اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنرانی 15میلیون دلاری تا خیانت آرنولد


هر روز هزاران خبر منتشر می شود که فقط تعدادی از آنها با استقبال مواجه می شوند که ماجرای درآمد 15 میلیون دلاری بوش از سخنرانی، مخالفت نتانیاهو با طرح صلح اوباما، دلایل خیانت آرنولد و ... از جمله اخبار پربازدید جهان بوده اند.

نخستین خبر پربازدید مربوط به کسب درآمد 15 میلیون دلاری "جرج بوش" رئیس جمهور سابق آمریکا از راه سخنرانی است. جرج بوش پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود در کاخ سفید توانسته تا کنون 15 میلیون دلار از راه سخرانی کردن بدست بیاورد.



وی از سال 2009 تا کنون 140 سخنرانی در قبال دریافت پول ایراد کرده و در ازای آن 15 میلیون دلار دریافت کرده یعنی 110هزار دلار به ازای هر سخنرانی.



دومین خبر پربازدید جهان مربوط به ماجرای خانواده ای است که پس از خرید خانه ای در "سالت لیک" آمریکا 45 هزار دلار پول در آن پیدا کرده و اقدام به بازگرداندن آن به صاحبش می کنند. این خانواده پس از تحویل گرفتن خانه اقدام به بازدید از نقاط مختلف آن می کنند که در پارکینگ با یک جعبه فلزی قدیمی مواجه می شوند و وقتی در آن را باز می کنند با کیسه هایی مواجه می شوند که پر از پول بودند. این خانواده سپس اقدام به پس دادن این پولها به صاحبش که 45 هزار دلار بود می کنند.



خبر پربازدید بعدی مربوط به دلایل خیانت "آرنولد شوارتزنگر" فرماندار سابق کالیفرنیا و ستاره مطرح هالیوود به همسرش است.

این مطلب که توسط "نانسی گیبز" در هفته نامه تایم منتشر شده به دلایل خیانت آرنولد به همسرش در زمانی اشاره می کند که این ستاره هالیوود در اوج شهرت قرار داشته است.



خبر پربازدید بعدی مربوط به مخالفت "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سخان اخیر "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا درباره صلح خاورمیانه است. نتانیاهو که به آمریکا سفر کرده روز جمعه در دیدار با "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا صلح با فلسطینی ها و بازگشت به مرزهای 1967 را رد کرد. این اقدام تنها 24 ساعت پس از سخنرانی اوباما که خواستار گفتگوهای اسرائیلی و فلسطینی برای دستیابی به صلح بود صورت گرفت. اظهارات گستاخانه نتانیاهو که بازگشت به مرزهای 1967 را غیر قابل پذیرش دانسته بود واکنش های بسیاری را نه تنها در میان مقامات فلسطینی بلکه رژیم صهیونیستی را در بر داشت.



آخرین خبر پربازدید بعدی مربوط به فروش نسخه های الکترونیکی کتاب از سوی سایت "آمازون" است. این سایت اعلام کرده که فروش نسخه های الکترونیکی کتاب از کتابهای معمولی و منتشر شده بر روی کاغذ بیشتر شده است. آمازون فروش کتابهای معمولی را از سال 1995 و فروش نسخه های الکترونیکی را از سال 2007 آغاز کرده که با توجه به رونق اینترنت در جهان و علاقه کاربران به فعالیت های سایبری فروش نسخه های الکترونیکی افزایش چشمگیری یافته است.

منبع : مهر نیوز


ویدیو مرتبط :
سخنرانی آرنولد در مراسم بزرگداشت بیژن طراح ایرانی دوبله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی



 

 

آيت الله مکارم: نظام اسلامي به برکت خون شهيدان جاويدان مانده است.

 


آیت الله مکارم شیرازی

 

 

قم- حضرت آيت الله "ناصر مکارم شيرازي" از مراجع عظام تقليد گفت:نظام اسلامي به برکت خون شهيدان و انسانهاي جهادگر و عظيم الشان ماندگار و جاويدان باقي مانده است.

 

 

به گزارش ايرنا، وي در پيامي به مناسبت اولين همايش پيشگامان بصيرت و مدافعان ولايت درقم بيان کرده است: درتاريخ ملت هاي جهان روزهاي سخت و حوادث و اتفاقاتي پيش مي آيد که بدون نثار خون و تقديم قربانيان بسيار خطرها برطرف نمي شود و اهداف بزرگ و مقدس محفوظ نمي ماند.

 

 

وي در اين پيام افزوده است: شهيدان به عنوان اشخاص مجاهدي که براي اين اقدام داوطلب مي شوند ،در حقيقت همان کساني هستند،که اسلام و اهداف مقدس آن را محافظت مي کنند.

 

 

آيت الله مکارم شيرازي با بيان روايتي از پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد مصطفي (ص)در اين باره آورده است: بنا به اين روايت هنگامي که يک نفر تصميم بر عزم به ميدان جنگ مي کند، آتش جهنم از او دور مي شود و هنگامي که سلاح خود را بر مي دارد فرشتگان بر او افتخار کرده و هنگامي که از همسر و فرزند خود خداحافظي مي کند همه گناهان او پاک مي شود.

 

 

در بخش ديگري ازاين پيام آمده است: از اين لحظه به بعد فقط آنچه که براي او است، همه نوشتن ثواب و پاداش از جانب خداوند متعال است و هر روز حضور شهيد در ميدان جنگ و جهاد به اندازه عبادت هزار عابد نيکوکار براي او پاداش منظور مي شود.

 

 

آيت الله مکارم شيرازي دراين پيام ادامه داده است: هنگامي که تصميم مقابله با دشمن را مي گيرد ، هيچ کدام از مردم جهان قادر به وصف پاداش مضاعف آن نيستند،و هنگامي که کار به نبرد تن به تن و شمشير و نيزه مي کشد ،فرشتگان اطراف آن را احاطه مي کنند و مي گويند، بهشت واقعي اين جا است.

 

 

وي دراين پيام ضربه هاي شمشير دشمن را بر بدن شهيد گواراتر از نوشيدن آب خنک در روز گرم تابستان توصيف کرده و افزوده است : شهيد از روي مرکب خود هنوز به زمين نرسيده خداوند همه نعمت هاي فراوان مادي و معنوي را در اختيار او قرار مي دهد.

 

 

آيت الله مکارم شيرازي افزود : هنگامي که به زمين رسيد نعمت هايي از طرف خداوند به او داده مي شود که نه هيچ گوشي شنيده و نه چشمي ديده و نه به قلب هيچ انساني راه يافته است.

 

 

درقسمت ديگري ازاين پيام آمده است: خداوند بر طبق فرمايش پيامبر از اين زمان سرپرستي خانواده و بستگان آن شهيد را برعهده مي گيرد و مي فرمايد، هرکس که آنها را خشنود کند مرا خشنود کرده و هر کس آنها را خشمگين کند مرا خشمگين نموده است.

 

 

آيت الله مکارم در بخش ديگري از پيام خود تصريح کرده است : خانواده هاي شهيدان و به ويژه پدران آنها بايد نسبت به اينکه چنين هداياي ارزشمندي را به درگاه خداوند ارزاني داشته اند ،افتخار کنند.

 

 

وي همچنين با تبريک به مناسبت دهه ولايت خطاب به والدين شهيدان و مردم متدين قم و همچنين دست اندرکاران برگزاري اين همايش بيان کرده است: قدر ومنزلت شهيدان بايد حفظ شود ،چرا که شهيدان زندگاني جاويدانند که در نزد خداوند متعال صاحب مقام بوده و روزي مي خورند.