کمیته‌ای برای رفع حصر موسوی و کروبی تشکیل شده است گفت: دولت در این امور دخالت نمی‌کند.

 

این در حالیست كه آقای روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی، صراحتا قول داده بود در صورتیكه به ریاست‌جمهوری برسد، یكی از اولویت‌هایش پایان دادن به حصر آقایان موسوی، كروبی و خانم زهرا رهنورد و همچنین تلاش برای آزادی زندانیان سیاسی خواهد بود.

 

روحانی البته پس از انتخاب هیچ سخنی در باره این قول خود بیان نكرده و بیشتر ترجیح داده بود با رایزنی‌های پشت پرده گشایشی در این زمینه حاصل نماید اما اظهارات امروز پورمحمدی حاوی پیام خاصی است زیرا وزیر دولت روحانی كه در عدم دخالت این دولت در موضوع حصر صراحت می‌كند، نشان می‌دهد كه تلاش ‌های اخیر روحانی، شمخانی و همچنین پورمحمدی برای پایان یافتن حصر خانگی موسوی،‌رهنورد، كروبی به نتیجه‌ای نرسیده است.

بنا به برخی اخبار مقامات امنیتی و قضایی دولت شامل شمخانی (دبیر شورای امنیت ملی كشور)، علوی (وزیر اطلاعات) و پورمحمدی (وزیر دادگستری) به اضافه شخص رییس‌جمهور تاكنون چند ملاقات‌ در زمینه موضوع حصر با مقامات عالی‌رتبه كشور داشته‌ اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و اظهارات امروز وزیر دادگستری حاوی این پیام است كه دولت تدبیر و امید در این موضوع نیز «تدبیرش» به شكست و «امیدش» به ناامیدی تبدیل شده است!

در همین رابطه یك منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: احتمال اتخاذ تصمیم رفع حصر در آینده نامشخص (آن هم با شروط و شرایطی خاص) وجود دارد اما این امر اگر به وقوع بپیوندد؛ دیگر ربطی به دولت روحانی نداشته و توسط مقامات دیگری اتخاذ خواهد شد لذا ظاهرا تیم دولت به این نتیجه رسیده كه فعلا به طور كامل پای خود را از این ماجرا عقب كشیده و علی شمخانی نیز تلویحا در این مورد به نزدیكان خود گفته است دیگر در این زمینه تلاش و دخالتی نخواهد نمود. این در حالیست كه خبرهایی مبنی بر پایان حصر در اعیاد قربان یا غدیر منتشر شده بود كه هر دو عید نیز آمدند اما هیچ اتفاق خاصی رخ نداد.

گفتنی اینكه مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری صبح امروز (چهارشنبه) در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کمیته‌ای برای رفع حصر موسوی و کروبی تشکیل شده است گفت: دولت در این امور دخالت نمی‌کند! وزیر دادگستری در همین خصوص در پاسخ به سؤالی درباره اتفاقاتی که در روز غدیر و در مورد دختران میرحسین موسوی رخ داده بود گفت: این موارد بیشتر ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بوده است!

 

پور محمدی در رابطه با تفتیش بدنی نیز اظهار داشت: تفتیش امری عادی است و در جمهوری اسلامی ایران نیز مانند سایر کشورهاست این امر انجام می‌شود./بهار